Ayrıntılı Fallout 3 Rehberi

+ Yorum Gönder
Tanıtım ve Oyun Rehberi Bölümünden Ayrıntılı Fallout 3 Rehberi ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    sinemacrazy
    Usta Üye
    Reklam

    Ayrıntılı Fallout 3 Rehberi

    Reklam



    Ayrıntılı Fallout 3 Rehberi

    Forum Alev
    SİZ, İNSANOĞLUNU YIKIMA GÖTÜRECEK, BU ZOR GELECEĞE HAZIR MISINIZ?




    Yeşil bahçelerin içinde, ailenizle ve sevdiklerinizle piknik yaptığınızı hayâl edin. Televizyonunuzun karşısında uzanmış en sevdiğiniz filmi seyrettiğinizi düşünün. Gayet huzurlusunuz, arkada en sevdiğiniz Sebastian Bach plak'ınız her zamanki görevini yerine getiriyor...

    Her şey bu kadar güzelken bir gün babanız kayboluyor, uzun uğraşlar sonunda da bulunamıyor. İşte sıcak ve güvenli yer altı sığınağınızdaki evinizden çıkıp onu aramak sizin şimdiki göreviniz!

    İngilizcede Wasteland olarak geçen, bu kurak ve kısır topraklara çıkışınızla Fallout evreninize ilk adımı atacağız. Kurak toprağın ortasında aşırı radyasyona maruz kalmış ve Ghoul olmuş; yani birer zombiye dönüşmüş insanlar, dev akrepler, nereden geldiği belli olmayan robotlar, geçimlerini hırsızlık ve silahlarıyla kazanan Raiderlar... İşte sizi bekleyen, Wasteland'de karşılaşacağınız tehlikelerden bazıları. Bu tehlikeli dünyada insanlar yemek için birbirini gözünü kırpmadan öldürebiliyor.

    Eğer hayatta kalmak istiyorsak, iyi veya kötü tarafı seçip, onlara hizmet etmek zorundayız. Hatta bu, bir kasabayı nükleer bir başlıkla havaya uçurmak bile olabilir. O yüzden her adımı düşünceli olarak atmak çok önemli.

    Peki, bu kadar kötülük arasında nasıl bir karakterle kendimizi iyilere veya kötülere kabul ettireceğiz?

    Öncelikle, oyunda "aldım elime silahımı, gelin bakalım" tarzı bir oyun yapımı mı benimseyeceksiniz, yoksa; uzlaşmacı, sinsi hızlı ve cazibesi yüksek bir karakter yaratıp, diyalog tabanlı bir oyun yapısına uyup, onunla mı oynayacaksınız? Buna en başta karar verdikten sonra S.P.E.C.I.A.L olarak adlandırılan karakterinizin birincil istatistiklerini belirlemeniz gerekiyor. Bunlar:

    Strength : Etki Ettiği Yetenekler: Melee Weapons. Avantajı: Daha fazla yük taşıyabilme

    * Saf güç. Taşıyabileceğiniz envanter, çıplak elle ve yakın dövüş silahlarıyla (balyoz, levye gibi) vereceğiniz hasarı doğrudan etkiliyor. Her puan, +10 pound fazla taşımanıza ve Melee Weapons Skill'inize +2 değer veriyor. Skillere sonra değineceğim.

    Perception : Etki ettiği yetenekler: Energy Weapons, Explosives, Lockipck. Avantajı: Düşman radarınıza daha kolay girer.

    * Sezgileriniz ve beceriniz. Size getirileri, düşmanların yerlerini daha rahat tespit edebilirsiniz. Radarınız bu konuda size destek olacak. Enerji silahlarına olan el yatkınlığınıza ve, kilitli kasa, kapıları açmanızda birincil etken oynayan Lockpick Skillinize her puan için +2 verecek. Patlayıcı bilginiz de aynı şekilde +2 olarak size yansıyacak. Bu arada belirtmekte yarar var, verilecek puan en fazla 10. Yani Perception'ı 10 olarak seçerseniz, Energy Weapons, Lockpick ve Explosive skill'leri +20 oranında artacak.

    Endurance : Etki ettiği yetenekler: Big Guns, Unarmed. Avantajları: Radyasyon ve zehire karşı yüksek bağışıklık.

    * Kim çelik gibi bir vücuda sahip olmayı istemez ki? Unarmed ve Big Guns skillerine +2 destek sağlıyor. Ayrıca, oyundaki Health barınızın sayısı da Endurance ile direk orantılı. Göğüs göğüse bir çatışma için çok önemli özellikle.

    Charisma : Etki ettiği yetenekler: Speech, Barter. Avantajı: Başka insanların size olan bakış açısını olum yönde değiştirir.

    * Yukarıda bahsettiğim, kaba bir tabirle "savaşmayıp sevişen" bir karakter yaratmak istiyorsanız, Charisma bununla direk bağlantılı. Speech ve Barter skillerinize etki ediyor. Ki barter skill'i aşırı derecede önemli. Ne kadar yüksekse, o kadar kârlı takaslar yapabilirsiniz. Speech de keza, bir çok konuşmada karşıdaki insanın sizi sevmesini ve sempati duymasını sağlıyor.

    Intelligence : Etki ettiği yetenekler: Medicine, Repair, Science. Avantajı: Her levelde kazandığınız yetenek puanını arttırır.

    * Zekâ. Medicine, Repair ve Science skillerinize ve her atlanılan level sonucunda dağıtacağınız skill puanların sayısına etki eden bu istatistikte, kendi sağlığınızı ve sakatlıklarınızı iyileştirebilirsiniz. Yine çok önemli, diyip ihtmal etmeyelim.

    Agility : Etki ettiği yetenekler: Small Guns, Sneak. Avantajı: Yüksek A.P sağlar.

    * Yetenek. Tabanca, tüfek gibi küçük silahlara olan becerilerinize bağlı olan Small Guns ve özellikle hırsızlık için gerekli ses çıkarmadan ve sinsice yürümenize izin veren Sneak skillinize +2 destek veriyor. Ayrıca V.A.T.S'da kullanacağınız Action Point sayınız da Agility'e bağlı. En sevdiğim istatistik bu.

    Luck : Etki ettiği yetenekler: Her şeye etki eder.

    * Herşeyinize etki ediyor. Çok yüksek tutmanız yararınıza, ama buna harcayacak fazla puanımız yok. O yüzden 6 verip geçelim.

    Karakterimizi oluşturduktan sonra, geriye son rütuş kalıyor. O da Perk seçimleri.

    Oyunu oynarken karakterinize ilginç özellikler katabiliyorsunuz. Örneğin Bloody Mess seçerseniz, düşmanlar vahşi ve bir o kadar kanlı şekilde hakk'ın rahmetine kavuşuyorlar. Sadece seyir zevki veriyor bu tabi, herhangi bir getirisi yok. Ancak bazı perk'ler de okuduğunuz öğretici kitaplardan aldığınız puanlara etki edebiliyor, ya da karakterinizi daha çekici bir insana dönüştürüyor. 20. level'a kadar, her 2 levelda bir perk seçme şansı veriyor oyun bize. Her seferinde farklı bir perk geliyor tabii ki, şimdi onları inceleyelim.

    LEVEL 2 PERK LİSTESİ

    - Intense Training : Bu perk sadece 1 adet S.P.E.C.I.A.L istatistiğinize verebileceğiniz puan sağlıyor.
    - Black Widow / Lady Killer : Oluştururken seçtiğiniz karakterinizin cinsiyetine bağlı olarak, karşı cinsinizdeki düşmanlara %10 fazla hasar verebiliyorsunuz. Ve diyaloglarda özel seçenek çıkıyor.
    - Daddy's Boy/Daddy's Girl : Yine cinsiyete bağlı olarak Science ve Medicine skill'lerine %5 puan sağlıyor.
    - Gun Nut : Small Guns ve Repair %5 puan sağlıyor.
    - Little Leaguer : Melee ve explosive %5 puan sağlıyor.
    - Swift Learner : Aldığınız tecrübe puanlarını %10 oranında arttırıyor.
    - Thief : Sneak ve Lockpick %5 artı puan sağlıyor.

    LEVEL 4 PERK LİSTESİ

    - Child at Heart : 16 yaşından küçük NPC'lerle konuşurken ek diyalog seçeneği açıyor.
    - Comprehension : Okuduğunuz kitaplardan fazla puan kazanıyorsunuz.
    - Educated : Her level sonunda +3 skill puanı dağıtmanızı sağlıyor. (Çok önemli bir perk)
    - Entomologist : Sürüngenlere %50 fazla zaiyat verebiliyorsunuz.
    - Iron Fist : Unarmed yeteneğinizi arttırıyor ve ek zarar sağlıyor.
    - Scoundrel: Speech ve Barter skillerine %5 fazla puan sağlıyor.





  2. 2
    sinemacrazy
    Usta Üye

    --->: Ayrıntılı Fallout 3 Rehberi

    Reklam



    LEVEL 6 PERK LİSTESİ

    - Bloody Mess : Yukarıda da bahsetmiştim, o gönüllerin perk'i! Düşmanlarınızın kollarını, bacaklarını havada uçarken görmek istiyorsanız, hemen seçin.
    - Demolition Expert : Patlayıcı etkisi yapan silahlara %20 fazla hasar desteği veriyor.
    - Fortune Finder : Fallout evreninin Coca Cola'sı, Nuka - Cola ile ilgili bir perk. Ve acayip gereksiz.
    - Gunslinger : Tek elle kullanılan silahlarda %25 daha fazla isabet sağlıyor, yalnız sadece V.A.T.S modunda.
    - Lead Belly : İçtiğiniz kaynağı bilinmeyen sulardan alacağınız radyasyonu %50 azaltır. Ki tüm çevrenin radyasyona maruz kaldığını düşünürsek, faydalı.
    - Toughness : Alacağınız fiziki hasarı %10 oranında azaltıyor. Faydalı bir perk.

    LEVEL 8 PERK LİSTESİ

    - Commando : V.A.T.S modunda ve uzun namlulu tüfekler kullanırken %25 fazla isabet sağlıyor.
    - Impartial Mediation : Speech skill %30 oranında artıyor.
    - Rad Resistance : Radyasyona karşı %25 dayanıklılık veriyor.
    - Scrounger : Mermi bulma şansınızı yükseltiyor.
    - Size Matters : Big Guns skill'ine + 15 ek puan veriyor. Ve her level'dan sonra artıyor.
    - Strong Back : 50 pound daha fazla envanter taşıyabilirsiniz.

    LEVEL 10 PERK LİSTESİ

    - Animal Friend : Çevredeki hayvanlar durduk yere size saldırmıyor ve eğer düşman varsa sizi koruyorlar.
    - Finesse : Critical Hit şansınızı arttırıyor. Yani tek kurşunda çok büyük şeyler yapabilirsiniz.
    - Here and Now : Hemen bir level atlıyorsunuz.
    - Mister Sandman : Uyuyan bir kadını tek hareketle öldürebilirsiniz.
    - Mysterious Stranger : Çok eğlenceli bir perk. Eğer V.A.T.S atışınızı tamamladıktan sonra düşmanınızın 150'den az HP'si kaldıysa, yabancı bir ziyaretçi gelip
    sizin bıraktığınız işi tamamlayabilir. Ama %10 ihtimalle.
    - Nerd Rage! : Sağlığınız %20'nin altına düşerse, karakterinizin Strength'i 10 puan artıyor ve %50 dayanıklılık kazanıyorsunuz. Çok güzel bir perk.
    - Night Person : Akşam 6'dan sabah 6'ya kadar, Intelligence ve Perception özellikleriniz +2 artıyor.

    LEVEL 12 PERK LİSTESİ

    - Cannibal : Cesetleri yiyebilmek için gerekli bir perk (!) +25 sağlık ve genel karmanızdan 1 puan düşüyor. Çok gereksiz bence... Karma değerli.
    - Fast Metabolism : Stimpak'lardan, yani iyileşmeniz için gerekli donanımdan %20 daha fazla sağlık kazanırsınız.
    - Life Giver : +30 Health tavan health verir.
    - Pyromaniac : Alevli silahlar %50 daha fazla damage verir.
    - Robotics Expert : Robotlara karşı %25 daha fazla hasar verir, ve sneak ile görünmeden yanına yaklaşabilirseniz tek bir hareketle robotu devre dışı bırakırsınız.
    - Silent Running : Sneak Skill'e +10 verir.
    - Sniper : V.A.T.S modunda kafaya isabet oranını arttırır.

    LEVEL 14 PERK LİSTESİ

    - Adamantium Skeleton : Kol ve Bacaklarınızdan aldığınız zarar düşüyor. Ama saçma bir perk anlamadım...
    - Chemist : İlaçlar 2 kat uzun süre etkili olur.
    - Contract Killer : İspiyonculuk gibi bir perk sanırım. Tam içeriğini öğrenemedim, oynamak gerekiyor.
    - Cyborg : Tüm dayanıklılıklarınızı %10 oranında arttırır.
    - Lawbringer : Contract Killer perk'inin tam tersi, kötü dedikodulara kulak kabartıp şeriflere bildirebiliyoruz.
    - Light Step : Tuzak ve mayınlara takılmazsınız.

    LEVEL 16 PERK LİSTESİ

    - Action Boy/Girl : 25 V.A.T.S puanı veriyor (A.P)
    - Better Criticals : Kritik vuruşlar %50 daha fazla hasar veriyor.
    - Chem Resistant : İlaçlara %50 daha az bağımlı olursunuz.
    - Tag! : Oyunu beklemem lazım, anlayamadım.

    LEVEL 18 PERK LİSTESİ

    - Computer Whiz : Bilgisayarları hackledikten sonra bonus sağlıyor. Gereksiz bir perk imiş...
    - Concentrated Fire : V.A.T.S modunda düşmana ateş ederken, her atışta %5 bir isabet artışı sağlıyor.
    - Infiltrator : Kilitleri açınca ek bonus alıyorsunuz. Saçma bir perk.
    - Paralyzing Palm : V.A.T.S modunda rakip felç kalıyor ve unarmed kullanarak o süreyi değerlendirebiliyoruz. Unarmed kullanıyorsanız güzel bir perk.

    LEVEL 20 PERK LİSTESİ

    - Explorer : Haritadaki tüm şehirleri gösteriyor ve hızlı yolculuk yapma imkanı sağlıyor.
    - Ninja : Unarmed ve Melee ataklarda kritik vuruş oranını %15 arttırıyor.
    - Grim Reaper's Sprint : V.A.T.S modunda öldürdüğünüz rakip için harcadığınız Action Point sayısını geri kazanıyorsunuz.
    - Solar Powered : Güneşten +2 Strength puanı kazanıyor ve enerjinizi doldurabiliyorsunuz.

    Karakter oluşumuna değinip de, oyunun en zevkli kısımlarından birisi olan "Karakter yüzü yaratma" kısmını atlayamayız. Abartmıyorum, karakterinizin burun kıllarının çokluğunu bile ayarlayabiliyorsunuz. Eğer birazcık zaman geçirmekte sakınca görmezseniz, kendinize çok benzeyen bir karakter; ya da hayâllerinizin beyaz atlı prensini (!) yaratabilirsiniz. Eşini göremeyeceğiniz, Bethesda'ya has mükemmel bir özellik.







  3. 3
    sinemacrazy
    Usta Üye
    Birazcık da oyundan bahsedelim. Bethesda'nın oyunun yapımcılık haklarını almasından sonra, daha önce Elder Scrols serisinde kullandığı motoru aynen bu oyunda da kullandığını söyleyebiliriz. Tamamen gerçek zamanlı olan oyunda, Interplay Fallout'undan hatıylayacağımız; ateş ettiğiniz her türlü insan, yaratık veya robotun, çeşitli bölgelerini hedef alabiliyoruz. Örneğin, tüm vücudu zırhla kaplı bir Super Mutant'ı öldürmenin en iyi yöntemi açıkta olan kısımlarını bulup oraya ateş etmek. Bunu yapmak için, oyunu durdurduktan sonra karşınıza bir ekran geliyor, burada istatistikler ve hedef alacağını bölümler gözüküyor. Alttaki % istatistiği de isabet ettirme oranı. Bu, kullandığınız silahta olan ustalığınıza, silahın menziline, ve sizin yakınlığınıza göre değişiklik gösteriyor.



    İstediğimiz an V.A.T.S. (Vault-tec Assisted Targeting System) kullanabiliyoruz. Bu sırada istediğiniz kadar düşünüp karar verebilirsiniz, çünkü oyun tamamıyle duruyor. Oyuna tam olarak gerçek zamanlı diyemememizin en büyük sebebi bu mükemmel sistem. Yalnız, tabii ki istediğimiz an kullanabilmemize rağmen, istediğimiz kadar kullanamıyoruz. Bu aksiyonu limitleyen Action Point dediğimiz bir barımız var. Bu bar, karakterinizin Agility istatistiğiyle doğru orantılı. Level atladıkça da artıyor. Kullandıktan sonra dolmasını bekleyebilirsiniz. Rejenere özelliği var... Daha ayrıntılı bilgi almak için herhangi bir Fallout oyuniçi vidyosunu izlemeniz yeterli.

    Bu oynanışın getirdiği mükemmel yenilikten sonra, birazcık oynanıştan ziyade oyundaki aksiyonlardan bahsedelim. Fallout evreninde, yaptığınız hiçbir iyilik
    veya kötülük karşılıksız değildir. Bir insana yardım ettiğinizde, artı karma kazanırsınız ve oyun boyunca isminiz tüm kasabalara yayılır. Ve her kasabada ayrı olarak size karşı genel bir izlenim oluşur. Suçsuz bir insanı öldürürseniz, masum insanları para için satarsanız bu da size bol miktarda eksi karma olarak geri dönecek. Bir çoğumuz "karma" ne demek biliyoruz. Ama yine de belirtelim, iyi şeyler yaptığnızda bunun karşılığını alırsınız aynı şekilde kötü bir davranışta bulunursanız bunun da karşılığını yaptığınız şekilde geri alırsınız. İşte bu karma felsefesindeki gibi, yaptığınız her hareketi önceden düşünmeniz gerekiyor. Örneğin bir insanı soyacaksınız, bunu kimse görmeden yapmanız bile eksi karma almanıza engel değil. Burada Tanrı kavramına ufaktan bir gönderme yapılmış diye düşünürüm hep. Oyundaki karma sistemini ve üzerinize yapışan bir kaç "ünvan"dan bahsedeyim, başıma gelen bir örnekle. Fallout 2'yi ilk bitirişimde herhangi kötü bir şeye bulaşmamıştım. Hatta çok fazla da savaşmamıştım. Ama ikinci oynayışımda, parasızlıktan köle tacirliği yaptım, ve bir kere de görev icabı hayalet bir kızın annesinin mezarından bir madalyon çıkartacaktım. Köle tacirliği yaptığım için oyunda Slaver damgası yedim, ve bir çok yan görevi vücudumdaki dövmesini gören insanlar yüzünden alamadım. Mezar olayına gelince de, mezarı kazarken bir insan görmüş beni, ve o kasabada adım "Ölü Soyucu"ya çıktı, rezil oldum. Uzun lafın kısası, yapmadan önce tekrar; gerçek hayatta yaptığınız gibi düşünün.

    Gerçek hayattan bahsetmişken, Fallout'un en önemli unsurlarından, ve size çok kısa süreliğine büyük katkılar sağlayan, aynı gerçekte olduğu gibi içinizi kemiren uyuşturucular etrafta bolca bulunabiliyor. Özellikle Jet ismini taşıyan, bir tüp şeklinde "Speed"i andıran bir yapıya sahip olan uyuşturucu türü, kısa süreliğine sizi bir ramboya çevirebiliyor. Yalnız, dikkat edin, bir kere, iki kere dersiniz. Sonra bağımlı olur çıkarsınız, ve belirtiyorum, kırık bir kolu tedavi etmeye benzemez. Karakterinizi yavaş yavaş yer ve kullanmaya devam etmek zorunda kalırsınız. Çok zor durumda kalmadıkça almanızı tavsiye etmiyorum.

    Peki oyunda nasıl yolculuk yapacağız? Biliyorsunuz, oyun kıyametten sonraki Washington'da geçiyor. Tabii kıyamet lafın gelişi; nükleer bir savaştan yeni çıkmış Washington'da... Normal hayatta bolca olan şeylerden araba da; diğer herşeyde olduğu gibi çok kısıtlı ve yakıt zor bulunuyor. Vidyolardan gördüğüm kadarıyla 2. oyundaki araba oyuna dahil edilmemiş. Hızlı yolculuk yapmamızı sağlıyordu. Çok önemli olmasa da, güzel bir ayrıntıydı bence. Harita sistemi ise candamarımız PipBoy 3000 tarafından sağlanacak. Sadece harita değil, Envanter, yetenekleriniz, sağlığınız, görevleriniz... her şeyiniz PipBoy'unuz.



    Karakter oluştururken hangi puanı nereye verirseniz ne olacağından bahsetmiştim. Şimdi örneklerle açıklayalım. Ben, oyuna başlarken kullanacağım karakteri düşündüm ve hızlı, hafif silahlarla çok iş yapabilen, sağlık becerisi yüksek ve yetenkli, ama çok da dayanıklı ve güçlü olmayan bir karakter yapacağım. Malûm hepsi bir arada olmuyor. Bunu için 4 adet istatistiğe yükleneceğim. Bunlar; Perception, Agility, Intelligence ve Charisma. Elimdeki puanları en mantıklı şekilde dağıtmaya çalışacağım. Eğer, -ki en çok rağbet görecek istatistikler- savaşçı ruhlu bir karakter yaratmak istiyorsanız Strength ve Endurance kesinlikle 9 ya da 10 olsun. Yukarıda verdiğim resimde de gözüküyor karakter yaratma ekranı.


    Oyuna, yıkımdan sonra insanların rahatça yaşayabilmesi, radyasyon ve kötü çevre koşullarından korunması için dizayn edilmiş ve yaratılmış Vault adı verilen, yer altı sığınağından çıkarak, başlayacağız. Her şey yer altındaki kadar güzel değil, herhangi bir vault'a girmemiş ya da girmek istememiş yüzlerce
    insan, dışarda ve tehlike içinde yaşıyor. Küçük ve fazla kalabalık olmayan küçük yerleşimlerin dışında kalan ve geçimlerini masumları öldürererek ve silahlarını satarak kazanan "Raider"lar oyunda en çok karşılaşacağınız düşman çeşidi. Küçük silahlar onlarla başa çıkmanın en iyi yolu. Ghoul ismi verilen insanlar ise, yoğun radyasyon yüzünden vücutları yanmış, bir çok fonksiyonlarını yitirmiş birer zombi olarak bu dünyada yerlerini alıyorlar. Eski oyunlarda kendileriyle pek bir rekabet içine girmiyorduk ancak bu oyunda bolcana çatışmaya gireceğiz. Super Mutantlar, oyundaki en dişli rakipleriniz. Devasa vücutları, ve bir ayıyı andıran kuvvetleriyle sizi inanılmaz derecede zorlayacak. Onlarla dans etmenin en güzel yolu devasa patlayıcı silahlar. Ya da, bir ayağını yaralayabilirseniz büyük bir avantaj kazanabilirsiniz.

    Fallout'un geçtiği dünyayı ben size anlatamam. Eğer oynamadıysanız; o cehennemdeki umudu, dünyanın çöküşüne rağmen insanların hâlâ iyi bir dala tutunmaya çalışmalarını, küçük şeylere sevinebilmeyi, ve en önemlisi yarattığınız karakterle o dünyayı bütünleştirmeyi anlayamayacaksınız. Ama unutmayın, bir insan bu dünyanın kaderini değiştirebilir...







  4. 4
    Ziyaretçi
    Süper paylaşım teşekkürler, 2009 da ama olsun herzaman işe yarar arşivlik bir döküman..

    Bende perklerle ilgili bi döküman arıyordum. Keşke oyuna ilk başladığımda görseydim, şuan 38 leveldeyim :D oyunda son lvl 30 biliyorum ama 40 level modunu açınca kaldığın yerden devam edip 40 a kadar gidiyo,

    Fallout 3 New Vegası da bitirdim. Malefef ingilizce zayıf olduğu için sallamasyon gittim, perkleri skilleri en mantıklı olduğunu düşündüklerimi açtım, ne olursa olsun streng ve unarmed önemli bu oyunda, her zaman silahsız kalma veya silahın yıpranması tehlikesi var en iyisi kaba kuvveti ful liycen sonra zeka ile ilgili yatırımlara bakıcan, bilgisayar - kimya - yeni silahlar yapmayı sağlıyan perkere sonra girişicen.

    Fallout 4 ü sabırsızlıkla bekliyorum süper bir oyun Fallout..

+ Yorum Gönder
fallout 3 rehber,  fallout 3 karakter rehberi,  fallout 3 rehberi,  fallout 3 en iyi silah,  fallout 3 karma puan ne
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi