Hangi besinlerde çinko var

+ Yorum Gönder
Edebi Türler ve Kısa Bilgi Bölümünden Hangi besinlerde çinko var ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Hangi besinlerde çinko var







  2. 2
    Ensar
    Özel Üye





    Cevap: Çinko Hangi Besinlerde Bulunur ve Yararları Nelerdir?



    Çinko Mineralinin Önemi ve Çinko Hangi Besinlerde Bulunur? Çinko sağlıklı vücut fonksiyonları için vazgeçilmez olan eser elementtir. Vücut fonksiyonları için gerekli temel bir mineral olan çinkonun eksikliğinde yetersiz büyüme, ishal, iktidarsızlık, saç dökülmesi, göz ve deri lezyonları, iştahsızlık, depresif ve bağışıklık sorunları oluşabilir.
    Çinko Nelerde Bulunur?

    İstiridye, buğday tohumu, buğday kepeği, karaciğer, susam, kabak çekirdeği, fıstık, fındık, yumurta, balık, süt ürünleri, ceviz çinko olan gıdalardır. Marul, soğan, turp, enginar, kivi, avokado, böğürtlen, muz, soya fasulyesi, bezelye de çinko içerir.

    Meyve ve sebzeler çinko açısından çok iyi kaynak sayılmazlar. Et, deniz ürünleri, süt ürünleri, fındık, baklagiller ve tam tahıllar gibi besinler çinko minerali için daha iyi kaynaktır.
    Çinko Yetersizliği – Çinko Eksikliği Nasıl Anlaşılır?

    • Yetersiz bağışıklık sistemi,

    • Sık sık enfeksiyonlara yakalanma,

    • Yaraların geç iyileşmesi,

    • Büyüme geriliği,

    • İştahsızlık,

    • tat ve koku alma duyusunun bozulması,

    • Zihin tembelliği,

    • Beyaz tırnaklar üzerinde oluşan lekeler,

    • Cilt bozuklukları,

    • Saç dökülmesi,

    • Ishal
    Çinko Ne İşe Yarar?

    • Çinko sağlıklı bir bağışıklık sistemi için gereklidir.

    • DNA sentezi için şarttır.

    • Antioksidan etkisi vardır.

    • Uygun büyüme için gereklidir.

    • Yara onarımı ve iyileşmesinde rol oynar.

    •Tad alma duyusunun artmasına yardımcı olur.

    • Soğuk algınlığı tedavisinde etkilidir.

    • Üreme organlarının gelişimi için gereklidir.

    • Kronik yorgunluğun giderilmesinde yardımcı olur.

    • Tırnak ve cilt sağlığı için önemlidir ve akne ve egzama gibi cilt bozuklukları için gereklidir. Sivilcelerin giderilmesinde yardımcı olur, aynı zamanda cildin esnek ve pürüzsüz kalmasını sağlar.

    Günlük Çinko İhtiyacı: Erkekler için 11 miligram ve kadınlar için 8 mg.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden | Toplam : 0 kişi