Remote Assistance ( Uzaktan yardım ) Nedir? Nasıl yapılır? Resimleriyle

+ Yorum Gönder
Bilgisayar Dünyası ve Genelbilgi ve İpucu Bölümünden Remote Assistance ( Uzaktan yardım ) Nedir? Nasıl yapılır? Resimleriyle ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Informed®
    Usta Üye
    Reklam

    Remote Assistance ( Uzaktan yardım ) Nedir? Nasıl yapılır? Resimleriyle

    Reklam



    Remote Assistance ( Uzaktan yardım ) Nedir? Nasıl yapılır? Resimleriyle

    Forum Alev
    Windows XP diğer bir XP makinasına yardım için başvurmanızı ve diğer makinadaki kullanıcının sizin bilgisayarınıza bağlanıp, kontrol etmesini ve problemi çözmesini sağlayabilir.

    İsterseniz, ilerleyen bölülerde kolaylık olması amacıyla bu iki bilgisayara birer isim verelim. Yardım isteğinde bulunan Acemi (Novice) , yardım eden ise Usta (Expert) olsun.






    Böyle bir bağlantıyı TCP/IP üzerinde çalışan herhangi bir ağda yapabilirsiniz.

    •local area network (LAN)
    •Wide area network (WAN)
    •Modem ile direk aramada
    •Internet

    NOT: Remote Assistance'ı kullanabilmek için iki bilgisayarda da XP yüklü olmalıdır. Ancak eğer bu iki sistemden birisi XP kullanmıyorsa NetMeeting kullanılabilir.
    Dikkat:Eğer arada firewall varsa port 3389 açık olmalı.

    Usta yardım isteğini kabul ettiğinde Acemi'nin bilgisayarına bağlanır ve onun masaüstünü görebilir ve Acemi'nin yapmakta olduklarını izleyebilir, bu özellik Remote Assistance'ı Remote Desktop'tan ayrılan en önemli özelliktir. Eğer Acemi izin verirse Usta bilgisayarın kontrolünü eline alabilir.








    ****Remote Assistance ayarları****







    Control-Panel>System Veya My Computer (bilgisayarım) üzerine sağ tık>Properties tab : Remote.
    "Remote Assistance" normal olarak aktif haldedir.Advanced ... ile ayarlarına bakalım.Not:Diğer seçenek olan Remote Desktop sadece PRO versiyonunda bulunur.






    "Allow this computer to be controlled remotely" seçilirse, Usta bu bilgisayarın kontrolünü eline alabilir. Yani masaüstünü gördüğü gibi, mouse ve klavyeyi de kontrol eder.Yardım talebinde bulunduğunuzda bunun ne kadar süre geçerli olacağınıda ayarlayın.



    ****Remote Assistance(Uzaktan Yardım) için talepte bulunmak****







    Yardım talebinde bulunmak için: "Programs>Remote Assistance" Böylece Windows XP Help and Support Center çalışacaktır ve Remote Assistance sayfası açılacaktır. Bu ekrandan önceden yapılmış taleplerin durumunu görebilirsiniz. Yeni bir talepte bulunmak için Invite someone to help you seçin. (Bkz: asagıdaki resim)







    "Remote Assistance : Pick how you want to contact your assistant"(Yardım edecek kişye nasıl ulaşmak istiyorsunuz?)






    Üç farklı yöntem var:
    1. Microsoft Windows Messenger ile (ama kullanmak zorunda değilsiniz)
    2. Microsoft Outlook Express'ten e-posta ile
    3. Save invitation as a file ile bir dosya oluşturmak ve bunu istediğiniz bir mai programı ile yollamak, hatta diskete kopylayıp, disketle karşı tarafa ulaştırmak*
    * Bu örnekte Save invitation as a file seçeneğini kullanıyoruz (Messenger veya OE kullanımıda aynı sayılır.)






    İsminiz girin, talebin ne kadar süre geçerli olacağını belirleyin.
    "Continue"











    Güvenliği sağlamak için bir şifre belirleyin.Böylece Usta size bağlanmak için bu şifreyi girmek zorunda kalacak.Tabii ki, bu şifrenin ne olduğunu Usta'ya sizin bildirmeniz gerekiyor. Save Invitation yaptığımızda, dosyanın nereye kaydedileceğini soruyor. Ben My Documents'i seçtim.( Bkz: üstteki ve alltaki resimler)






    RAInvitation isimli bu davet mektubunu!! Usta'ya bir şekilde ulaştımak gerekiyor, mailleyebilirsiniz, disketle ulaştırmak da bir çözüm.CQ falan kullanıyorsanız onunla yollayabilirsiniz.Tabii ki karşı tarafa şifrenizi de bildirmeniz gerekiyor.(Bkz: alttaki resim)






    Dikkat: Usta bağlanmak istediğinde, talebin oluşturulduğu sırada sahip olduğunuz IP adresi hala sizin için aynı olmalı. Bu nedenle talebi oluştururken bağlı olduğunuz bağlantıyı(dial-up, Adsl...) koparmadan Usta'yı beklemelisiniz.



    *****Usta'nın bağlanması*****


    Usta bu davet dosyasını alınca çift tıklyarak çalıştırır. Böylece Remote Assistance açılacaktır.






    Şifre gerekiyorsa, girilir. Ve bağlanmaya çalışır.






    Bağlantı gerçekleşince Acemi'nin ekranına bu mesaj geliyor.(bkz:alttaki resim)






    Acemi Yes ile Usta'nın masaüstünü görmesine izin verir. Soru penceresi kapanır ve Remote Assistance penceresi Acemide de açılır.(Mesajlaşabilir veya her iki tarafta da ses kartı varsa, konuşabilirsiniz.)Acemide acılan pencere:






    Usta'nın penceresi biraz farklı, Usta artık Acemi'nin masaüstünü ve yaptığı şeyleri görebilir.






    Eğer aşağıda gördüğünüz resme izin verilmişse, Usta üstteki araç çubuğundan Take control ile Acemi'nin bilgisayarının kontrolünü ele alabilir.






    Usta Take control dediğinde, Acemi'nin ekranında aşağıdaki mesaj çıkıyor. Yes ile onaylayabilir. Acemi ESC tuşuna basarak istediği anda bağlantıyı kesebilir.






    Acemi Yes diyerek, kabul edince, Usta'nın ekranında aşağıdaki mesaj çıkar. Aynı şekilde Usta'da ESC ile kontrolü sona erdirebilir.











    Artık Usta'nın mouse ve klavye hareketleri Acemi'nin bilgisayarında işlemektedir.
    Usta
    - Control-Panel
    - Device-Manager
    - Event Log
    ve benzeri yerlerden problem neyse çözmeye çalışır.
    Bu yöntem sadece windows ile ilgili problemlerin çözümünde değil, başka bir programın teknik desteğinde, hatta eğitiminde de kullanılabilir.

    Disconnect seçilerek, bağlantı sona erdirilir.



  2. 2
    aallii
    Yeni Üye

    --->: Remote Assistance ( Uzaktan yardım ) Nedir? Nasıl yapılır? Resimleriyle

    Reklam



    ya super anlatmısın da kardes ben bunun programını ıstıyorum bulamadım eger paylasırsan benım le sevınırım karedes beklıyorum cevabını :D:D:D:D:







  3. 3
    Dermaht SS
    Emekli
    gerçekten çok güzel hani ustalarımız bu uzaktan yardım meselesini biraz daha açsalar çok güzel olur..







+ Yorum Gönder
remote assistance nedir
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi