TOCA Race Driver Demo İnceleme

+ Yorum Gönder
Tanıtım ve Demo inceleme Bölümünden TOCA Race Driver Demo İnceleme ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    InKusTe
    Usta Üye
    Reklam

    TOCA Race Driver Demo İnceleme

    Reklam



    TOCA Race Driver Demo İnceleme

    Forum Alev
    Demoda tek turluk deneme sürüşünü (benim indirdiğim demoda) Brands Hatch pistinde Proton Satria otomobiliyle, hemen ardından gelen yarışı da Lexus IS200 otomobiliyle yien aynı pistte 2 tur olarak yapıyoruz; farklı versiyon demolarında pist ve otomobil seçenekleri farklı oluyor. Oyunda yine fare desteği yok, yani oyun içindeyken fareniz aktif değil; tüm kontroller klavyeden yapılıyor. Bu zaten Codemasters'ın yarış-simülasyon oyunlarında sürekli olarak yaptığı bir işlem.

    Menü ilginç öğeler içeriyor. Canlandırdığımız karakter Ryan McKane sandalyesinde oturur vaziyette (yatar mı deseydim?) bilgisayarın karşısında email bekliyor :) Tuşlarla bu öğeler arasında geçiş yaparak ayarlar, multiplayer, oyundan çıkış, serbest-zaman, zamana karşı yarış gibi seçenekler mevcut. Ancak birçoğu kapalı haliyle. Ayarlar kısmı da yine gayet ilginç; çekmecede dosyaları açarak gerekli ayarlara ulaşılıyor, el yazısıyla yazılmış kağıtlar dosyalanarak çekmecelere konulmuş :) Grafik opsiyonları oyuna girmeden önceki donanım ayarları programıyla yapılıyor; oldukça detaylı. Oyun içindeki grafik ayarları kısmından da ekranda görünecek ikonların (hız göstergesi vs) şeklini belirliyoruz.

    Kontroller kısmında da sisteminizde tanınan tüm donanımlar listeleniyor. Direksiyonu olanlar hafif bir hayal kırıklığı yaşayabilirler. Zira bazı oyunlarda karşılaştığım, direksiyonun bir noktadan sonra daha fazla tepki vermesi sorunu burada da var. Dead zone, saturation ayarlarının hepsini denedim, ama bir türlü istediğim seviyeye gelmedi direksiyon. Hatta kendi kontrol programı ile de değişiklik yaptım, ama bana mısın demedi. Bir yere kadar her şey normal, ancak bir noktadan sonra (görünte böyle bir şey olmamasına rağmen) direksiyon gereğinden fazla çevrilmiş gibi bir hal alıyor, her neyse, inşallah bu sadece demo versiyona özgüdür de tam sürümde karşılaşmayız böyle bir şeyle. Force Feedback konusunda oldukça cömert davranmışlar, üstelik bunun sadece demo olduğunu düşünürsek, tam sürüm FF sahiplerini çok mutlu edecek. Aynı anda 4 kişiye kadar destek var yine ve hepsine klavyeden oynanabilir şeklinde bir şans verilse de klavye kilitlenmesine neden olacağı için muhtemelen işe yaramayacaktır :)

    Gelelim grafiklere. Grafikler orta seviye seçerseniz de gayet iyiler; ben deneme için tüm ayarları tam açıp bir de 2XAA açtım, ancak yine de teklemedi (XP2200+ ve GF256DDR). Otomobiller tamamıyla gerçekçi modellemişler, zaten ilk yayımlandığında da gerçeğiyle oyundaki halini ayırt etmek oldukça güçtü. Çevresel efektler ve grafikler de neredeyse kusursuz olmuşlar. Halen bazı 2D hareketli resimler bulunuyor tabi. Pist dizaynı, pit dizaynı, kum havuzları vs her şey gerçeğinin aynısı; ne de olsa official öğeler içeren bir oyun.



  2. 2
    InKusTe
    Usta Üye

    --->: TOCA Race Driver Demo İnceleme

    Reklam



    Grafikler diyorduk, modellemeler gayet iyi de, benim gibi araç içinden kamerayla yarışmayı sevenleri pek memnun etmeyecek gibi şimdilik. Gerçi tamam, yarış otomobili olduğundan içerde fazla alet olmayacak zaten. Ama yine de kokpit görüntüsü pek yavan, sağa sola bakabiliyorsunuz yaklaşık 60 derecelik açılarla. Toplam 4 adet kamera açısı mevcut: Kokpit, motor kapağı, yol, otomobilin tepesi olmak üzere. Tepeden kamera seçimlerinde kameranın geç tepki vermesi ya da kamera salınımı sorunları yok. Gayet iyi tepki veriyor kamera, azıcık salınım yapsa da.

    Belki de oyunun en göz alıcı kısmı hasar motoru. Artık hemen hemen her oyunda var hasar motoru, ancak hiçbir zaman hiçbirisi tam anlamıyla gerçekçi olamadı. ToCA Race Driver (Pro Race Driver) ise bu gerçekçiliği sağlayacak bir motorla geldiğini iddia ediyor. Örnek vereyim, NFS serisinde 200km/s ile giderken bodoslama duvara toslarsanız, otomobilinizin belli yerlerinde hasarlar oluşuyor, ancak bu hasarlar otomobilinizin yolda kalmasına engel olmuyordu. Bu oyunda aynı işlemi denerseniz, otomobiliniz hareket edemez duruma geliyor ve yarış dışı kalıyorsunuz; böyle demişti Codemasters, ancak ekran görüntülerinden de göreceğiniz gibi otomobili dağıtmama rağmen araç hala hareket edebiliyordu.

    Diyelim yarış sırasında start/finish düzlüğüne geldiniz ve yanınızdaki araç size hafif temasta bulunarak, pit girişini pistten ayıran refüjle hafif samimiyet kurmanıza neden oldu. Vuruş hızınıza göre aracınız orada şaftı dağıtabilirsiniz. Kenara sürterseniz ön tekerleklerin balans ayarlarını bozabiliyorsunuz ve bu size arabanın sağa-sola çekmesi olarak geri dönüyor. Araca verebileceğiniz tüm hasar bunlarla bitmiyor elbette; bir araba nasıl haşat olur, bu oyunda hepsini deneyebiliyorsunuz. Kırdığınız farların, camların seslerini aracın içinden duyabiliyor ve hatta fren yapmadığınız için öndeki araca çarptığınızda garibanın spoylerını ve kendi tamponunuzu orada bırakabiliyorsunuz. Kapılar, bagaj kapakları, motor kapakları... hepsi açılır kapanır vaziyetteler :) Bu konuda yazılacaklar, bu kısa demo versiyon için bu kadar sanıyorum.

    Yazının sonuna gelirken, yarış öncesi garajda yapılacak şeyler de hatrı sayılır kadar yer kaplıyor. Aracın temel değişikliklerini elle ayarlayabiliyoruz, ama sadece kabaca ayar oluyor zira pek detaya inecek şeyler yok. Amortisör sertliği, yüksekliği 3-4 kademede değişiyor; Alçak, orta, yüksek ve yumuşak, orta, sert olarak gibi. Neredeyse bütün ayarlar buna benzer şekilde yer kaplıyor; yeterli sayılabilir. Yine aynı garaj ekranında istatistikleri vs görebiliyoruz.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi