Sağlık ve enerji deposu;Yumurta

+ Yorum Gönder
Sağlık ve Proteinler Bölümünden Sağlık ve enerji deposu;Yumurta ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Toprak
    Özel Üye
    Reklam

    Sağlık ve enerji deposu;Yumurta

    Reklam



    Sağlık ve enerji deposu;Yumurta

    Forum Alev
    Pek çok kişi için kahvaltı masalarının vazgeçilmez lezzeti olan yumurta, yararlarıyla özellikle çocuklar ve gençler için önemli bir besin. Neden yumurta?




    Uzmanlar, vücudumuzu hastalıklardan koruyan yumurtanın enerji ve gençlik kaynağı olduğunu belirtiyor.


    YUM-BİR (Yumurta Üreticileri Merkez Birliği), “Kıran Kazanır” kampanyası ile kamuoyunu yumurtanın faydaları hakkında bilinçlendirmeye devam ediyor. Kampanya boyunca araştırmaları ile Yum-Bir’e proje bilimsel danışmanlığı yapan Hacettepe Üniversitesi'den Prof. Dr. Neslişah Rakıcıoğlu, anne sütündeki demir, çinko gibi bazı minerallerin 6-24 aylık dönemde alım düzeyi yetersiz olabilmesi nedeniyle tamamlayıcı besinlerin tüketilmesinin önemli olduğunu belirtti. Demir ve çinko başta olmak üzere birçok mineralin kaynağı olan yumurta sarısının 6’ıncı aydan itibaren tüketilmesi gerektiğine dikkat çeken Rakıcıoğlu, büyüme – gelişme ve hastalıklara karşı korunmada etkin rolü olan demir ve çinko ayrıca kan yapımı için gereklidir, yetersiz alındığında anemi (kansızlık) oluştuğunu söyledi.


    Et grubu besinler içerisinde yer alan yumurtanın her bir adedinde yaklaşık 6 gr protein bulunduğunu belirten Prof. Dr. Rakıcıoğlu, bebek ve çocuklarda büyüme ve doku sentezi için yumurtanın önemli bir besin kaynağı olduğunu ve besinlerle tüketilen proteinin en az yarısının hayvansal kaynaklı olması gerektiğini belirtti.

    Okul Başarısını Artırıyor!

    Çocuk ve gençlerin deri, saç ve tırnak gibi birçok organlarının sağlıklı olması, mental fonksiyonlar ve okul başarısı için her gün tüketilen yumurta, büyüme ve gelişme döneminde önemli besin kaynağı... Büyümenin desteklenmesi için vitamin ve minerallerden zengin bir diyet tüketmenin önemini vurgulayan Rakıcıoğlu, annelerin çocuklarına şeker, kek, tatlı, cips, kraker, kızartılmış yağlı besinlerin yerine tam tahılları tercih etmelerini öneriyor.


    Büyüme ve gelişmenin sağlanmasında şişmanlık da önemli bir sorun... Günlük enerji gereksinmesi erkek ve kızlarda farklı olmakla beraber aktif çocuklarda fazla iken inaktif çocuklarda daha az. Yumurta düşük enerji içermesine rağmen “besleyici değeri yüksek besin” olarak tanımlanıyor. Beyin gelişimi ve fonksiyonlarının yerine getirilmesinde etken olan kolin için önemli bir kaynak olan yumurta, diğer hayvansal kaynaklı proteinler ile karşılaştırıldığında daha ekonomik olmasıyla da tercih ediliyor.





  2. 2
    heren
    Üye
    Reklam



    bunun la ilgili bir haber okumuştumm bir yılbaşı gecesinde haşlanmış yumurta yeme yarışması varmıştı bir kişi 33 tane yemiş 1 adet yumurtada protein bakımından zengin olduğu için çocuğun önce gözleri morarmış sonra kulakları patlamış ve hastanede hayatını kaybetmiş bu yüzden fazla yememede fayda var fakat günde 1 tane yenmesindede protein eksikliğiniz kalkmış oluyor

    arkadaşlar bu floodu yanlışlıkla yaptım int. gitmişti tekrar tıklayınca böyle oldu silerseniz sevinirim







+ Yorum Gönder
5 üzerinden | Toplam : 0 kişi