Protein, vitamin, karbonhidrat içeren besinler hangileridir?

+ Yorum Gönder
Kültür-Sanat ve Ansiklopedi Bölümünden Protein, vitamin, karbonhidrat içeren besinler hangileridir? ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    DOLUNAY
    Özel Üye
    Reklam

    Protein, vitamin, karbonhidrat içeren besinler hangileridir?

    Reklam



    Protein, vitamin, karbonhidrat içeren besinler hangileridir?

    Forum Alev
    Protein, vitamin, karbonhidrat içeren besinler hangileridir?


    Karbonhidratlı Besinler:

    Unlu mamuller, baklagiller, patates, tatlılar, şekerler, muz, elma karbonhidratça zengin besinlerdir. İşlenmemiş, doğal karbonhidrat kaynakları olan kepekli doğal un, taze sebze ve meyveler; işlenmiş beyaz şeker, beyaz un, patates cipsi gibi besinlere göre daha sağlıklıdır.

    Protein içeren besinler:

    Hayvansal ürünlerden kaynaklanan proteinler, süt ürünleri, her türlü et, balık, sakatat ve yumurta gibi besinlerde vardır.
    Bitkisel ürünlerden kaynaklanan proteinler, baklagiller, tahıllar, kuruyemişler gibi besinlerde vardır.

    Besinlerden elde ettiğimiz tüm proteinler aynı kalitede olmayabilir. Zorunlu amino asitleri az olan ve zor sindirilen proteinler kalitesi az olan proteinlerdir. Aminoasitlerin tamamını yeterli oranda barındıran ve kolay bir biçimde sindirilen proteinler ise kalitesi yüksel olan besinlerdir. Bunlar hayvansal proteinlerdir.

    Vitaminler:

    Sağlıklı yaşamın vazgeçilmez bir parçası olan organik bileşiklerdir. Vitamin Latince yaşam anlamına gelen “vita” sözcüğünden kaynaklanır. Vitaminler yağda ve suda eriyenler olarak iki gruba ayrılır .

    YAĞDA ERİYEN VİTAMİNLER : A, D, E ve K vitaminleridir .
    SUDA ERİYEN VİTAMİNLER : B grubu vitaminler ile C vitaminidir .


    A vitamini
    Enfeksiyonlara karşı direnci arttırır normal büyüme, üreme, kemik ve diş gelişimi, görme için gereklidir. Cildin tırnakların ve saçların sağlıklı kalmasını sağlar. Diş ve dişetleri için büyük önem taşır .
    Kayısı,kuşkonmaz,maydanoz,ıspanak, havuç,kereviz, marul, portakal, erik, domates

    D vitaminiİnce bağırsaklardan kalsiyumun emilmesine yardımcı olur, kalsiyumun kemiklerde ve dişlerde tutulmasını sağlar .
    Balık yağı, balık, yumurta, tereyağı, karaciğer, et, sebzeler, güneş

    E vitaminiAntioksidan etkilidir. Alzheimer hastalığının ilerlemesini yavaşlatıyor Yaşlı kişilerde bağışıklık sistemini güçlendirir. Hücrelerin daha uzun yaşamasını ve yenilenmesini sağlar .
    Buğday, tohumlu besinler, soya fasülyesi yağı, arı sütü, ceviz, marul, tere, kereviz, maydanoz, ıspanak, lahana, mısır yağı, mısır, yulafta

    K vitamini Karaciğere gelen Kvitamini burada üretilen bazı pıhtılaşma faktörlerinin yapımında rol alır. Kvitamini takviyesi yanlızca kanamalı hastalarda verilir.
    Ispanak,kabak, marul, yeşil domates, yeşil biber, inek sütü, peynir, tereyağı, yumurta, kırmızı et, pirinç, karaciğer, mısır, muz, şeftali, çilek

    B1 vitamini Kasların ve sinir sisteminin faliyeti için gereklidir.Yetersizliğinde iştahsızlık, huzursuzluk, bellek zayıflığı ve dikkat azalması görülür.
    Buğday, kepek, bira mayası, taze sebze meyve, koyun eti, sığır eti, balık eti, yumurta, süt

    B2 vitamini Eksikliğinde dilde kızarma, yanma hissi, ağız çevresi ve dudaklarda kızarma, tahriş, çatlaklar, gözlerde kaşıntı, yanma hissi, katarakt oluşumu, saçların dökülmesi, çocuklarda büyüme yavaşlaması, kilo kaybı, sindirim sorunları oluşur .
    Karaciğer, böbrek, buğday unu, patates, et, süt, yumurta, peynir, kepek, yeşil sebzeler, havuç, fındık, yer fıstığı, mercimek

    B3 vitamini Yetersiz beslenme sonucu deriyi sinir sistemini tutan pellegra adlı hastalık ortaya çıkar. Hücrelerin oksijeni kullanabilmeleri için gereklidir. Midede sindirimin temel taşları olan asitlerin üretimini sağlar.
    Bira mayası, kepek, yer fıstığı, sakatat, kırmızı et, balık, buğday, baklagiller, un, yumurta, süt, limon, kabak, incir, portakal, hurma

    B5 vitamini Doğada bol olduğu için eksikliğine rastlanmaz. Ayrıca bir miktar bağırsaklarda da yapılmaktadır. Eksikliği kan şekerinde düşme, ellerde titreme, kalp çarpıntıya neden olur .
    Karaciğer, kırmızı et, tavuk, yumurta, ekmek, sebzeler

    B6 vitamini Sinir sistemi ve hormonların çalışmasını düzenler.Vücudun savunmasında antikor ve akyuvar oluşumunda rol oynar. Eksikliğinde migren tipi baş ağrısı, kansızlık, ciltte kuruluk, görme problemleri, uyuşukluk, adele zayıflığı ve krampları oluşur .
    Karaciğer, böbrek, kırmızı et, balık, yumurta, ekmek, sebzeler

    B11 vitamini Kırmızı kan hücreleri ve sinir dokularının oluşumunda aktif rol oynar. Hücre bölünmesi için gereklidir. Bu etkisi ile büyümeyi de sağlar. Anne karnındaki bebeğin sinir sisteminin gelişimi için de gereklidir. Eksikliğinde iştahsızlık, kilo kaybı, bulantı, kusma, ishal, baş ağrısı, unutkanlık, çarpıntı gibi bazı kalp sorunları oluşabilir .
    Karaciğer, böbrek, kırmızı et, ıspanak, marul, yumurta, ekmek, portakal, muz

    B12 vitamini Besinlerle veya sigara gibi alışkanlıklarla vücuda giren siyanürü etkisiz hale getirir. Eksikliğinde dilde hassasiyet, şişme, kızarma, hayal görme, depresyon, adalelerde kasılmalar, sinir iltihaplarına bağlı olarak el ve ayaklarda uyuşma, karıncalanma, yanma şikayetleri oluşur .
    Karaciğer, yürek, böbrek, kırmızı et, tavuk, balık, süt, peynir, yumurta

    C vitamini Vücudumuz C vitaminini üretemez bitkiler ve bazı hayvanlar bu vitamini üretebilmektedir. Besinlerle alınan vitamin 2 saat içersinde kullanılır 4 saat sonunda kandan uzaklaşır. Yaraların iyileşmesini, damarların sağlıklı olamalarını sağlar.Vücudun savunma sistemini artırıcı etkisi vardır. Histamin yapımını azaltarak allerjik olayların şiddetini düşürür. Eksikliğinde diş eti kanamaları ve çekilmeleri olur.
    Siyah üzüm, narenciye, çilek, kavun, karpuz, yeşil biber, maydanoz, brokoli, havuç, soğan, bezelye

    Yağlı Besinler:
    - Salam, sosis, jambon
    - Tam yağlı peynirler
    - Dana eti
    - Pirzola
    - Tereyağı
    - Sıvı yağ
    - Mayonez
    - Salata sosu



  2. 2
    Ziyaretçi

    Cevap: Protein, vitamin, karbonhidrat içeren besinler hangileridir?

    Reklam



    Unlu mamuller, baklagiller, patates, tatlılar, şekerler, muz, elma karbonhidratça zengin besinlerdir İşlenmemiş, doğal karbonhidrat kaynakları olan kepekli doğal un, taze sebze ve meyveler; işlenmiş beyaz şeker, beyaz un, patates cipsi gibi besinlere göre daha sağlıklıdır







  3. 3
    Ziyaretçi
    Saolll Ödevimi yapmamda yardımcı oldu ama birazcık uzunmuş NeYseee...







  4. 4
    Ziyaretçi
    ödevimi yapmama yardımcı oldu

  5. 5
    Ziyaretçi
    çok saol dershane ödevimi yapmama yardımcı oldu

  6. 6
    Ziyaretçi
    Teşekkür ederim forumalev yardımcı oldunuz bana.

  7. 7
    Ziyaretçi
    pek yardımcı olmadınız ama siteniz diğer konuları çokkk güzel açıklamış

  8. 8
    Ziyaretçi
    örnekler daha fazla olsaydı daa ey olurmuş

  9. 9
    Ziyaretçi
    çok teşekkür ederim dersane ödeviime yaradı yine tşk ederim

  10. 10
    Ziyaretçi
    saol ödewimi yaptım çok teşekürler

  11. 11
    Ziyaretçi

    Cevap: Protein, vitamin, karbonhidrat içeren besinler hangileridir?

    Reklam



    çok sağolun teşekkürler.

  12. 12
    Ziyaretçi
    kilo veriyorum çok yardımcı oldu sağolun

+ Yorum Gönder
karbonhidrat içeren besinler,  karbonhidrat iceren yiyecekler,  karbonhidrat bulunan besinler,  karbonhidrat olan besinler,  karbonhidratlı besinler
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 55 kişi