2 Yeni Model Artık Türkiye'de

+ Yorum Gönder
Modifiye Bölümü ve Motorlu Araçlar Dünyası Bölümünden 2 Yeni Model Artık Türkiye'de ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Apollo
    Emekli
    Reklam

    2 Yeni Model Artık Türkiye'de

    Reklam



    2 Yeni Model Artık Türkiye'de

    Forum Alev
    Audi S3, artık Türkiye’de
    Premium kompakt sınıfta performans iddiasıyla üretilen Audi’nin S3 modelinin ikinci nesli ülkemizde de satışa sunuldu. 24.03.2007

    Audi’nin premium kompakt sınıftaki performans roketi S3’ün yeni nesli, Mart ayıyla birlikte 56 bin 111 Euro’dan başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla Doğuş Otomotiv-Audi güvencesiyle Türkiye’de de satışa sunuldu. Xenon far, spor ön koltuklar, mat alüminyum görünümlü dış aynalar, S-Line tavan spoyleri, spor deri direksiyon, alüminyum görünümlü pedallar, spor süspansiyon, 225/40 R18 ebatlarında alaşım jant gibi ekipmanlar ise yeni nesil Audi S3’te standart olarak sunuluyor. Buna ek olarak quattro GmbH spor deri direksiyon simidinden Bose müzik sistemine ve iPod bağlantısına kadar farklı özellikler ise isteğe bağlı donanım kapsamında müşterilere sunuluyor.

    Yeni Audi S3’ün kaputu altında ise direkt benzin enjeksiyon ve turbo besleme sistemini tek bir çatı altında toplayan TFSI kodlu 2.0 litrelik güç ünitesinin modifiye edilerek elden geçirilmiş yüksek performanslı bir versiyonu bulunuyor. 2500 ile 5000 d/d arasında 350 Nm’lik maksimum tork değerini başarıyla sunabilen ödüllü motorun güçlendirilmiş versiyonu, 6000 d/d’de 255 HP güç üretebiliyor. Audi S3’ün motorunda yapılan değişikliklerin başındaysa 1.2 bara kadar turbo basıncı uygulayabilen yeni bir turbo besleme ünitesi ile basınçlı havanın ısısını daha etkili biçimde düşürmeyi başarabilen yeni bir intercooler sistemi geliyor. Bununla birlikte silindir bloğunun yapısı güçlendirilirken, silindir başlıkları ise daha etkili biçimde ısıya dayanıklı alaşım malzemeden üretilerek elden geçirilmiş. 152 kg’lık ağırlığı ile rakiplerinde kullanılan motorlara göre daha hafif olmasıyla ön plana çıkabilen yüksek performanslı turbo motor, aynı zamanda aks yükünün pozitif biçimde dağıtılabilmesine de olanak veriyor. 6 ileri vitesli kısa oranlı manuel şanzımanla donatılan Audi S3, 0–100 km/s hızlanmasını 5.9 sn’de tamamlayarak direkt rakiplerini yine geride bırakmayı başaran bir performans grafiği sergiliyor. Elektronik olarak sınırlandırıldığı için 250 km/s’lik son hıza erişebilen Audi S3, TFSI teknolojisinin sunduğu bir avantajla 100 km’de ortalama 9.1 litre yakıt tüketerek aynı zamanda savurgan olmayan bir sporcu olduğunu da kanıtlıyor.

    Sınıfının dört tekerlekten çekişli tek otomobili unvanına sahip Audi S3, quattro teknolojisiyle yüksek güç ve arkadan itiş kombinasyonunun getirebileceği tehlikeleri de böylece bertaraf etmiş oluyor. Çok plakalı hidrolik debriyaj ön ve arka tekerlekler arasındaki güç dağılımını değiştiriyor. Bu teknik çözüm motorun enlemesine yerleştirildiği otomobiller için quattro'nun bilinen bütün avantajlarını sunuyor. Dört tekerleğe, sürekli, duruma göre değişen güç dağılımı sağlayan quattro çekiş sistemi en iyi yol tutuşunu sağlıyor ve bu sayede her durumda en iyi hızlanmaya olanak tanıyor. Bu gelişmiş çekiş sisteminin temelinde tahrik mili ile arka diferansiyelin arasına yerleştirilen çok plakalı bir debriyaj bulunuyor. Debriyaj yuvasında yer alan bir yağ banyosu içinde dönen plakalar kontrollü hidrolik güç tarafından birleştirilebiliyor, böylece ön ve arka ------ler arasında değişken tork dağılımı sağlanıyor. Çok plakalı debriyajda ne kadar çok basınç oluşursa o kadar fazla tork arka ------e aktarılabiliyor. Elektronik kontrollü sistem çekişteki herhangi bir değişime anında tepki veriyor. İki eksenli, pistonlu pompaya sahip sistemiyle yağ basıncını çok çabuk bir şekilde arttırabilmesi sayesinde, debriyaj ön ve arka tekerleklerin dönüş açıları arasındaki fark daha 45 dereceyken bile müdahale edebiliyor. Sistem çekiş durumundaki değişimlere, devir, tork, tekerlek dönme hızı ve ABS frenleri gibi pek çok bilgiyi değerlendirerek, elektronik olarak yanıt veriyor.

    Standart bir A3 modelinden farklı olarak süspansiyon sisteminde değişiklikler yapılan Audi S3’te daha sert yaylar ve amortisörler kullanılıyor. Yine standart A3 modellerinden farklı olarak sürüş yüksekliği 25 mm azaltılan S3’te ani ve güçlü fren ihtiyacına en iyi tepkiyi verebilmek amacıyla siyah S3 logolu kaliperlere sahip 17 inçlik fren sistemine yer veriliyor
    .

    Aynı Zamanda Yeni X5 de Turkiyede




    Yeni X5 Türkiye’de
    Sürüş dinamikleri, fonksiyonellik ve ayrıcalığın birleşimi, SAV sınıfının yaratıcısı BMW X5’in ikinci jenerasyonu Türkiye’de satışa sunuldu.
    17.03.2007

    İlk olarak 1999 yılında satışa sunulan ve 606.000 adetlik üretim adedini geride bırakan, SAV (Sport Activity Vehicle-Spor Aktivite Aracı) sınıfının yaratıcısı BMW X5, baştan aşağı yenilenen ikinci jenerasyonu ile Türkiye pazarına giriyor. İlk olarak Los Angeles Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni BMW X5, segmentine getirdiği yenilikler ile selefinin başarısını yeni bir boyuta taşıyor.

    xDrive isimli sürekli dört tekerlekten çekiş teknolojisi sayesinde her koşulda üstün yol tutuş sunmayı amaçlayan yeni BMW X5, sınıfında benzersiz çift salıncaklı ön aks ve IV arka aksı sayesinde dinamik ve üstün yol tutuş sunmayı hedefliyor. İsteğe bağlı sunulan Adaptif Sürüş sistemi, aktif devrilmeyi önleyici sistem ve değişken amortisör ayarlarının birleşimi sayesinde yol tutuş özelliklerinin sadece bir düğmeye basılarak konfor veya spor olarak ayarlanmasına olanak sağlıyor. Dünyada ilk olarak yeni X5’de kullanılan FlexRay adındaki yüksek hızda veri aktarım sistemi sayesinde, yol tutuş karakterindeki anlık değişimler araçtakilere hissettirilmeden gerekli düzenlemelerin gerçekleştirilmesine imkan sağlıyor. Segmentinin ilk Aktif Direksiyon Sistemi’ni de sunan yeni X5, acil durumlarda gerekli sertliği sağlayarak üstün güvenlik ve netlik sağlar.

    Yeni BMW X5, standart olarak runflat lastiklerle donatılmış sınıfındaki ilk otomobil. Dördüncü jenerasyon runflat lastikler sayesinde, basınç kaybı tamamen boşalan lastiklere rağmen tam yüklü yeni bir X5, en fazla 80 km/s hızda 150 km yol alabilir. 255/55 R18 ebadındaki lastikler standart donanımda yer alırken; önde 275/40, arkada 315/35 ölçüsünde lastikler ve 20 inçlik jantlara kadar ekipman isteğe bağlı olarak sunuluyor.

    Yeni X5, biri benzinli diğeri dizel iki motor seçeneği ile Türkiye’ye ithal ediliyor. 4.779 cc’lik benzinli V8, 355 HP azami güç ve 475 Nm azami tork üretirken; 240 km/s’lik maksimum hız ve 6,5 saniyelik 0-100 km/s hızlanmasına imza atmaktadır. 2.993 cc’lik sıralı 6 silindirli dizel motor ise; 231 HP azami güç ve 520 Nm azami tork değerleri sayesinde 216 km/s’lik maksimum hız ve 8,3 saniyelik 0-100 km/s hızlanmasına olanak sağlamaktadır. Yeni BMW X5 4.8i, 100 km’de ortalama 12,5 lt benzin harcarken; yeni BMW X5 3.0d, aynı koşullarda 8,7 lt Eurodiesel tüketmektedir.

    Her iki motor seçeneğinde, tamamen yeni bir ekipman olarak sunulan elektronik vites kolu üzerinden hükmedilen 6 ileri otomatik şanzıman standart olarak sunulmaktadır. Yeni konvektör teknolojisi sayesinde diğer otomatik şanzımanlara göre yüzde 50 oranında daha hızlı vites değişimi yapılmaktadır.

    Vitesin konumu, seyir halindeki hız ve devir sayacı, yine segmentinde ilk olarak sunulan Head-Up Ekranından izlenebiliyor. Ön cama yansıtılan bu bilgiler sayesinde yolun izlendiği çizgi üzerinden en önemli sürüş bilgileri gözlemlenebiliyor.

    İç mekan tasarımında BMW’nin gerçekleştirdiği devrim iDrive, yeni X5’te de mevcut. Araç içi konfor ve iletişim ayarlarının gerçekleştirilmesini sağlayan iDrive, en sık kullanılan özelliklerin kaydedildiği 8 adet fonksiyon düğmesi ile geliştirmiş. Bu düğmeler favori radyo kanalınızdan sık kullanılan bir telefon numarasına kadar pek çok fonksiyona tek bir hamlede ulaşmanızı sağlar.

    Yeni X5, yedi kişilik koltuk kapasitesine ulaşabilen ilk BMW modeli. Opsiyonel olarak sunulan ve bagajdaki yerlerinden kolaylıkla çıkartılabilen üçüncü sıra koltuklar sayesinde MPV tarzı otomobillerin fonksiyonelliğinin yakalanması amaçlanıyor.

    Yeni BMW X5, sunduğu bütün özellikler ile selefinden çok daha üstün bir otomobildir. Arttırılan boyutlarına rağmen iyileştirilen sürükleme katsayısı (0.33 cd), daha geniş alan sunulan iç mekanı, çok daha gelişmiş teknolojik özellikleri, güçleri arttırılıp tüketim değerleri düşürülen motorları, gibi özellikleriyle X5 sınıfının lideri olmaya aday.




  2. 2
    Mattet
    Usta Üye

    --->: 2 Yeni Model Artık Türkiye'de

    Reklam



    tesekkurler bılgı ıcın ben bu audinin butun modellerını cok sewıyorum bızım burda eskı kasa bı audi a4 war
    o bılemuhtesem adamlar ıyı mal yapıor helal dogrusu
    (bu arda x5'de laf yok:D)
    tekrar tesekkurler;)







  3. 3
    Apollo
    Emekli
    audi nin ölüsü , hurdası bile guzel nedee olsa alman otomobili :D:D







  4. 4
    ahfa
    Özel Üye
    bence x5 dahada güzell

  5. 5
    orcun23fb
    Üye
    valla ikiside çok güzel ama x5 in yeri ayrı

+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi