Stresten kurtulmanın yolları

+ Yorum Gönder
Öğretim ve Kişisel Gelişim Bölümünden Stresten kurtulmanın yolları ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    RüzgarGülü
    Bayan Üye
    Reklam

    Stresten kurtulmanın yolları

    Reklam



    Stresten kurtulmanın yolları

    Forum Alev
    Stresten kurtulmanın yolları

    Korku, kaygı gibi kötü duygularla başetmenin yolları...


    Ulusal Zihinsel sağlık enstitüsü tarafından yapılan bir araştırmaya göre 18 yaş ve üstü her 5 kişiden birinin geçen yıl sinir bozukluğu yaşadığını gösterdi.
    Bu da 40 milyon kişi demek. Bu zihinsel kötülüğün nereye vardığını anlamamız önemlidir, ama asıl amacımız size nasıl yardımcı olabileceğimizi göstermektir. Birkaç rahatlama hareketi ile kaygılarınızı yatıştırmayı umuyoruz.
    Sizi kaygılardan kurtaracak en etkili 4 rahatlama tekniğini bulabilirsiniz. Bunlar hokus-pokus değildir, kliniklerde yapılan araştırmalar sonucu faydası kanıtlanmıştır. Bu çalışmaları terapist ile yapmanız tavsiye edilir
    "Jacobson" progresif kas rahatlaması
    Amerikan fizikçisi Edmund Jacobson tarafından 1920'lerde geliştirilen progresif kas rahatlaması (PMR) bazı temel prensiplerde işe yaramaktadır: Eğer kaygılarınızla beraber kaslarınız geriliyorsa, kaslarınızın gerilmesini azaltarak stresinizi azaltabiliriz.
    Neyi içerir: Rahatlama uygulaması için iyi bir konsantrasyon gerekmektedir. Zihinsel olarak farklı kaslara, kas gruplarına veya vücut bölümlerine odaklanın ve onları teker teker sistematik bir şekilde rahatlatmaya çalışın. Bu işleme vücut taraması denir. Vücut taraması fiziksel çalışmaların öncesi ve sonrasında da kasları rahatlatmak için iyi bir yöntemdir.
    Zaman: 5-10 dakika gerektirir. İlk başta günde bir kez uygulayın, sonra gerektikçe uygulayın. Kasetten direktifleri dinlemek işinizi kolaylaştıracaktır.
    Kendi kendine uygulanan çalışma (Autogenic Training)
    Alman fizikçi Johannes Schultz’un geliştirdiği otojen çalışma, altında yatan mekanizmalar benzer olmasına rağmen PMR’ye göre daha kapsamlı bir çalışmadır.
    Neyi içerir: Otojen çalışma vücudun sıcak, ağır ve rahat hissetmesini sağlayacak 6 egzersizi içerir. Görsel tanımlamalar ve vücut farkındalığı genelde kullanılır.
    Zaman: Hareketleri bitirmek için 5-10 dakika gerekir. Ve gün içerisinde birkaç kez tekrarlanmalıdır. Uzmanlaşma 4-6 ayda olacaktır.Bazıları eğitimli terapistlerin direktifleri vermesini isterken, kaydedilmiş direktifler yeterli olacaktır.
    Korku, kaygı gibi kötü duygularla başetmenin yolları...

    Ulusal Zihinsel sağlık enstitüsü tarafından yapılan bir araştırmaya göre 18 yaş ve üstü her 5 kişiden birinin geçen yıl sinir bozukluğu yaşadığını gösterdi.
    Bu da 40 milyon kişi demek. Bu zihinsel kötülüğün nereye vardığını anlamamız önemlidir, ama asıl amacımız size nasıl yardımcı olabileceğimizi göstermektir. Birkaç rahatlama hareketi ile kaygılarınızı yatıştırmayı umuyoruz.
    Sizi kaygılardan kurtaracak en etkili 4 rahatlama tekniğini bulabilirsiniz. Bunlar hokus-pokus değildir, kliniklerde yapılan araştırmalar sonucu faydası kanıtlanmıştır. Bu çalışmaları terapist ile yapmanız tavsiye edilir
    "Jacobson" progresif kas rahatlaması
    Amerikan fizikçisi Edmund Jacobson tarafından 1920'lerde geliştirilen progresif kas rahatlaması (PMR) bazı temel prensiplerde işe yaramaktadır: Eğer kaygılarınızla beraber kaslarınız geriliyorsa, kaslarınızın gerilmesini azaltarak stresinizi azaltabiliriz.
    Neyi içerir: Rahatlama uygulaması için iyi bir konsantrasyon gerekmektedir. Zihinsel olarak farklı kaslara, kas gruplarına veya vücut bölümlerine odaklanın ve onları teker teker sistematik bir şekilde rahatlatmaya çalışın. Bu işleme vücut taraması denir. Vücut taraması fiziksel çalışmaların öncesi ve sonrasında da kasları rahatlatmak için iyi bir yöntemdir.
    Zaman: 5-10 dakika gerektirir. İlk başta günde bir kez uygulayın, sonra gerektikçe uygulayın. Kasetten direktifleri dinlemek işinizi kolaylaştıracaktır.
    Kendi kendine uygulanan çalışma (Autogenic Training)
    Alman fizikçi Johannes Schultz’un geliştirdiği otojen çalışma, altında yatan mekanizmalar benzer olmasına rağmen PMR’ye göre daha kapsamlı bir çalışmadır.
    Neyi içerir: Otojen çalışma vücudun sıcak, ağır ve rahat hissetmesini sağlayacak 6 egzersizi içerir. Görsel tanımlamalar ve vücut farkındalığı genelde kullanılır.
    Zaman: Hareketleri bitirmek için 5-10 dakika gerekir. Ve gün içerisinde birkaç kez tekrarlanmalıdır. Uzmanlaşma 4-6 ayda olacaktır.Bazıları eğitimli terapistlerin direktifleri vermesini isterken, kaydedilmiş direktifler yeterli olacaktır.




  2. 2
    Filiz
    Bayan Üye

    Cevap: Stresten kurtulmanın yolları

    Reklam



    Hayatta güzellikler de sıkıntılar da bir arada varlığını sürdüren olgulardır. Stresli sıkıntılı zamanları bizi mutlu edecek hobileri yaparak, öğretici aktivitelerde bulunarak atlatabiliriz.







+ Yorum Gönder
iç sıkıntısından kurtulmanın yolları
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi