Hangi besin enerji verir

+ Yorum Gönder
Edebi Türler ve Kısa Bilgi Bölümünden Hangi besin enerji verir ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi


  2. 2
    HARBİKIZ
    Bayan Üye





    Cevap: hangi besin enerji verir


    Sürekli yorgun ve halsiz hissediyorsanız yanlış besleniyor olabilirsiniz.... Bir de bizim önerdiklerimizi deneyin...







    Öğün sayısını artırın



    Küçük porsiyonlar halinde günde 5-6 öğün yiyebilirsiniz. Sık sık ve az az yemeniz kendinizi daha enerjik hissetmenizi sağladığı gibi şişkinlik ve yorgunluğunuzu da azaltacaktır.







    Düzenli sıvı alın



    Düzenli ve sürekli sıvı alın. Yorgunluk çoğu kez susuzluğun ve sıvı eksikliğinin belirtisidir. Günde en az 8-10 bardak su içerek enerji düzeyinizi koruyabilirsiniz.







    Hamura el sürmeyin



    Hamur işlerinden uzak durun hayvansal yağları terk edin. Birçok araştırma fazla miktarda hayvansal doymuş yağ ve hamur işi tüketenlerde yorgunluk ve halsizlik şikáyetlerinin daha sık olduğunu ortaya koymaktadır.







    Daha çok meyve



    Daha çok meyve yiyin. Özellikle glisemik indeksi düşük lif ve posa miktarı yüksek antioksidan kapasitesi fazla meyveleri gün boyu küçük porsiyonlar halinde tüketmeniz enerji düzeyinizi artırır. Elma şeftali siyah erik kiraz ilk tercihleriniz olmalıdır.







    Cipsi unutun



    Patates mısır cipsi ve kuruyemişler yerine taze hazırlanmış sebze çubuklarını (kabak salatalık yeşil veya kırmızıbiber) veya cevizi bademi fındığı tercih edin.







    Şekerleme yok



    Küçük şekerlemeler çikolatalar veya pastalar yerine kuru veya taze meyveler (kuru veya taze elma erik kayısı) yiyin.







    Kuru meyve



    Dondurma yerine dondurulmuş üzüm taneleri veya dondurulmuş küçük kavun ve şeftali parçaları yiyin.







    Fındık fıstık



    Yağlı tuzlu krakerler yerine tuzsuz badem fındık ya da cevizi tercih edin.







    Salataya dikkat



    Mayonez veya kremalı salata sosları yerine sirke limon suyu veya balzamik sosları deneyin.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden | Toplam : 0 kişi