MAC OS X (Leopard) Sık Sorulan Sorular

+ Yorum Gönder
Bilgisayar Dünyası ve Mac OS X Bölümünden MAC OS X (Leopard) Sık Sorulan Sorular ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    computer
    Özel Üye
    Reklam

    MAC OS X (Leopard) Sık Sorulan Sorular

    Reklam



    MAC OS X (Leopard) Sık Sorulan Sorular

    Forum Alev
    MAC OS X (Leopard) Sık Sorulan Sorular

    KURULUM KATEGORİSİ

    Mac OS X yeniden yüklendikten sonra Uygulamalar çalışmıyor


    Mac OS X'i yeniden yükledikten sonra (Archive and Install ile dahil) bir uygulamayı veya onun dosyalarını açamayabilirsiniz.

    İpucu: Eğer tek bölüntülü bir sabit diskiniz varsa ve yeniden yükleme için Erase and Install seçeneğini kullandıysanız bu durumla karşılaşmazsınız.

    Bu durumda aşağıdakilerle karşılaşabilirsiniz:
    • Bir doküman veya dosya umduğunuz uygulama ile açılmayabilir ya da aynı uygulamanın olması gereken sürümü ile açılmayabilir. Örneğin bir disk görüntü dosyasını (.dmg veya .img) Disk Copy ile açmaya çalıştığınızda uygulama beklenmedik biçimde kapanabilir.
    • Bir uygulama hiç açılmayabilir. Bir uygulamanın simgesine çift tıkladığınızda uygulama hiç açılmayabilir, bir anlık açılıp kapanabilir veya beklenmedik biçimde kesilebilir. Örneğin Safari bir Archive and Install yeniden yüklemesinden sonra çalışmayabilir.
    Çözümler
    İlk olarak Mac OS X'i aynı veya sonraki bir sürüme güncellemeniz gerekir.
    İpucu
    : Eğer elle bir Mac OS X Güncellemesi indirdiyseniz fakat Yükleyici uygulaması çalışmadığı için yükleyemiyorsanız, yükleme paketi dosyasını Yükleyici uygulamasının üstüne sürükleyerek açmayı deneyin. Yükleyici uygulaması Uygulamalar klasörundeki İzlenceler klasörünün içinde bulunur.
    İkincisi, eğer etkilenen uygulamalar daha önceden güncelleme paketleri indirdiyseniz, bu güncellemeleri tekrar yüklemeniz gerekebilir. Genellikle Apple için yazılım güncellemelerini Software Update aracılığıyla yapabilirsiniz. Diğer üçüncü parti uygulamaların güncellemelerini üreticinin web sitesinden edinebilirsiniz.
    Eğer sorun devam ediyorsa sözkonusu uygulamayı yeniden yüklemeniz gerekebilir.
    Ek bilgiler
    Mac OS X otomatik olarak açılacak dökümana uygun olan uygulamanın en yeni sürümünü arayacaktır. Daha yeni bir sürüm bulunduğunda eski sürüm yerine bu tercih edilebilir.
    Örnek 1:
    Arcihe and Install yöntemiyle bilgisayarınızdaki sistem sürümünden daha eski bir sürüm yüklediniz ve yüklediğiniz Mac OS X sürümünü güncellemediyseniz, Previous System klasöründe söz konusu uygulamanın daha yeni sürümü kalmış olabilir.
    Örnek 2:
    Sistem geliştiricileri ve sistem yöneticileri test amaçlı olarak Mac OS X'in farklı sürümlerini aynı bilgisayara yükleyebilirler. Bu durumda daha eski bir sistem sürümünden bilgisayarı başlattığınızda diğer bölüntüde bulunan yeni sürüm uygulamalar devreye girebilir.
    Birçok Apple uygulaması framework denilen ortak yazılım kütüphanelerini kullanırlar. Örneğin web sayfaları veya HTML içerikleri görüntülemek için bir dizi Apple uygulaması "WebKit" adlı framework'u kullanır. Safari, Mail, Help Viewer gibi uygulamalar bu kiti kullanırlar.
    Bazı uygulamalar belirli bir framework sürümü ile çalışırlar. Bir uygulamayı güncellediğinizde ilgili framework güncellenebilir. Sonra eski sürüm bir Mac OS X'i Archive and Install ile yüklediğinizde yeni uygulama kalır fakat framework olarak eski sürüm yüklenir. Bunun en kolay çözümü uygulama ve sistemin yeni sürümlerini yükleyip güncellemektir. Bu sorunu çözmez ise çalışmayan uygulamayı kaldırıp yeniden yüklemek gerekir.

    --------------------------------------------------------------
    Intel tabanlı Mac'lerin firmware güncellemeleri hakkında
    Firmware güncellemeleri Apple Downloads sitesinden veya Apple menüsündeki Software Update aracılığıyla bulunabilir.
    Bilgisayarınızda yüklü olan firmware sürümünü belirlemek için bu makaleye bakın.

    Eğer taşınabilir bir Mac'in firmware güncellemesini yapıyorsanız, güç adaptörünün takılı olduğundan emin olun. Güç adaptörü takılı olmadığı sürece Firmware Updater uygulaması çalışmayacaktır.
    1. Macintosh modeliniz için uygun olan güncellemenin yerini belirleyin ve üstüne tıklayarak bilgisayarınıza indirin. İndirme işlemi bitince masaüstünde içinde yükleyici bulunan bir disk görüntü dosyası belirir.
    2. Eğer Safari tercihlerinde "Open safe files after downloading" seçeneği işaretli ise disk görüntü dosyası otomatik olarak masaüstune bağlanır. Aksi durumda bağlamak için görüntü dosyasına çift tıklamanız gerekecektir.
    3. Bağlanmış olan disk görüntüsü içinde MacBookFirmwareUpdate.pkg, MacBookProFirmwareUpdate.pkg, MacMiniFirmwareUpdate.pkg, MacProFirmwareUpdate.pkg, veya iMacFirmwareUpdate.pkg adında bir dosya bulacaksınız.
    4. İlgili paket üzerine çift tıklayarak bilgisayarınız için firmware güncelleme işlemini başlatın (Yükleyici, Firmware Updater uygulamasını /Application/Utilities içine koyar ve otomatik olarak başlatır.)
    5. Ekrandaki yönergeleri okuyun ve firmware güncelleme işlemine başlamak için Shut Down düğmesine tıklayın. Firmware dosyası bilgisayarınıza yüklenir ve yeniden başlatılır, ancak ilgili güncelleme bir sonraki adıma kadar yapılmaz.
    6. Güç ışığı yanıp sönmeye başlayıncaya kadar Açma/Kapama düğmesine basılı tutun sonra bırakın. Uzun bir sinyal sesi duyulur ve gri ekran üzerinde Apple logosu görünür. Logonun altında bir işlem çubuğu vardır. İşlem çubuğu dolmaya başladığında firmware güncellemeniz yapılıyor demektir.

      Önemli: Güncelleme işlemi yapılıyorken bilgisayarınızın fişini çekmeyin, kapatmayın yada yeniden başlatmayın. Firmware güncelleme işlemini yarıda kesmek bilgisayarınızın işlemez hale gelmesine neden olabilir. Böyle bir durumla karşılaşırsanız, bilgisayarınızı yetkili bir servise götürün.

      Yükleme birkaç dakika alabilir.
    7. Firmware güncellendikten sonra bilgisayarınız yeniden başlayacaktır.
    8. Oturum açıldıktan sonra, firmware güncellemesinin başarılı olarak tamamlandığını belirten bir mesaj görürsünüz. OK tıklayarak pencereyi kapatın.
    Eğer bir sorunla karşılaşırsanız
    Eğer güncelleme başarılı olmadıysa, /Application/Utilities altında bulunan Firmware Updater uygulamasını açarak tekrar yüklemeyi deneyin ve yukarıdaki 4. adıma geçin.
    Nadir karşılaşılan bir durum olarak güncelleme sonrası bilgisayarınız yeniden başladığında siyah ekran gösteriyorsa, bilgisayarınızın firmware'ini fabrika ayarlarına geri döndürebilirsiniz. Bu işlem için buradaki yönergeleri izleyin.
    Önemli: Firmware güncellemesi uygulanacak bir Intel tabanlı Mac'in sabit diski GUID bölüntü şemasına göre formatlanmış olmalı. Fabrika çıkışı olarak Intel Mac'ler bu formatta gelirler. Eğer sabit diskinizi yeniden formatladıysanız sabit disk formatınızın hangi şemayı kullandığını buradan kontrol edin.
    Not: Firmware güncellemeleri bilgisayarın RAID olmayan bir bölüntüden başlatılmasını ister. Eğer bilgisayarınız bir RAID bölüntü üzerinden başlıyorsa, firmware güncelleme için RAID olamayan bir diskten başlatın.
    Bazı USB veya Firewire aygıtlar firmware güncellemelerinin düzgün olarak tamamlanmasına engel olabilirler. Bu durumda sadece Apple klavye, fare ve ekranı bağlı bırakarak güncellemeyi tekrarlayın.

    Sonraki Mesajda Devam Edicek..



  2. 2
    computer
    Özel Üye

    --->: MAC OS X (Leopard) Sık Sorulan Sorular

    Reklam



    --------------------------------------------------------------

    Mac OS X'i yeniden yüklemek
    Bazı durumlarda Mac OS X'i yeniden yüklemek zorunda kalabilirsiniz. Dosyalarınızı ve kullanıcı ayarlarınızı koruyarak Mac OS X'i yeniden yükleyebilirsiniz.

    Mac OS X'i yeniden yüklemek için:
    1. Mac OS X Install Disc'i takın ve Install Mac OS X simgesine çift tıklayın.
    2. Ekrandaki yönergeleri izleyin. Hedef disk seçimi yapacağınız bölüme geldiğinizde kullandığınız Mac OS X sabit diskinizi seçin.
    3. Options üstüne tıklayın. Eğer varolan dosyalarınızı, kullanıcı hesaplarını ve ağ ayarlarını korumak istiyorsanız “Archive and Install” seçin ve “Preserve Users and Network Settings.” kutucuğunu işaretleyin. Eğer bilgisyarınızın sabit diskindeki herşeyi silip Mac OS X'i yeniden yuklemek isterseniz “Erase and Install” seçin. Silinen dosyaları geri alamazsınız.
    4. Continue üstüne tıklayın.
    5. Mac OS X'in istediğiniz parçalarını seçip yüklemek için Customize düğmesine tıklayın veya önerildiği şekilde temel yükleme yapmak için Install düğmesine tıklayın.
    Mac OS X'i yeniden yuklemek durumundaysanız ve yedekleme için Time Machine kullanıyorsanız, yüklemeyi yaptıktan sonra kolay bir şekilde uygulama, dosya ve kullanıcı ayarlarınızı Time Machine yedek dosyasından geri getirebilirsiniz.


    --------------------------------------------------------------

    Mac OS X Leopard: Leopard'ı yükleyip yeniden başlatınca "mavi ekran" çıkıyor.
    Belirtiler
    Bir Leopard güncellemesini yükleyip bilgisayarı yeniden başlattıktan sonra, ekranda uzunca bir süre mavi bir arkaplan kalabilir.

    Etkilenen ürünler
    • Mac OS X 10.5 Leopard
    Çözüm

    Bilgisayarınızda Mac OS X Leopard ile çalışmayan bir üçüncü parti iyileştirme (enhancement) yazılımı yüklü olabilir. Aşağıdaki çözümlerden birini uygulayın.
    Çözüm 1: Leopard'ı yeniden yükleyin (önerilen)
    Archive and Install seçeneği ile Leopard'ı yeniden yüklemeniz gerekebilir. Archive and Install varolan Mac OS X sistem dosyalarınızı Previous System adlı bir klasöre taşır ve seçilen bölüntüye yeni bir Mac OS X kopyasi yükler. Address Book ve Safari gibi sistemle beraber yüklenen yazılımlar yedeklenir ve yeni sürümleri Application klasörü içine yüklenir. Diğer uygulamalar, yazılımlar ve plug-in'ler bu yüklemeden sonra yeniden yüklenmek zorunde kalabilirler. Leopard DVD'sinde bulunan Install & Setup Guide içinde bu konu detaylı olarak anlatılmaktadır.
    Yüklemeye başlarken "Preserve user and network settings" seçeneğini işaretlemeniz gerekecektir.
    Not: Yüklemeden sonra tüm üçüncü parti yazılımları yeniden yüklemeden önce Leopard ile uyumlu olup olmadığını kontrol edin.
    Çözüm 2: Uygulama iyileştirme yazılımını kaldırmak için komut satırını kullanın (ileri düzey)

    Eğer Terminal uygulamasına yabancı değilseniz ve belirli bir uygulama iyileştirme yazılımı yuklü ise, bu yöntemi kullanın. İlgili yazılım aşağıdaki satırları uygulayarak kaldırılabilir:
    1. Bilgisayarınızı yeniden başlattıktan sonra Komut+S tuşlarına basılı tutarak single-user modunda başlatın.
    2. Aşağıdaki komutların herbirini ayrı satırda uygulayın:
      /sbin/fsck -fy
      /sbin/mount -uw /
    3. Bu komutu tek bir satırda uygulayın. Önemli: Aşağıdaki komutu çok dikkatli yazın, rm komutunun yanlış kullanımı diğer dosyaların veya sistemin hasar görmesine neden olabilir.
      rm -rf /System/Library/SystemConfiguration/ApplicationEnhancer.bundle
    4. Normal biçimde yeniden başlatın.
    5. Sorun devam ediyorsa, ilk çözümü uygulayın.
    Yeni bilgiler elde edildiğinde bu makale güncellenecektir.



    --------------------------------------------------------------

    SORUN GİDERME KATEGORİSİ

    Belirtiler Bu makalede, Mac OS X 10.5 Leopard'da Mail aracılığıyla e-posta gönderirken karşılaşabileceğiniz bazı sorunlar ele alınmaktadır:

    Etkilenen Ürünler Mail, Mac OS X 10.5


    <B>Çözüm
    • Sorun 1: Mail iletilerindeki Gönder (Send) düğmesi, herhangi bir ileti göndermenizi engelleyecek şekilde soluk ("grileşmiş") olabilir.
    • Sorun 2: Mail'de e-posta iletisi göndermeye çalışırken şuna benzer bir uyarı gözükebilir:

    "İleti, Örnek SMTP sunucusu kullanılarak gönderilemiyor
    </B>
    'smtp.ornek.com', kapı 25'e bağlanamıyor.
    Aşağıdaki listeden farklı bir giden posta sunucusu seçin ya da iletiyi, gönderilebilir olana dek Giden Kutusu'nda bırakmak için Daha Sonra Yeniden Deneyin düğmesini tıklayın."
    ("Cannot send message using the server Example SMTP
    The server 'smtp.example.com' cannot be contacted on port 25.
    Select a different outgoing mail server from the list below or click Try Later
    to leave the message in your Outbox until it can be delivered.")
    Etkilenen ürünler
    • Mac OS X 10.5 Leopard
    • Mail
    Çözüm Her iki sorun için de aşağıdaki adımları kullanın:
    1. E-posta sağlayıcınız için doğru SMTP ayarlarına sahip olduğunuzdan emin olun. Sağlayıcınızı ararken ya da destek Web sayfalarını ziyaret ederken doğru ayarları Mail "cheat sheet"e (hızlı başvuru amacıyla kullanılan özet bilgi) kaydedebilir, böylece hangi ayarları kullanmanız gerektiğiniz bilirsiniz. ("cheat sheet"in bir kopyasını kağıda döküp güvenli bir yerde saklayın.)
    2. Mail'i açın.
    3. Mail menüsünden Tercihler'i (Preferences) seçin.
    4. Tercihler (Preferences) penceresinde Hesaplar'ı (Accounts) tıklayın.
    5. Birden fazla hesabınız varsa pencerenin sol yanından hesabınızı seçin (vurgulayın).
    6. Hesap Bilgisi (Account Information) bölümünü açıhn.

    1. Sorun 1 not: Mail tercihlerinin "Giden Posta Sunucusu (SMTP)" ("Outgoing Mail Server (SMTP)") yukarı açılır menüsü (aşağıdaki 7. adımda değinilmektedir), büyük olasılıkla "Yok" ("None") seçeneğine ayarlıdır ve bu iletinizin Gönder (Send) düğmesinin soluklaşmasına ("grileşmiş") neden olur. Sorun 1 için sunucunuzu, gözüküyorsa "Giden Posta Sunucusu (SMTP)" yukarı açılır menüsünden seçin. Sonra, hala sorunlar varsa veya doğru sunucu yukarı açılır menüde gözükmüyorsa 12. adıma atlayın.
    2. "Giden Posta Sunucusu (SMTP)" yukarı açılır menüsünden Sunucu Listesini Düzenle (Edit Server List) komutunu seçin. Şuna benzer yeni bir sayfa gözükür:

      Sunucu Listesini Düzenle (Edit Server List ) sayfasındaki örnek SMTP sunucu seçeneği
    3. E-posta sağlayıcınızla eşleşen SMTP sunucuyu seçin. (Not: Eşleşen bir sunucu seçeneği görmüyorsanız "+" düğmesini tıklayıp e-posta sağlayıcınızın sağladığı "cheat sheet" ayarlarını kullanarak yeni bir senucu ekleyebilirsiniz.)
    4. "Hesap Bilgisi"nin ("Account Information) sağında yer alan "İleri Düzey" ("Advanced") bölümünü tıklayın.
    5. Kapı, kimlik doğrulama, kullanıcı adı ve parol ayarlarının da e-posta sunucunuzun size sağladıklarıyla eşleştiğini doğrulayın. Eşleşmiyorsa bunları doğru bilgilerle değiştirin. (Parola her zaman bir Verify that the port, authentication, user name, and password settings also match what your e-mail provider has madde işareti karakterleri dizisi olarak gözükür.)


      Örnek sunucu ayarları

      İpucu: Farklı bir Internet erişim noktasına veya ağına giderken sorun yaşıyorsanız ya da ISS'iniz istenmeyen postaları önlemek için kapıları engelliyorsa e-posta sağlayıcınızın vermiş olabileceği farklı bir seçenek kullanmayı deneyin. Örneğin .Mac gibi bazı sağlayıcılar, hem kapı 25 hem de kapı 587'yi destekler. Bilgi için şu anki Internet bağlantınızdan ya da posta servisinden sorumlu destek takımıyla bağlantı kurun.
    6. Tamam'ı (OK) tıklayın.
    7. Doğru SMTP sunucusunun, hala Giden Posta Sunucusu'ndan sonra ayarlandığından emin olun.
    8. Tercihler penceresini kapatın. Değişiklikleri kaydetmek isteyip istemediğiniz sorulursa "Kaydet"i ("Save") tıklayın.
    9. Bir ileti göndermeyi (örneğin, kendinize) deneyin.
    Ayarlarınızı doğruladıktan sonra hala yeni iletiler gönderemiyorsanız Giden Kutusu'nda var olan iletilerinizi silmeniz gerekebilir. (Onları silmeden önce içeriklerini kopyalamak isteyebilirsiniz.)


    Ek Bilgiler SMTP, Basit Posta Aktarma Protokolü (Simple Mail Transport Protocol) demektir. Bu, bir e-posta uygulamasının e-posta sağlayıcınızın SMTP sunucusuyla 'konuşarak' e-posta iletileri göndermek için kullandığı dildir. Bazen bu iletişim çalışmaz ve bu uyarı gözükebilir.


    --------------------------------------------------------------

    Devam Edicek...







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi