Trafik Dersi -Güç Aktarma Organları-

+ Yorum Gönder
Diğer Konular ve Ehliyet Bölümünden Trafik Dersi -Güç Aktarma Organları- ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    gökçe34
    Özel Üye
    Reklam

    Trafik Dersi -Güç Aktarma Organları-

    Reklam



    Trafik Dersi -Güç Aktarma Organları-

    Forum Alev
    GÜÇ AKTARMA ORGANLARI

    Güç aktarma organları sırasıyla:
    Debriyaj, vites kutusu, şaft, diferansiyel, akslar, tekerleklerdir.
    Difarensiyelin görevi, gücü arttırmak, kendine gelen hareketi 90 derece kırıp akslar yardımıyla tekerleklere iletmek, virajlarda içteki tekerleği az, dıştakini fazla döndürerek kolay ve rahat viraj almayı temin etmektir.
    Kavrama (debriyaj) motorla vites kutusu arasındaki irtibatı keserek vites değiştirme olanağı sağlayan aktarma organıdır.
    Akslar, diferansiyelin hareketini tekerleklere iletirler.
    Vites kutusu, aracın hızını ve gücünü ayarlar.
    Araç hareket halindeyken ayağımız debriyaj pedalı üzerinde devamlı durursa debriyaj balatası aşınır.
    Aracın ilk çalışması esnasında bir miktar gaz verildikten sonra debriyaj pedalına sonuna kadar basmanın faydası vardır.
    Debriyaj balatası yağlanırsa debriyaj kaçırır. Debriyaj teli koparsa araç vitese geçmez.
    Vites değiştirirken debriyaj pedalına basılır.
    Araç geri vitese takılmak istendiğinde takılmıyorsa, debriyaj pedalından ayak çekilip yeniden basılır.
    Aktarma organlarında yağ olarak, dişli yağı kullanılır.
    Vites değiştirirken ses geliyorsa, debriyaja tam basılmamıştır.
    Ani ve sert duruş kalkış yapmak debriyaj balatasını sıyırabilir.
    Vites kutusu bakımı yapılırken yağa ve yağ kaçağına dikkat edilir.




  2. 2
    CANGÜLER
    Bayan Üye

    Cevap: Trafik Dersi -Güç Aktarma Organları-

    Reklam



    Araçların güç aktarma bölümleri arasında en çok bilinmesi gereken debriyaj sistemi olmalıdır.Bu sistem dişlilerin birbirinden ayrılması ve dişlilerin düşürülmesi yada yükseltilmesine yaramaktadır.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden | Toplam : 0 kişi