Call of Duty 4: Modern Warfare - Oyun Tanıtımı

+ Yorum Gönder
Tanıtım ve Oyun Tanıtımları Bölümünden Call of Duty 4: Modern Warfare - Oyun Tanıtımı ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    eRen
    Özel Üye
    Reklam

    Call of Duty 4: Modern Warfare - Oyun Tanıtımı

    Reklam



    Call of Duty 4: Modern Warfare - Oyun Tanıtımı

    Forum Alev
    Call of Duty 4: Modern Warfare


    (Göreve Çağrı 4: Modern Savaşlar)




    Geliştirici Infinity Ward
    Aspyr(Mac versiyonu)
    Yayımcı
    Activision
    Aspyr
    Dağıtıcı Activision
    Tasarımcı
    Keith Arem
    Oyun motoru
    Proprietary
    Sürüm
    1.7 ( Haziran 2008 itibariyle)
    Platform
    PlayStation 3, PC, Xbox 360, Mac OS X
    Çıkış Tarihi
    Konsollar ve Windows
    KA 6 Kasım 2007
    AVUS 7 Kasım 2007
    AVR 9 Kasım 2007
    Mac
    KA 26 Eylül 2008
    Tür Birinci Şahıs Nişancı
    Biçim
    Tek oyunculu
    Çok oyunculu (online, LAN, PlayStation Network, Xbox Live)
    Sınıf BBFC: 15
    ESRB: M
    OFLC: MA15+
    PEGI: 16+
    Ortam Blu-ray Disc, DVD-DL, DVD
    Sistem Gereksinimleri
    Gelişimi bölümüne bakınız.
    Giriş birimi Gamepad, klavye ve mouse


    Call of Duty 4: Modern Warfare, eş zamanlı olarak PlayStation 3, Windows, ve Xbox 360 platformları için Infinity Ward tarafından geliştirilmiş ve Activison tarafından yayımlanmış FPS tarzı bir bilgisayar oyunudur. 30 Eylül 2008’de Mac OS X platformunda boy göstermiştir. Call of Duty bilgisayar oyunu serisinin, ek paketler hariç, 4.oyunudur. Oyun, serinin diğer oyunları için ana tema olan II. Dünya Savaşı'nın yerine modern zamanlara göre kurgulanmıştır. Ayrıca Kuzey Amerika’da +17 yaş sınırlaması getiren serideki ilk oyundur. Başlığı ve oyunun detayları 25 Nisan 2007[1]’de duyurulmuştur ve 9 Kasım 2007’de ise piyasaya çıkarılmıştır. 6 Kasım 2007’de Steam üzerinden ön satın alım başvurularına olanak sağlanmıştır ve 12 Kasım 2007[2]’de oynanabilir duruma getirilmiştir. 26 Eylül 2008'de ise Mac OS X[3]kullanıcılarına sunulmuştur. Oyunun 2 yıllık bir geliştirilme süreci olmuştur. Oyun motoru olarak Infinity Ward’ın özel olarak geliştirildiği “Proprietary” kullanılmıştır ki bu oyun motorunun en önemli özellikleri gerçek zamanlı devingen aydınlatmaları, HDR ışıklandırma efektlerini, dinamik gölgelendirmeleri ve geniş alan çizimini ve uygulamalarını en iyi şekilde yansıtmasıdır.[4].Oyun çıkalı 2 yılı geçmesine rağmen hala oyun listelerinde gözükmektedir
    Hikaye Orta Doğu'da radikal bir liderin askeri darbe içersinde olduğu ve ayrıca Rusya'da "Ultranationalist" yapılanmaların halkı iç savaşa sürüklediği iki ayrı olayı konu edinmektedir. Oyunun teması; Orta Doğu, Azerbaycan, Rusya, ve Ukrayna gibi çoklu mekanlarda düzenlenen hikaye seyri boyunca bir Amerika Birleşik Devletleri Deniz Piyade Kolordusu askeri veya bir İngiliz SAS uzmanı gibi çeşitli karekterlerin perspektifinden sunulmaktadır. Oyunun çoklu oyuncu kısmında ise çeşitli oyun modları, ve oyuncunun ilerledikçe erişebileceği ilâve silahları, silah edevatları ve kamuflaj tertiplerini içeren derece/sıralama sistemi bulunmaktadır.[5]
    Call of Duty 4: Modern Warfare, çok büyük övgüler almıştır ve oyun sitelerinden dikkat çekici ödüller almıştır, bu ödüllerin en önemlisi IGN’nin En iyi Xbox 360 oyunu[6][7] olarak Call of Duty 4'ü seçmesi olduğu iddia edimektedir. Oyun 2007’nin en çok satan oyunlar listesinin birinci sırasında yer almıştır, Haziran 2008 itibariyle dünya çapında 10 milyon satmıştır.[8][9][10][11]


    Oynanış



    Call of Duty 4: Modern Warfare , Call of Duty serisinin diğer oyunlarında olduğu gibi birinci-şahıs nişancı türünde bir oyundur, ancak serinin diğer oyunlarının aksine 2.Dünya Savaşı yerine şu an ki zamana göre kurgulanmıştır.[12]
    Call of Duty serisi'ndeki bir oyunun yakın zamanın mücadelelerine taşınması, M203 bomba atar, M4 Karabina, AN/PEQ-2 hedef imleci, gece görüş gözlükleri, MP5SD hafif makinelı tüfek, ve FGM-148 Javelin taşınabilir anti-tank füzesi gibi birçok yeni silah, teçhizat ve teknolojinin tanıtılmasını sağlamıştır.[5]Oyuncu bu gibi özelliklere oyun ilerledikçe ulaşma imkanına sahip olmaktadır, ama el bombalarına ek olarak sadece iki silah taşımaktadır. Tasfiye edilen düşmanlardan düşen silahlar alınabilmekte ve oyuncunun teçhizatındaki silahlar ile değiştirilebilmektedir. Ayrıca oyuncular hava saldırısı ve saldırı helikopteri çağırabilme gibi ek yeteneklere sahiptir.[5]
    Call of Duty 4’ nin oynanışı serinin diğer oyunlarından bazı yinelemeler içermektedir. Bir kez daha oyuncular, yapay zekânın kontrolündeki takım arkadaşları ile birlikte mücadele vermektedir. Dost askerler, oyunun görevlerinin bitirilmesine, koruma ateşi açamak, düşmanları elemek, ve giriş öncesi mekanları düşmandan temizlemek suretiyle yardım etmektedir.[5]
    Bir karakter üç duruş poziyonu alabilmektedir: ayakta, dizüstünde veya yüzükoyun yatarak; her biri karakterin hareketini, hedefi bulma oranını ve gizliliğini etkilemektedir. Siper kullanılması oyuncunun hem düşman ateşinden sakınmasını hem de ciddi bir darbe aldığında tekrar enerji seviyesini düzeltmesini sağlamaktadır, çünkü herhangi bir zırh veya alınabilir enerji çantası yoktur. Karakter herhangi bir darbe aldığında , ekranın kenarları kırmızı renkte parlamaktadır ve oyuncunun kalp atışları yükselmektedir. Eğer oyuncu ateş alanında uzakta bulunursa, o zaman iyileşebilmektedir. Eğer karakter herhangi bir el bombasının tahrip menzilinde ise, o zaman imleç el bombasının yerini gösterir ki böylece oyuncuya kaçma veya bombayı yerden alıp düşmana fırlatma imkanı vermektedir.[5]









  2. 2
    eRen
    Özel Üye

    --->: Call of Duty 4: Modern Warfare - Oyun Tanıtımı

    Reklam



    Tek oyunculu


    Call of Duty 4’de serinin diğer oyunlarına benzer şekilde; oyuncu, Tek oyunculuda değişik karakterlerin rolünde görevleri tamamlamaya çalışmaktadır. Karakterilerin kurguya dahil olmaları eş zamanlı bir şekilde gerçekleşmekte ve oyundaki olaylar birbiri ile örtüşmektedir. Bu bağlamda, görevler arasında oyuncunun bakış açısı karakterden karaktere değişmektedir.[5]
    Her bir görev bir takım hedeflerden oluşmaktadır. Oyuncu her bir hedefe, hedefin yönünü ve uzaklığını işaret eden HUD ile ulaşmaktadır. Bazı hedefler, oyuncunun bir kontrol noktasında ulaşmasını gerektirirken; bazısı ise oyuncunun, belirli bir yerdeki düşmanı tasfiye etmesini ki, bu düşmanlar genellikle ulaşılmak istenen hedefi veya patlayıcı dolgu ile imha edilebilecek bir tertibatı korumaktadır, gerektirmektedir. Oyuncuya genellikle dost askeri birlikler eşlik etmektedir, ancak bu askerlere emir verme söz konusu değildir. Düşman ile ilgili malumat içeren dizüstü bilgisayarlar hikaye boyunca karşılaşılmaktadır ve bunların ele geçirilebilmesi ile oyuna ait ekstralar kullanılabilir hale getirilemektedir.[5]
    Jenerik sonrası, özel bir epilog görev oynanılabilir duruma getirilmektedir ki niteliği ise 4 kişilik SAS askerlerinden oluşan bir takım ile teröristler tarafında kaçırılan bir uçaktaki çok önemli bir şahısı tazmin etmeyi ve uçak havaya uçmadan kaçmayı amaçlamaktadır.[5]

    Çok oyunculu


    Call of Duty 4, değişik haritalarda takım esaslı veya tek kişi dayanaklı çok kişilik oyuncu moduna sahiptir. Her mod, tamamlamak için kendine özgü strateji gerektiren hedeflere sahiptir.[13]Oyuncular, UAV düşman mevzilerini keşif taraması yapabilmekte, hava saldırısı düzenleme ve saldırı helikopterleri; SAS ve USMC için AH-1 Cobra, OpFor ve Spetsnaz’a özgü Mi-24, çağırabilmektedir. Bu özellikleri kullanabilmek için ise arka arkaya üç-, beş-, ve yedi-düşman öldürmek gerekmektedir.[5]Bir haritanın tamamlanması ise ya herhangi bir takımın önceden tanımlanan bir puana ulaşması, veya tahsis edilen zaman sona erdiğinde en çok puanı alan takımın kazanması ile gerçekleşmektedir. Buna rağmen istisnai durumlar söz konusu olduğu durumlarda; zaman bittiğinde takımların puanlarının eşit olması gibi, Ani Ölüm modu (oyunculardan herhangi biri vurulursa tekrar savaşa dahil edilmemekte) yani sağ kalan son adamın bulunduğu takımın veya hedefe ilk ulaşan takımın kazanacağı bir sistem aktif hale getirilmektedir.[13]
    Online olarak çok kişilik oyuncu modunda, oyuncuların ilerleyişleri ve skorları oyun içerisindeki bir sistem ile takip ve kayıt edilmektedir. Oyuncular, bu sistem sayesinde genel skorlarını, hedefi tutturma, galibiyet & mağlubiyet ve öldürme & ölme oranlarını arkadaşları veya dünya genelindeki diğer oyuncular ile karşılaştırma imkanına sahiptir.
    Oyuncunun çoklu oyuncu modundaki performansı, tecrübe puanı olarak yansıtılmaktadır. Bu puanlar; diğer oyuncuları vurma, hedefleri tamamlama , veya kazanan takımın üyesi olma gibi çabalar ile kazanılmaktadır. Oyuncu tecrübe puanı kazandıkça, üst derecelere çıkmakta, yeni silahlara, ekstra özelliklere, ve yeni oyun modlarına erişebilmektedir. Elde edilebilecek en yüksek derece 55’tir, ancak oyunun konsol versiyonunda, oyuncu “Prestij” adlı modu oynayabilme opsiyonuna sahiptir ki bu kazandığı dereceleri ve ekstraları özel bir bölüm için harcaması anlamına gelmektedir. 10 kez yapılabilecek ancak her seferinde farklı şekilde ilerleyen bu sistem oyuncuya 605 derece kazanması gerektiğini işaret etmektedir.[14]
    Tamamlanan mücadeleler sonucu hem tecrübe puanı kazanılmakta hem de silah ek parçaları kullanılabilir olmaktadır. Başlangıçta önceden belirlenmiş beş çeşit silah sınıfı mevcuttur, oyuncunun derecesi yükseldikçe, yeni silahlar, özellikler ve ek parçalar kullanıma açılmaktadır, ve böylece oyuncu istediği şekilde silah sınıfı oluşturabilmekte ve silahları istediği şekilde uyarlayabilmektedir. Bu özelliğe binaen temel silahı seçme, tabanca ve özel el bombası çeşiti seçilebilmektedir. Ayrıca oyuncu “perk” olarak adlandırılan süper özelliklerden sınırlı sayıda istediği kombinasyonda seçebilmektedir. Bu özellikler, oyuncunun daha etkili ateş etmesini, daha az darbe almasını, veya ölmeden önce bir bombayı aktif hale getirmesini sağlamaktadır. Ayrıca oyuncuya bazı mücadeleri; belirli bir silahla gerekli sayıda öldürme veya helikopter’i bertaraf etme gibi, yerine getirme fırsatı verilmiştir.[5]




    Online oyun çeşitleri
    • Free For All : Tek başına savaşılan, tek sıralama özelliğine sahip mod
    • Team Deathmatch : Takımlı savaş modu
    • Sabotage : Takımlı, Hedef modu
    • Search & Destroy : Takımlı, Bul & İmha et modu
    • Headquarters : Takımlı, Bölge ele geçirme amaçlı mod
    • Hardcore : Zorlaştırılmış mod
    • Old School : Karakter ve silah modifikasyonu kaldırılmış mod
    Perk sistemi

    Ana madde: Call Of Duty 4 Perk Sistemi Oyunda 3 adet Perk paketi bulunmaktadır. Birinci ve ikinci pakette yedi, üçüncü pakette ise 8 Perk vardır. Perk paketleri sayesinde oyuncu ekstra özelliklere sahip olabilmektedir.

    Silahlar ve silah eklentileri

    Ana madde: Call Of Duty 4 silahları listesi Oyunda altı tür silah tipi görülmektedir. Bunlar tabanca, saldırı tüfeği, makinalı tabanca, hafif makinalı tüfek, pompalı tüfek ve keskin nişancı tüfeğidir. Silah eklentileri ise 5 çeşittir. Bunlar susturucu, Red dot sight, ACOG Scope, bombaatar ve denge eklentileridir.










  3. 3
    eRen
    Özel Üye
    Özet


    Karakterler

    Ana madde: Call Of Duty 4 karakterleri
    Tek kişilik oyuncu modunda, oyuncular birincil-kişi bakış açısı ile birkaç karakteri kontrol etmektedir. Oyunun büyük bir bölümünde oyuncu, 22. SAS birliği askeri.[12] "Soap" MacTavish kimliğini üstlenmektedir. Oyuncunun üstlendiği rollerden birisi de Orta Doğu’da görevli Amerika Birleşik Devletleri Deniz Piyade Kolordusu 1. Keşif Güçleri'nde görevli Çavuş Paul Jackson’dır ve oyuncu Jackson’ı oyunun Act 1 bölümünün 5 aşamasında kontrol edebilmektedir. Ayrıca geçmişe dönüş temalı bir bölümde de 22. SAS birliğinde görevli subay, Yüzbaşı/Teğmen Price rolünde de olgu işlenmektedir. Price, The Bill adlı filmdeki Don Beech karakteri ile ün kazanan aktör "Billy Murray" tarafından seslendirilmiştir. Oyuncunun birincil-kişi perspektifinden gözlemlediği Yasir Al-Fulani ise isimsiz bir Orta Doğu ülkesinin başkanı olarak idam edilmeden önce oyunun açılış jeneriğinde karşımıza çıkmaktadır. Amerikan AC-130 saldırı helikopteri görevinde ısıya duyarlı TV operatörü olarak bulunan karakter oyunun sadece bir bölümünde oyuncu kontrolündedir. Jenerik sonrası oynanabilen son senaryo da ise teröristler tarafından kaçırılan bir uçaktaki önemli bir şahsı kurtarma operasyonunda İngiliz SAS anti-terörist timine bağlı bir asker rolü üstlenilmektedir.[12][13][15]
    Oynanmayan ancak görünür şekilde oyunun kurgusunun tamamlanmasına yardımcı olan karakterler de vardır. MacTavish’e eşlik eden Yüzbaşı Price (kontrol edildiği bölüm istisna) ve sağ kolu Gaz ("Craig Fairbrass" tarafından seslendirilmiştir), Jackson'ın bağlı olduğu Amerika Birleşik Devletleri Deniz Piyade Kolordusu askeri birlikteki Teğmen Vasquez ("David Sobolov" tarafından seslendirilmiştir) ve Başçavuş Griggs ( seslendirme ve modelleme Infinity Ward baş animatörü "Mark Grigsby" ait); Griggs daha sonra MacTavish’e Rusya da eşlik etmektedir. USMC ve SAS kuvvetleri müttefiği Rus birliklerinden (Spetsnaz) Çavuş Kamarov, Zakhaev’e düzenlenen süikast ile ilgili flaşbek bölümde Price’in yoldaşı ve emir subayı Yüzbaşı Macmillan diğer yardımcı müttefik askerlerdir. Hikayedeki kötü karakterler ise Rus Ultranasyonalist Partisi ve işbirlikçisi Khaled Al-Asad; ve de Imndaki ana muhalif Imran Zakhaev; Orta Doğu’daki devrim kuvvetleri komutanı ve Zakhaev’in İmran Zakhaev’in oğlu ve Ultranasyonalist parti ileri geleni sıfatı ile Victor Zakhaev’dir.[13]

    Konusu

    Oyun, Çavuş "Soap" MacTavish, Yüzbaşı Price, "Gaz" ve birkaç SAS üyesinin Pasifik Okyanusu'ndaki Estonya bandıralı bir kargo gemisine sızıp içeri girmesi ile başlar. Düşmanı etkisiz hale getirmesi ve kargolardan birinin içerisindeki nükleer cihazın varlığını tespit ettikten sonra, düşman MiG’ler tarafından geminin saldırıya uğraması, kargo beyannamesini; ki içeriği itibari ile Rus Ultranasyonalist gruplar ile Orta Doğu’daki isyan arasındaki ilişkiye ait kanıtlar sunmaktadır, takımın ele geçirmesi ve batırılan gemiden kaçışı ile bölüm tamamlanır.[13]
    Bu sırada, Rus Ultranasyonalist Imran Zakhaev, Rusya’ya dönmüştür ve Sovyetler Birliği zamanından beri gizli tutulan bazı nükleer silahları ele geçirmiştir. Büyük bir başkaldırıya öncülük de etmiştir. Rusya’daki planlarının uluslararası önem kazanması için Orta Doğu’daki isimsiz bir petrol üreticisi ülkedeki Khaled Al-Asad tarafından başlatılan ayaklanmayı maddî olarak desteklemiştir. Ayaklanma televizyondan canlı olarak başkan Yasir Al-Fulani’nin idamının yayınlanması ile başlamıştır. İngiliz ve Amerikan hükümetleri Zakhaev’in son aktivitelerini izlerken komplonun farkına varmıştır. Ayaklanmayı durdurmak için Birleşmiş Milletler desteği ile yürütülecek bir savaşa girişmişlerdir. SAS birlikleri, Kafkas Dağlarında Rus Ultranasyonalistler tarafından yakalanmış bir muhbiri kurtarmak için konuşlandırılır ve Çavuş Kamarov öncülüğündeki Rus askeri kuvvetlerinin de yardımı ile görev tamamlanır. Devamında ise muhbir, SAS ekiplerince Hamburg’a kaçırılırken helikopter Orta Sibirya’da düşürülür ve devreye Amerikan birlikleri girer ve AC-130 uçağının ateş desteği ile takım güvenli bir şekilde Ultranasyonalist bölgeden çıkarılır.[13]
    Al-Asad’ın darbesinden kısa bir süre sonra, Birleşik Devletler, Deniz Piyade Kolordusu'nun yerel bir limanı kontrol altına almasıyla Orta Doğu ülkesini işgale başlar. USMC 1. Keşif Gücü'ne bağlı Teğmen Vasquez komutasındaki askeri müfreze ablukaya alınmış şehirde Al-Asad’ı bulmaya çalışır. Propaganda yayını yapmakta olan TV yayın stüdyosuna operasyon düzenlenir ancak devrim lideri bulunamaz. Gece operasyonunda ise USMC kuvvetleri Al-Asad’a bağlı birlikleri başkentten çıkarmaya çalışır. Vasquez’in komutasındaki askeri birlik etkisiz durumdaki bir M1A2 Abrams Savaş Tankını korumak ve anayola çıkışında ona eşlik etmek ile görevlendirilir. Ekip daha sonra Birleşik Devletler Komuta Merkezi’nin talimatı uyarınca yakın bir yerdeki Rus nükleer silahını etkisiz hale getirmek ve mücadelenin son safhasını aşmak üzere helikopterler ile olay merkezine sevk edilir. Merkezi emir, kuvvetlerin ihtiyatlı bir şekilde bölgeyi terk etmesini gerektirmesine rağmen Vasquez’e bağlı birlik düşman ateşi altındaki bir takıma yardım edip ayrılmak üzereyken bu sefer de uçaksavarla düşürülen bir AH-1 SuperCobra'nın pilotunu kurtarmak için vakit kaybeder. Ekip bu kurtarma operasyonunu da başarıyla tamamlayıp bölgeden uzaklaşmaktayken Nükleer Silah ateşlenir. Patlama ile birlike şehrin büyük bir kısmı ve bölgedeki tüm Amerikan Kuvvetleri yok olur. Vasquez’in ekibinin bulunduğu helikopter de bombanın patlama meviziinde bulunduğundan dolayı çakılır. Jackson, CH-46 Sea Knight helikopterinde kazadan kurtulan tek askerdir ancak kısa bir süre sonra ölür.[13]
    Al-Asad’ın Amerikan işgalinden kısa bir süre önce ülkeyi terk ettiği anlaşılır. SAS birliğinin daha önce Ultranasyonalistler’in elinden kurtardığı muhbir Nikolai’nin yardımı ile Yüzbaşı Price ve ekibi Azerbaycan’daki bir gizli evde Al-Asad’ı yakalar. Sorguya çekilen Al-Asad, nükleer bomba’yı Zakhaev’in tahsis ettiğini açıklamamakta direnir fakat telefonuna gelen çağrı nedeniyle Captain Price bombanın kimden geldiğini anlar ve onu öldürür.


    Çernobil faciası sonrası boşaltılan Pripiat (diğer adıyla Çernobil) şehrinden bir görünüm, Ukrayna (altta), oyundaki görünümü (üstte)


    Price daha sonra geçmişe ait bir görev; ki Çernobil’de Zakhaev’e düzenelenen suikast ile ilgili flaşbek yaşar. 15 yıl önce, Çernobil faciasından hemen sonra ve Sovyetler Birliği’nin çöküşü ile Zakhaev’in bu çalkantılı dönemde kendisine nasıl avantaj sağladığı, nükleer silahları ele geçirdiği, Soviet Ordusuna bağlı askerleri nasıl kendi tarafına çektiği ve Ultranasyonalist grubun oluşumu hakkında bilgi verilir. Price o dönemde SAS’a bağlı bir teğmen iken kendisine eşlik eden Yüzbaşı MacMillan ile birlikte İngiliz hükümeti’nin Zakhaev’e suikast emrini yerine getirmeye çalışır. Zakhaev silah pazarlığı ile meşgul olduğu sırada, SAS komando birliği onu öldürmek için fırsat yakalar ve Teğmen Price İmran Zakhaev'e Barrett M82A1 marka, 50 kalibrelik keskin nişancı tüfeğiyle ateş eder; ancak Zakhaev bu suikast girişiminden sağ kurtulur ve merminin sol kolunda maytap gibi patlamasından dolayı sol kolunu tamamen kaybeder. Ultranasyonalist birlikler alarma geçer ve keskin nişancıları takibe başlar. Kaçış sırasında MacMillan, yere çakılan bir helikopter sebebiyle yaralanır ve Price onu kaçış noktasına kadar taşır.[13]
    Tekrar günümüze dönüldüğünde ise, Yüzbaşı Price komutasındaki SAS kuvvetleri, Al-Asad’ı yakaladıkları kasabaya Ultranasyonalistler tarafından düzenlenen karşı taaruzu Amerikan Deniz Piyade Kolordusuna bağlı bir AV-8B Harrier II helikopterinin[kaynak belirtilmeli] yakın hava desteği ile bertaraf etmeyi başarır. Takım, daha önce Orta Doğu’da Jackson ile beraber görev yapmış Başçavuş Griggs komutasındaki bir ekip tarafından kurtarılır. Bundan sonra Yüzbaşı Price emri altındaki SAS askeri birliğinin ve USMC’ye bağlı Başçavuş Griggs komutasındaki destek biriminin ortak operasyonu gerçekleşir. Bu birliklere Rus Ordusuna bağlı Çavuş Kamarov tarafından yönlendirilen bir birim daha eşlik eder. Ortak birimin ilk görevi Zakhaev’in oğlu Victor’u yakalamaktır. Ancak operasyon Zahkaev’in oğlu’nun intiharı ile son bulur.[13]
    Zakhaev bu durum karşısında çılgına döner, ve Batı Kuvvetlerini oğlunun ölümünün sorumlusu ilan eder. Ultranasyonalist güçlerce ele geçirilmiş bir roket üssündeki MIRV nükleer başlık taşıyan SS-27 Topol M balistik füzelerinin fırlatılması emrini verir. Spetsnaz’a bağlı bir grup askerin üssü tekrar ele geçirmesini önleyen Ultranasyonalistler roket üssünü çok iyi organize olarak korumaktadır. SAS (Birleşik Krallık) ve USMC birlikleri tesisi tekrar almak için harekete geçer, hava indirme operasyonu sırasında paraşüt ile uzağa indirilen Griggs’in kurtarılma seansı sonrası birlik önce tesisin güç kaynağını devre dışı bırakır. Takım bir araya geldiği sırada Imran Zakhaev iki füzenin (40 milyon insanı öldürebilecek güçte) fırlatılmasını sağlamıştır. Ortak Operasyon güçleri ana giriş kapısından üsse girer. Üç BMP tankını yok ettikten ve düşman askerlerinin çoğunu etkisizleştirdikten sonra kontrol merkezine ulaşırlar. Füzeler hedeflerine ulaşmadan yok edilir. Zakhaev’in birlikleri karşı hücuma geçmiştir ve dost birlikler UAZ-469 cipler ile kaçar.[13]

    Kaçış esnasında, düşman Mi-24D helikopteri askerlerin geçişi sırasında kullandıkları köprüyü havaya uçurur. Zakhaev’in askerleri olay yerine kısa sürede gelir ve dost kuvvetler ile mücadeleye girişir. Köprü üzerindeki benzin dolu tanker alev alır ve büyük bir patlama yaşanır, Griggs hariç herkes bir an ne olduğunu anlayamaz bir hale gelir. Griggs ise Soap’u güvenli yere taşımak isterken vurulur. Zakhaev, iki asker eşliğinde olay yerine gelir ve Gaz ile diğer saldırı kuvvetlerine bağlı askerleri öldürür. Zakhaev, tam Soap’u öldümek üzere iken Rus Ordusuna bağlı bir Mi-28 helikopter’in Mi-24’i yok etmesi dikkatini o yöne doğru çeker. İşte tam o sırada Yüzbaşı Price M1911 marka tabancasını Soap’a gönderir ve Soap, Zakhaev ve korumalarına ateş eder ve onları öldürür. Kamarov’un içinde olduğu Rus askeri kuvvetleri alana iştirak eder ve Soap Mactavish sağlık ekibi tarafından Mi-8’e taşınır, bu sırada Rus ilkyardım ekibinden birisinin Yüzbaşı Price’i hayata döndürmeye çalıştığı gözlenir.(NOT:Yüzbaşı Price Call of Duty serisinin bütün oyunlarında bulunmaktadır.2.Dünya Savaşı temalı oyunlardaki dede Price,Call of Duty 4'teki ise torunudur.Seri fanatikleri oyunla özdeşleşen bu karakter'in yaşatılması için Activision'a bin'e yakın e-mail atmışlardır.)[13]
    Senaryonun sonunda ise haber başlıkları ile ilgili olarak Rusya’da “nükleer füze denemesi”, Ultranasyonalist parti’de “liderlik mücadelesi”, ve Bering Boğazı’nda kaybolan bir kargo gemisini arama çalışmalarına kötü hava şartları dikkate alınarak son verildi, kamuoyu ile paylaşılan herhangi bir bilgi bulunmamaktadır" türünden bilgiler verilir.[13]








  4. 4
    eRen
    Özel Üye
    Gelişimi


    Call of Duty 4, 100’lerce insan tarafından oluşturulan bir ekip tarafından iki yıllık bir çalışmanın ürünü olarak ortaya çıkmıştır. Call of Duty 3 sonrası, Infinity Ward 2.Dünya Savaşı temasından uzaklaşmakta karar kılmıştır. Bu iki oyun düşüncesi ile sonuçlanmıştır; Call of Duty 4: Modern Warfare and yakın bir zamanda çıkarılacak bir başka oyundur.
    Call of Duty 4’ün, geliştirilme aşamasında Infinity Ward, şu an yaşanan gerçek savaşları referans göstermekten kaçındı ve serinin genel fikri olan iki denk karşı gücün savaşını konu edindiğini bildirdi. Oyunun gerçekçilik anlayışını en iyi yönden yansıtmak için Kaliforniya’da askeri üss’e gidildi ve bizzat askeri yetkililerle fikir alış-verişinde bulunuldu ve eğitimler izlendi. Abrams tankı’nın ateş ettiğinde meydana getirdiği etki geliştirme ekibine büyük ölçüde yarar sağladı. Ekip ayrıca Birleşik Devletler Deniz Piyadeleri ile birebir röportaj yaptı ve mücadele sırasında yaşananlar, hissedilen duygular ve gözlenen tutumlar hakkında bilgi aldı. Ayrıca deneyimli askerlerden de oyunun dizaynı konusunda yararlanıldı.[kaynak belirtilmeli][17]
    Geliştirici takım, online çoklu oyuncu modu bileşenlerini tecrübeli ve yeni oyuncuları denkleştirmek için çalışmalar yaptı. Bu doğrultuda hava saldırısı düzenleme ve saldırı helikopterleri çağırabilme fikri uygulamaya geçirildi. Ayrıca oyuncuların kişisel becerilerini geliştirmeleri için ölmeden en çok öldürme ödül sistemi geliştirildi. Oyuncuların istedikleri silahları istedikleri kombinasyon ile almaları için silah sınıfı sistemi oyuna eklendi. Haritalar öncelikli olarak DeathMatch(Öldür) stiline göre hazırlandı ve diğer çoklu oyuncu modlarına da adapte edildi.[18]

    Müzik

    Call of Duty 4: Modern Warfare’in müziği’nin çoğu kısmını İngiliz besteci "Stephen Barton", ve bazı filmlerde çalışması bulunan besteci "Harry Gregson-Williams" yaptı. Gregson-Williams oyun için ayrıca müzik besteledi, ana tema ona aittir. Oyunun bazı müzikleri, Infinity Ward's "7 Days of Modern Warfare" websitesinde sergilenmektedir, ve bir kısmı da Barton'nın kendi web sitesinden dinlenilebilir.[19]Call of Duty 4' ün jeneriğinde çalan rep müziği de animasyon ekibi lideri Mark Grigsby tarafından yorumlandı.[20]


    Proprietary oyun motoru'nun aydınlatma, gölgelendirme ve efektler konusundaki başarısına ait bir resim



    Oyun motoru

    Call of Duty 4: Modern Warfare’in kullandığı oyun motoru Infinity Ward tarafından uzun uğraşlar sonucu geliştirilen “Proprietary” birçok yeniliğe sahip olmakla beraber gerçek zamanlı devingen aydınlatmaları, HDR ışıklandırma efektlerini, dinamik gölgelendirmeleri ve geniş alan çizimini ve uygulamalarını en iyi şekilde yansıtma özellikleri ile dikkat çekmektedir.[4] “Bullet Penetration” perk sistem aracının yüzey tipine ve zemin kalınlığına göre çok iyi bir şekilde hesaplanmasını ve bu doğrultuda mükemmel bir şekilde kullanılmasını sağlamaktadır. Belirli nesnelerin; arabalar ve bazı binalar gibi, tahrip edilmesine olanak sağlamaktadır. Bu özelliği ile tahta çit veya ince duvar arkasında fark edilebilir ve kurşun geçirebilir mevzilerin oluşmasını sağlamıştır. “Bullet Speed” ve “Stopping Power” perk vasıfları ile kurşunun isabet ettiği yüzeyin tipinden ve kalınlığından bağımsız olarak arkasına geçişini kolaylaştırmaktadır. Ayrıca oyunun yapımcıları serinin diğer oyunlarında bulunmayan bir dinamik fizik motoru kullanmışlardır. Call of Duty 4'ün konsol versiyonu saniyede 60 film kare sayısı geçiş özelliğine sahiptir.[4]Ayrıca, oyuncuların oyuna katılma noktaları, silahlara yakınlığa, düşman pozisyonlarına uzaklığa ve düşmanın görüş açısına göre uygun bir biçimde kodlanmıştır.[18]
    Proprietary oyun motoru yakın zaman da piyasaya çıkacak iki Activision oyunu için de kullanılmaktadır. Serisinin sonraki oyunu Call of Duty: World at War[21],ve Quantum of Solace[22]

    Pazarlama ve yayım

    Infinity Ward, 27 Nisan 2007 tarihinde oyunun resmi artbilgisi’nin çıkışı öncesi “Charlie Oscar Delta” websitesinde oyunla ilgili bilgileri kamoyu ile paylaşmıştır. Böylece oyunun rütbe sistemi hakkında geniş bir brifing verilmiştir. Oyunculara birtakım görevleri yerine getirmeleri ile derece atlama ve ödül kazanma fırsatı sunulmuştur.[23]
    Call of Duty 4: Modern Warfare treyler(kısa film)’i 28 Nisan 2007’de gösterilmiştir.[24] Xbox 360 Call of Duty 4: Modern Warfare beta testi 30 Ağustos 2007 günü duyrulmuştur. Beta testi ile sunucular test edilmiş, ufak bazı hatalar düzeltilmiş ve silahlar arası kombinasyon denk seviyeye getirilmiştir.Oyun testi, ABD'deki oyuncular ile başlamış, daha sonraları diğer ülkelerdeki oyuncularında katılımına olanak sağlanmıştır. Beta testi 30 Eylül 2007’de son bulmuştur.[25] İlk başta maksimum derece sayısı 16[26] iken, beta'nın sonuna doğru 25'e çıkarılmıştır. Beta testinde mevcut olan haritlar;Crash, Vacant, and Overgrown.[27]
    Tek kişilik PC demosu ise 11 Ekim 2007’de ücretsiz indirim ve kurulum özellikleri ile kullanıma sunulmuştur. Demo sadece bir bölümü; "The Bog," göstermektedir ki böylece gece görüş teknolojisinin ve buna bağlı olarak grafik kapasitesinin oyuna yansıması irdelenmiştir.[28]

    Perakende versiyonu

    Modern Warfare, Standard Versiyon ve Koleksiyon Baskısı olmak üzere iki şekilde piyasaya çıkarılmıştır. Koleksiyon Baskısı; standart perakende oyun ve “Great SAS Missions” başlığı altında eski SAS üyelerinin bulundukları görevler ile ilgili arşivleri içinde barındıran 168 dakikalık belgesel filmi içeren bir DVD ile sunulmaktadır. Ayrıca DVD’de oyunun yapım aşaması ve yapımcıların oyunu geliştirirken izledikleri adımlar ile ilgili bilgiler de yer almaktadır. Bunun yanı sıra sınırlı sayıda poster, oyun içi resimler ve çizim çalışmaları bulunmaktadır.[29]

    İndirilebilir içerik

    Infinity Ward, 4 Nisan 2008 tarihli Xbox 360 versiyonu için bir harita paketi yayınlamıştır;"Killhouse", "Creek", "Chinatown", and "Broadcast". Aynı harita paketi 24 Nisan 2008’de PlayStation 3 platformuna taşınmıştır. Paket’in çıkışının dokuzuncu günü itibari ile 1 milyon kişi tarafından indirildiği teyit edilmiştir.[30]Haziran 2008 ise Nvidia sponsorluğunda 1.6 güncellemesi ile Windows platformu için harita paketi kullanıma sunulmuştur. Kısa bir süre sonra da 1.6 güncellemesindeki birtakım hataları düzelten son güncelleme 1.7 yayınlanmıştır.[31]




  5. 5
    eRen
    Özel Üye
    Eleştiriler

    Call of Duty 4: Modern Warfare tüm platform versiyonları olumlu eleştiriler almıştır. Xbox 360 versiyonu, oyun sıralaması listesi etkeni 72 eleştirmenden %94 ortalama puan almıştır.[32] PS3 versiyonu 43, Windows versiyonu ise 39 eleştirmenden %94 ortalama puan alarak büyük bir başarıya imza atmıştır.[33][34]
    Oyun eleştirmen ve yorumcularının ortak görüşü Modern Warfare’in oyun sektörüne yeni bir soluk getirdiği ve teknolojinin en iyi şekilde ve daha da ileri götürebilecek şekilde kullanılabileceği konusundadır.[35] Official Xbox Magazine , çoklu oyuncu modunun şu an için en iyi opsiyonu sunması ile Modern Warfare’i piyasadaki diğer oyunların bir adım önüne geçirdiğini bildirmektedir.[36] GameSpot , Call of Duty 4: Modern Warfare’in, bu yüksek kalitedeki oynanabilirliği ve olağanüstü çoklu oyuncu modu ile saygıyı hak ettiğini belirtmektedir.[37] X-Play , oyun ile ilgili türüne getirdiği yenilikçi yapısının benimsendiği hakkında demeçler vermiştir.[38] GamePro , Call of Duty 4’ün bu kapsamlı çoklu oyuncu modu ile Halo 3’ü geçtiğini iddia etmektedir.[39]

    Ödüller

    Call of Duty 4: Modern Warfare çeşitli oyun sitelerinden övgüler almıştır ve birçok ödüle layık görülmüştür. GameSpot ve GameTrailers , "En iyi grafik 2007 ödülü"nü, ve "En iyi PlayStation 3 oyunu 2007 ödülü"nü vermiştir.[40][41][42] Oyun dergileri GamePro ve GameSpy, "2007 yılının en iyi oyunu ödülü"ne Modern Warfare’i layık görmüştür.[43] Game Critics, "En iyi aksiyon oyunu" olarak seçmiştir.[44] Diğer otoriteler IGN, X-play, ve Spike Video Game Awards,’den de "En iyi ses dizaynı, En iyi FPS ", ve "En iyi savaş oyunu ödülleri"ni kazanmıştır. Call of Duty 4: Modern Warfare, Academy of Interactive Arts & Sciences, tarafından verilen "Yılın en iyi konsol oyunu, Aksiyon oyunu, En iyi oyunu ödülleri"nin sahibi olmuştur.[45]

    Satışlar

    Call of Duty 4 , piyasaya çıkarılmadan önce Halo 3’ten daha çok satacağı ve daha büyük bir başarı elde edeceği tahmin edilmişti. Oyunun çok geniş bir perakende yelpazesi altında satışa sunulacağı, ön sipariş alımlarının önem ve öncelik kazanacaği ve oyunun üç platformda da başarıya ulaşacağı beklenmekteydi[46]Bu beklentiler de büyük olasılıkla gerçekleşti. NPD Group’un Modern Warfare’in Xbox 360 versiyonunun Kasım 2007 – Ocak 2008 tarihleri arası ABD’de en çok satan oyun olmasına dair yaptığı tahmin doğru çıktı. ABD’de , Xbox 360 ve PlayStation 3 versiyonları Kasım 2007 itibari ile 2 milyon sattı.[8] Xbox 360 versiyonuna ait Aralık 2007 tarihli 1.47 milyon satış rakamı yakaladı.[9] Ocak 2008’de ise Xbox 360 versiyonu 331,000 ve and PlayStation 3 140,000 kopya sattı.[10] Xbox 360 versiyonu 2007’nin en çok satanlar listesinde 3,04 milyon ile üçüncü sırada yer aldı. NDP Group araştırmasına göre Halo 3 ise toplam da 4.82 milyon satmıştı.[9] Ocak 2008 itibariyle Call of Duty 4 dünya genelinde 7 milyon’dan fazla satarak 2007’nin en çok satan oyunu olmuştur.[11]
    Call of Duty 4 , korsan oyun sektörü için önemli bir hedef olmuştur. Dolayısıyla bu oyunun satışını etkilemiştir.[47][48]
    3 Haziran 2008, Infinity Ward , Call of Duty 4’ün dünya çapında 13 milyon sattığını duyurdu.[49]


+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi