Sağlıklı Yaşam Önerileri

+ Yorum Gönder
Sağlık ve Sağlık-Genel Bölümünden Sağlıklı Yaşam Önerileri ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ensar
    Özel Üye
    Reklam

    Sağlıklı Yaşam Önerileri

    Reklam



    Sağlıklı Yaşam Önerileri

    Forum Alev
    2012 yılı sağlıklı yaşam önerileri , 2012 de bunlara dikkat edin huzurlu ve sağlıklı bir yaşam sürün , 2012 yılına güzel başlamak , sağlıklı yaşam tavsiyeleri

    2012′de sağlıklı yaşam için 10 öneri

    Yeni bir yılın başlangıcı hayatımızı düzenlemek için en iyi fırsatlardan biridir. Çoğumuz yeni yıl için çeşitli planlar yaparız.

    Önümüzdeki yıl sağlığımıza daha fazla dikkat etmek, daha dengeli beslenmek, daha fazla spor yapmak gibi. KadıköyŞifa Kadıköy Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Rabia Yurdagül, 2012 için daha sağlıklı yaşama planları yapanlar için birbirinden yararlı öneriler hazırladı. İşte yeni yılda daha sağlıklı bir hayat için 10 önemli beslenme önerisi.

    Öğün atlamayın

    Yeterli ve dengeli beslenmek için öğün atlamayın. Çünkü atlanan her öğün bir sonraki öğüne kadar daha çok acıkmanıza ve karşınıza çıkan her yemeği kalorisi yüksek veya düşük, miktarca çok veya az demeden ihtiyacınızdan fazla tüketmenize neden olacaktır.

    Öğününüz çeşitli olsun

    Mümkün olduğu kadar çok çeşitli beslenmeye özen gösterin. Her gün beslenme planınız içerisinde tüm besin gruplarına (süt, et, sebze-meyve, tahıl) yer vermeye çalışın. Bu besinlerin hepsinden bir öğünde tüketemeseniz de gün içerisinde farklı öğünlerde almaya çalışın.

    Bol sebze ve meyve tüketin

    Sebze ve meyveler bol su ve vitamin-mineral içerip, az kalorilidirler. Bol miktarda ve değişik renklerde sebze, meyve tüketmeniz hem kilo kontrolüne yardım eder, hem de birçok hastalıktan (kanser, kalp-damar hastalıkları) korunmanızı sağlar. Dikkat edeceğiniz önemli bir nokta ise mevsiminde sebze-mevye tüketimidir.

    Yağ tüketimini azaltın


    Beslenmenizdeki yağ tüketimini azaltın. Özellikle katı yağlardan (margarin, tereyağ vb.) uzak durun, daha çok bitkisel sıvı yağları tercih edin. Bir günde en fazla 3 yemek kaşığı sıvıyağ tüketin. Yemeklerinizi hazırlarken kızartma yerine ızgara, haşlama, buharda ve fırında pişirme yöntemlerini kullanın.

    Abur – cubura sınırlama getirin

    Abur cubur olarak nitelendirilen hazır yiyecekler ve ağır tatlılar, pastalar fazla miktarda yağ ve enerji içerdiğinden hem kilo aldırıcı hem de hastalıklara yatkınlığı arttırıcıdır. Bu nedenle bu yiyeceklere mutlaka sınırlama getirin.

    Kurubaklagilleri ve lifli besinleri tüketin

    Tüketilen karbonhidrat kaynağının türüne ve miktarına dikkat edin. Saf şeker kaynakları ve rafine unlu besinler yerine tokluk hissini arttıran, kabızlığı engelleyen ve kilo kontrolünü kolaylaştıran kurubaklagilleri (nohut, mercimek, barbunya gibi), lifli tahılları, taze ve kuru meyveleri, sebzeleri tercih edin.

    Günde 2 – 2.5 litre su için

    İnsan yaşamı için oksijenden sonra gelen en önemli öğe sudur. İnsan açlığa haftalarca dayanabilirken susuz ancak birkaç gün yaşayabilir. Vücut ısısının dengelenmesi, metabolizmanın devamı ve vücuttan zehirli atık maddelerin atılması için su elzemdir. Bu nedenle günde 2-2.5 litre su tüketin.

    Egzersizi ihmal etmeyin

    Sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme düzeninin içerisine muhakkak bir egzersiz programını dahil edin. Yaşam koşullarınıza uygun, sürekli yapabileceğiniz bir aktivite türünü seçin ve düzenli olarak egzersiz yapın.

    İdeal kilonuzu koruyun

    Hastalıklara yakalanma riskinizi azaltmak, her zaman zinde ve enerjik olmak için sağlıklı kilo aralığınızda olmanız oldukça önemlirdir. Bunun için Beden Kitle İndeksi (BKİ), vücut yağ yüzdesi, bel çevresi ve kalça çevresi ölçümlerinizin sağlıklı dilimde olmasına özen gösterin.



  2. 2
    CANGÜLER
    Bayan Üye

    Cevap: Sağlıklı Yaşam Önerileri

    Reklam



    İnsanların sağlıklı yaşamaları için ve sağlıklı kalabilmeleri için mutlaka spor yapmaları ve doğal beslenmeleri gerekmektedir.Düzenli ve dengeli beslenme yapmak stresten uzak durmak en temel sağlık sorunlarını gidermektedir.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden | Toplam : 0 kişi