Imperia Online Tam Kılavuz

+ Yorum Gönder
Online Oyunlar ve Diğer Online Oyunlar Bölümünden Imperia Online Tam Kılavuz ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    eRen
    Özel Üye
    Reklam

    Imperia Online Tam Kılavuz

    Reklam



    Imperia Online Tam Kılavuz

    Forum Alev
    İttifak Savaşları

    Kurallar ;

    1.Savaş 168 saat sürer...
    2.168 saat sonra, en çok hasarı sağlayan ittifak savaştan galip ayrılmış olur (Daha detaylı açıklama aşağıdadır).
    3.Savaş ilan edildikten 8 saat sonra başlar.
    4.Savaş ilan edebilmek için , ittifağınızın puanlarının toplamı , düşman ittifağın puanlarının toplamının 5 kat fazlası yada eksiği olmaması gerekmektedir.
    5.Aktif olmayan ittifaklar , ittifak savaşına giremezler.
    6.Savaş açabilmeniz için üyelerinizin puanları toplamı 5 000'inin üzerinde olmalıdır(Düşman ittifağında aynı şekilde olması gerekir).
    7.Liderin savaş açabilmesi için en az 500 puanı olması gerekir.
    8.İttifağın savaş açabilmesi için 168 saat önce kurulmuş olması gerekmektedir.
    9.Her ittifak 24 saat içinde en fazla 1 tane savaş ilan edebilir.

    Savaş Hedefleri;

    1.İttifağınızı daha üst düzeye taşımak.
    2.Düşman ittifakları yıkmak.
    3.Kazanılan kaynaklar , yok ettiğiniz düman ordusunun %50'ine eşittir.Savaş sonunda kaybeden ittifak hiçbirşey alamaz (savaş sırasında kazandığınız kaynakların tümünü savaş sona erdikten sonra alırsınız).

    Not: Kazanılan kaynaklar odun ve demir olarak verilir.

    Savaş Galibinin Hesaplanması :

    Savaş başladığından itibaren her iki ittifakta birbirlerine saldırarak puan toplamaya başlar.168 saat sonunda en çok birbirinden puan toplayan ittifak savaşı kazanır.

    1.Kale yıkma :

    Kale 1 - 0.5 puan

    Kale 2 - 1 puan

    Kale 3 - 2 puan

    Kale 4 - 4 puan

    Kale 5 - 8 puan

    Kale 6 - 16 puan

    Kale 7 - 32 puan

    2.Meydan Savaşı

    Meydan savaşında öldürdüğünüz askerlerden gelen puanlardır.Düşmanın öldürdüğünüz her 5000 gold değerindeki askeri için 1 askeri puan kazanırsınız.

    3.Yağma

    Her öldürülen 1000 köylü için 1 askeri puan kazanırsınız.

    İttifak puanı savaş bittikten sonra nasıl hesaplanır ?

    İttifak puanınız ya yükselir yada düşer.Puanlar savaş bittikten sonra değişir.İttifağınızın gücü üyelerin puanlarına göre hesaplanır.


    Savaş sonunda kazanan yada kaybeden ittifağın, ittifak puanı nasıl hesaplanır ?

    Puan Aralığı Saldıran Savunan
    Kazanan Kaybeden Kazanan Kaybeden

    х5 2 -4 4 -2
    х4 4 -6 6 -4
    х3 6 -8 8 -6
    х2 8 -10 10 -8
    x1 10 -12 12 -10

    Kısacası: İttifak savaşlarında fazla puan kazanmanın yolu kendinize eşit güçte bir ittifakla savaşmaktır. Eğer ittifağınızın puan aralığından çok daha düşük bir ittifağa savaş açarsanız düşük puan alırsınız. İttifağınıza denk güçteki bir ittifakla savaşır ve kazanırsanız 10 puan alırsınız ancak kaybederseniz 12 puan yitirirsiniz. Eğer ittifak puanınızın 5x alanındaki bir ittifakla savaşır ve kazanırsanız 2 puan alırsınız ancak kaybederseniz 4 puan yitirirsiniz.


    Tavsiyeler:

    Eğer zayıf bir kaleniz varsa ordunuzu kaleye konuşlandırmayınız.Düşmanlarınız için kolay hedef haline gelirsiniz.

    Zayıf ittifaklara savaş açmayınız.Kazansanız bile az puan elde edersiniz.Kaybetme riskinizde bulunmaktadır.

    Boş veya dolu düşman kalelerini yıkın.Düşmanınızdan olabildiğince puan almaya ve hasar vermeye çalışın.

    Eğer düşman ordusu meydan savaşı için gelmesinden korkuyorsanız geri çekil komutunu kullanarak kaybınızı azaltabilirsiniz.Ordunuzu kalenizin içine alırsınız ve düşman ordusundan askerlerinizi korumuş olursunuz.





  2. 2
    eRen
    Özel Üye

    --->: Imperia Online Tam Kılavuz

    Reklam



    Onur

    Onur düşmanınızın ne sıklıkla kendinden zayıf rakiplere daldığını , sözünü tutup tutmadığını gösterir.Yaptığınız her askeri haraketin onur olarak bir karşılığı vardır.Onur o kişinin güçlü veya zayıf olduğunu gösteren birşey değildir.Onur size basitçe düşmanın yağma yapıp yapmadığını , savaşlarda zayıf düşmanları mı yoksa kendi ayarında yada daha güçlü düşmanlar ile savaşa girip girmediğini gösterir.Mesela ordunuz savaşa giderken onu geri çekmek onur kaybına neden olan bir davranıştır.

    Onur Kaybına Neden Olan Davranışlar

    İttifağınız savaş halindeyken , ittifaktan ayrılma -30 onur puanı kaybettirir.

    Kendinizden 2 kat veya daha fazla puanı düşük bir düşmana saldırma onur puanı kaybettirir.Kendini puanınızın yarısından daha düşük puanı olan birine saldırdığınızda her 0,1 puan farkı için 2 onur puanı düşer.

    Ordunuzu bir görev sırasındayken geri çekme her zaman olmasa bile bazen onur puanının düşmesine neden olabilir.

    Yağma yapmak 4 onur puanı düşürür.

    Ally olduğunuz ittifak üyesine saldırmak 10 onur puanı düşürür.

    Onur Kazandıran Davranışlar

    Meydan savaşını kazanmak 1 onur puanı kazandırır (Ordunuzun %5'ini kaybetmeniz gerekmektedir).

    Kale Kuşatmasını Kazanmak 2 Onur puanı getirir (Ordunuzun %5'ini kaybetmeniz gerekmektedir).

    Kazanan oyuncuya savaş sırasında öldürdüğü her 1000 asker için 1 onur puanı gelir.

    Pozitif ve Negatif Onurun Avantaj Ve Dezavantajları



    Pozitif Onur

    Ordunuza bonus olarak moral verir.

    Kazanılan moral;

    100-199 Onur puanı +2 moral bonusu verir

    Her 100 onur puanının verdiği bonus aynıdır. (örnek: 500 onur puanınız varsa +10 moral puanı kazanırsınız)



    Negatif Onur

    Ordunuzun moralini düşürür.

    Kaybedilen moral;

    -100-199 Onur puanı -5 moral cezası verir

    Her 100 onur puanının kaybettirdiği moral aynıdır. (örnek: 500 onur puanınız varsa -25 moral puanı kaybedersiniz)








  3. 3
    eRen
    Özel Üye
    GİRİŞ

    Imperia Online oyunu bir savaş oyunu olmasına rağmen ekonominizi güçlü tutarak ve etrafınızdakilerle iyi geçinerekte kendinizi geliştirebilme şansınız olduğu bir oyundur aynı zamanda.

    Temel Ekonomi

    Oyunda 5 çeşit ekonomi kaynağı bulunmaktadır :

    Nüfus - Nüfus sizin vatandaşlarınızdır.Tabiki insanlarını alıp-satmazsınız fakat 3 tane çok önemli rolde görev alırlar :

    - İş Gücü
    - Altın Üretimi (Altın Madende üretilmez , çalışmayan köylülerden vergi olarak alınır)
    - Her zaman İmparatorluğunuz için ölmeye hazırdırlar

    Odun - Her bina ve teknolojik araştımalar için gerekli olan bir kaynaktır.Asker yapımındada kullanılır.Odun İmalathanesinde çalışan köylülerce üretilir.

    Demir - Bazı binalar ve teknolojiler için gereklidir.Ordu basımında her asker için gerekli olan bir kaynaktır.Demir madeninde çalışan işçilerce üretilir.Üretimi diğer kaynakalara göre biraz daha zor ve zahmetlidir.

    Altın - Odunuzun bakım masrafı ve çoğu bina ve araştırma için ödenmesi gerekir.

    Sol üstte gördüğünüz rakamların ilki size nüfusunuzu ikincisi ise nüfusunuzun ulaşabileceği maksimum değeri gösterir.Onun altında ise nüfusunuzdaki çalışan ve çalışmayan köylülerinizin sayısını görebilirsiniz.Çalışmayan köylüleriniz vergi olarak altın verirlerken , çalışanlar ise (Odun imalathanesi,Demir ocağı ve Taş ocağı) demir,taş veya odun üretirler.Eğer madenlerinizde tüm nüfusunuz çalıştırırsanız , kaynak üretiminiz maksimum düzeye çıkar fakat unutmayın ki altın üretiminiz durur.

    Her kaynak aşağıda belirtildiği gibi üretilir.Her miktar bir saat içinde üretilen miktarı gösterir.

    Formul 1 - Bu formul yüksek seviye teknoloji ve binaların istediği kaynakların hesaplanmasında kullanılır.Formul şu şekilde ilerler ;

    2.Seviye , 1.Seviyeden 2 kat fazladır.
    3.Seviye , 2.Seviyeden 1,98 kat daha fazladır.
    4.Seviye , 3.Seviyeden 1,96 kat daha fazladır.

    Her seviye sonrasında bu hesap 0,02 kadar düşer.
    Her teknoloji ve bina yapımı bu formul kullanılarak hesaplanır.

    Nüfus - Nüfus artışı hiç bonusunuz olmadan : 1/1000+30 şeklinde hesaplanır.Örneğin;

    Nüfusunuz 1000 ise , saatlik nüfus artışınız 31 kişi olacaktır (1+30).10 000 kişi ise 40 kişi olacaktır (10+30).
    Nüfus artışına sahip olduğunuz sağlık ve ambar seviyeside etki etmektedir.Eyaletiniz 100 000 nüfusa ulaştığında nüfus artış hızınızda yavaş yavaş düşecektir.Her eyaletin maksimum bulundurabileceği nüfus limiti vardır.

    Bu limit temel olarak şunlardır ;

    Dağlar ve Ormanlar 140 000
    Dağlar 150 000
    Tepeler 160 000
    Ormanlık Ova 170 000
    Ova 180 000

    Bu limitler sağlık ve ambar derecenize göre değişkenlik gösterir ve artabilir.

    Kaynaklar - 100 kişilik köylünüzün temel üretimi : 10 odun yada 2 demir yada 5 taş yada 4 altın olabilir.

    Temel altın eşitliği ise şu şekildedir :

    10 odun = 2 demir = 5 taş = 5 Altın Eşitliğidir

    Bu Altın Eşitliği (AE) tüm puanların hesaplanmasında kullanılır.

    *Bu eşitliğin ticaretle hiç bir ilgisi yoktur.

    Boşta olan köylülerinizden vergi alma nedeniniz çalışmamalarından dolayı ülkelerine karşı sorumluluklarını yerine getirmek için ödedikleri vergidir.Ne kadar çok boşta köylünüz olursa o kadar çok saat başına altın geliri elde edersiniz.
    Nüfus artışınız direkt olarak çiflik dereceniz ile doğru orantılıdır.Daha büyük çiftlikler kurarak nüfus artışınızı hiç durdurmayınız.Mantık gayet basittir , daha çok insan , daha çok üretim ve daha çok kaynak ...

    *Bina ve teknolojik araştırma yapımındaki indirimler şu şekilde hesaplanır : (Bina veya araştırmanın fiyatı)/
    (1+Sahip olduğunuz indirimin yüzdesi).

    GELİR

    Barışçıl Yollar ile Gelir

    Madenlerinizi geliştirerek ve nüfus limitiniz yükselterek , devamlı üretim sağlayarak hiç bir savaşa girmeden kendi kendinize yeticek kadar gelir sağlayabilirsiniz.Fakat daha hızlı gelişmeniz için çok yavaş bir çözümdür.Bu taktiği ancak savaş önceleri ve ordu basımı öncesinde kullanmak en mantıklı yoldur.

    Askeri Yol İle

    Askeri yol ile 2 farklı şekilde gelir elde edebilirsiniz:
    1.Kale Kuşatması (kaynakları ele geçirme) - Zor fakat karlı bir yoldur.Düşmanınızın önce meydandaki daha sonra kalesini yıkarak ,düşmanınızın sahip olduğu tüm kaynakları alır götürürsünüz.Bu kaynakların hepsini altın cinsinden alırsınız. 10 odun = 2 demir = 5 taş = 5 altın eşitliği kullanılır.Ticaretteki o anki kaynak fiyatları düşmanınızın kaynaklarını sömürürken sizi etkilemez.
    2.Yağma (savaş suçu) - Düşmanlarınızın köylülerine yaptığınız bir saldırıdır.Bu saldırıyı gerçekleştirmek için düşmanın sadece meydandaki askerlerini geçmeni gerekmektedir (Kaleyi değil).Bir eyaletteki köylülerin en fazla %20'sini öldürebilirsiniz.Her biriminiz bir köylü öldürür ve her öldürülen köylü başına 5 altın kazanırsınız.Her yağma saldırısında 4 onur puanı kaybedersiniz.

    Kaynaklarınızın nereye harcandığını görelim;

    Harcamalar:

    1.Bina Yapımı - Her bina yapımında biraz odun , taş ve demir kullanılmaktadır.
    2.Araştırma - Bilimadamlarınız yeni buluşlar için aralıksız çalışırlar.
    3.Ordu Üretimi - Ordu basarak asker temin edebilirsiniz
    4.Ordu bakım masrafı - ordu bakım masrafı otomatik olarak sizden altın cinsinde alınır.
    5.İttifak Vergisi Ödemesi - Büyük ittifakların vergileride büyük olur.İttifak üyelerinden %1 ittifak vergisi kesilir ve her yeni üye içinde 0.1% vergi eklenir.Yani 10 üyesi olan bir ittifağın üyesiyseniz %2 vergi ödersiniz.Bu vergide kaynaklarınızdan otomatik olarak kesilir.

    Ticaret Ve Diğer Ekonomik Olaylar

    Global Pazar

    Global pazarda tüm oyuncular ihtiyacı olduğu kaynakları alabilirler.Elinde bulunan fazla kaynaklarıda satarak altına dönüştürebilirler.Ticaret seviyenizi yükselterek ticaret yaparken ödediğiniz komisyonuda en aza indirebilirsiniz.

    Eyalet Arazisi

    Oyunda 6 tip arazi bulunmaktadır.Her birinin nüfusa ve bazı askeri birimlere bonusları vardır.Stratejiniz nasıl ise o eyaleti üs olarak seçmeniz sizin yararınıza olur.Mesela eyaletiniz "dağlar" toprak yapısına sahip ise askeri olarak bazı avantajları olduğu gibi nüfus artışındada -20%'lik bir dezavantajı bulunmaktadır.Mesela bir ovada iseniz düşman atlılarını 20 yard gibi bir mesafeden okçularınızla indirebilirsiniz.Önemli olan stratejinize göre bir eyaleti kendinize yuva edinmenizdir.

    Kaleler
    Kaleler , kaynaklarınızı , vatandaşlarınızı , koruduğu gibi her seviye artışı %10 üretim arttırmaktadır.

    Banka Kredisi
    Bankanın üç temel görevi vardır:


    Her seviye eyalette saklanan altın miktarının %1 faizini verir.
    Her seviye bankacılık eyalette tutulabilecek altın miktarınıda belirler.0 bankacılık 1 milyon altın sınırı demektir.
    Bankadan faizli kredi almanıza olanak tanır.

    * 5 milyonu bulunan bir eyalete saldırmak için en az 4 bankacılık seviyenizin olması gerekmektedir.


    Banka Kredileri

    Banka kredi miktarları şu şekilde belirler:

    12 saatlik imparatorluk üretimi
    24 saatlik imparatorluk üretimi
    48 saatlik imparatorluk üretimi

    İmparatorluk kaynakları ticaretteki fiyatlara göre hesaplanır(10 odun=2.5 altın , demir=5 altın, taş=5 altın).
    Alınan kredi 168 saat boyunca her 6 dakikaya bölünerek ödemesi alınır.Ödemeler İmparatorluğun başkentinden tahsil edilir.Kredi ödemeleri oyuncu isterse önceden tahsil edilir.
    Kredi tahsilinin yarısından önce ödenirse , faiz sabit kalır.

    Küçük Kredi - 12 saat - %70
    Orta Kredi - 24 saat - %100
    Yüksek Kredi - 48 saat - %150

    **Krediyi alırken dikkatli olunuz geri ödemesi zor olabilir.


    Her seviye bankacılığın izin verdiği krediler :

    1. 12 Saatlik kredi
    2. 24 saatlik kredi
    3. 48 saatlik kredi

    Bürokrasi

    1.Her imparatorluğun 25 tane eyaleti vardır fakat hepsini kolonileştirmek zordur.

    2.Çoğu oyuncunun 7-8 tane kolonisi bulunur.

    3.Bürokrosinin amacı ise bu zamanda ortaya çıkar

    Her yeni eyalet -%20 üretim kaybına sahiptir.Bu üretim kaybı %0 olanada dek devam eder.Eğer bürokrasi seviyeniz 10 ise 6.eyaletinizdeki üretim %50ye kadar yükselmiş olur.Eğer 20 ye kadar bürokrasi seviyenizi çekmeyi başarırsanız tüm eyaletlerinizdeki işçiler %100 verimlilikte çalışır.

    4.Eğer %100 bir üretiminiz olmasa bile kolonileştirmeye devam edebilirsiniz.Dağlara , tepelere büyük kaleler inşa ederek nüfusun hızlı artmasını sağlayıp üretimi bu şekildede arttırmayı amaçlayabilirsiniz.


    Üretiminiz %100'ün üzerine çıkmaz.








  4. 4
    eRen
    Özel Üye
    Puanlar

    Net Değer Puanı

    Bu puan oyuncunun o anki gücünü gösterir.Tüm binalar,araştırmalar ve ordu değeri altın cinsinden toplanır ve şu şekilde hesaplanır :

    Tüm binalar temel fiyatları baz alınarak hesaba katılır.Eğer yük seviye üniversite ve mimariniz bulunuyorsa düşük temel fiyatlar ödersiniz , fakat bu puanınızı düşürmez , sabit kalır.
    Ordu altın değeri cinsinden 3'le çarpılır.Ordu size en çok puan getiren kaynaktır.Eğer ordunuzdan asker terhis eder veya ordunuzun bir kısmıyla koloni oluşturursanız , ordudan kazandığınız puanı kaybedersiniz.
    Tüm bu sonuçlar 1000'e bölünerek puanınız ortaya çıkar

    Askeri Puan Ve Rütbeler

    Yüksek askeri puanlara ve rütbelere ulaşmak için , oyuncuların savaşmaları gerekmektedir.Puan alabilmek için bir ittifağın üyesi olmanıza gerek yoktur.Rütbeler , puanlar ve nasıl askeri puan kazandığınız aşağıda gösterildiği gibidir.

    Rütbe Puan
    Acemi
    Nefer --------------------- 30
    Onbaşı ------------------- 45
    Yardımcı Çavuş ----------- 68
    Çavuş ------------------- 101
    Kıdemli Çavuş ------------ 152
    Subay Adayı ------------- 228
    Yardımcı Teğmen --------- 342
    Teğmen ------------------ 513
    Kıdemli Teğmen ----------- 769
    Kaptan ------------------ 1 153
    Binbaşı ------------------ 1 730
    Yarbay ------------------ 2 595
    Albay ------------------- 3 892
    Tuğgeneral -------------- 5 839
    Tümgeneral -------------- 8 758
    Korgeneral --------------- 13 137
    General ------------------ 19 705
    Mareşal ------------------ 29 558

    Her askeri hareket değişik puanlar getirir;

    1.Kale yıkma :

    Kale 1 - 0.5 puan

    Kale 2 - 1 puan

    Kale 3 - 2 puan

    Kale 4 - 4 puan

    Kale 5 - 8 puan

    Kale 6 - 16 puan

    Kale 7 - 32 puan

    2.Meydan Savaşı

    Meydan savaşında öldürdüğünüz askerlerden gelen puanlardır.Düşmanın öldürdüğünüz her 5000 altın değerindeki askeri için 1 askeri puan kazanırsınız.

    3.Yağma

    Her öldürülen 1000 köylü için 1 askeri puan kazanırsınız.


  5. 5
    Ziyaretçi
    konuyu hortlattım ama oyun değişti şimdi o askeri puanların 4 katı kadar daha fazla askeri puan yapmanız gerek o rütbeler için

+ Yorum Gönder
imperia online savaş taktikleri,  imperia savaş taktikleri
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi