Renklerin İnsan Üzerinde Etkileri

+ Yorum Gönder
Sohbet Forumları ve Konu Dışı Başlıklar Bölümünden Renklerin İnsan Üzerinde Etkileri ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    BERFİN
    Üye
    Reklam

    Renklerin İnsan Üzerinde Etkileri

    Reklam



    Renklerin İnsan Üzerinde Etkileri

    Forum Alev
    Renkler hayatımızın parçası. Renkler olmasaydı hayat çekilmez olurdu herhalde... Peki renklerin hayatımızı nasil etkiledigini biliyor musunuz? Renk seçiminin kimi zaman karakterimizi yansıttığından ya da seçtigimiz rengin bize olumlu ve olumsuz etkileri olduğundan haberiniz var mı ?

    KIRMIZI : İştah açar. O yüzden dünyadaki gıda firmalarının çoğu logosunda kırmızıyı kullanır. Kırmızı tansiyonu yükseltir, kan akışını hızlandırır.Yanlış bir inanış vardır, boğaların kırmızıya saldırdığı sanılır. Oysa boğalar renk körüdür. Kırmızıya değil kendilerine sallanan koyu renkli beze saldırır.

    YEŞiL : Güven veren renktir. O yüzden bankaların logolarında hakim renktir. Yatak odası için rahatlatıcıdır. Yesil yaratıcılığı körükler. Bu yüzden büyük lokanta mutfaklarında yeşil tercih edilir. Hastanelerde de yeşil rahatlatıcı özelligi nedeniyle kullanılır. Yesil alanda insanların daha az mide rahatsızlığı cektiği saptanmıştır.

    SiYAH : Gücü ve tutkuyu temsil eder. Bizde ve batıda siyah matemi temsil eder, oysa Japonya'da siyah mutluluktur. Siyah fonda kullanılırsa karamsarlığı çağrıştırır. Einstein konsantre olabilmek icin perdeleri siyah, gün ışığı olmayan odaları tercih ederdi.

    MAVi : Sakinlik simgesi. Araplar mavinin kan akışını yavaslattıgına inanır, nazar boncugu o yüzden mavidir. Batıda intiharları azaltmak icin köprü ayaklarını maviye boyarlar. Duvarları mavi olan okullarda cocukların daha az yaramazlık yaptığı saptanmıştır.

    LACiVERT : Kozmik renk olarak kabul edilir, sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği simgeler. O yüzden dünyadaki firmaların yarıdan fazlası logolarında maviyi kullanır. Hilton logosunu laciverte çevirirken insanların kafasında büyük kuruluş imaji yaratmak istedi.

    MOR : Nevrotik duyguları acığa çıkardığından, insanları bilinçaltının korkuttuğu saptanmıştır. İntihar edenlerin beğendiği renktir.

    PEMBE : Rahat hissettiren renk. Bu yüzden bazı büyük magazalar tezgahtarlarına pembe uniforma giydirir ki, müşteriler kendilerini rahat hissetsin diye. Pembe cocuk rengidir aynı zamanda.

    SARI : Geçiciliğin ve dikkat çekiciligin sembolü. O yüzden dünyada taksiler sarıdır, geçici oldugu bilinsin ve dikkat ceksin diye. Araba kiralama sirketleri de sarıyı kullanır, cünkü musterilerine aldıgınız sey geciçidir lutfen geri getirin demek isterler. Sarı rengi bu özelliginden dolayi bankalar kullanmak istemez, cunku paranin gecici degil kalıcı olmasını isterler.Post-itlerinde sarı oluşu dikkat çekici...


    BEYAZ : İstikrari, devamlılığı, temizliği simgeler. Politikacılar beyazı pek severler, çünkü temiz, durust izlenimi vermek isterlerde ondan dolayı...

    KAHVERENGi : İnsanin hareketlerini hızlandırıyor. Kansas üniversitesi Sanat üniversitesi'nde bir deney için bilgisayar yardımıyla duvarların rengi degiştirilebilir hale getirilmiş. Fonda beyaz kullanıldığında insanlar sergide yavaş hareket etmiş. Fon kahverengiye döndüğünde ise insanlar daha hızlı hareket etmişler, müzede daha çok yeri daha az zamanda gezmişler. Kahverengi insanı hızlandırıyor, bu yüzden fastfood restoranları iç mekanda kahverengi kullanıyor. Kahverengi toprak rengi, bu yüzden kıyafetlerde pek tercih edilmez, çünkü kahverengi giyen insanlar kalabalıkta dikkat çekmiyor.



  2. 2
    alaku
    Üye
    Reklam



    yaw siyah seven erkekler sanki biraz yanlış tanıtılıyo..







  3. 3
    Ziyaretçi
    ya ben bir çok siteye baktım ama yine en iyisi bu vermiş cnm







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi