Verimli Ders Çalışma Yöntemleri (Kazanmak İsteyenler Okusun)

+ Yorum Gönder
Sınavlar ve Sbs Bölümünden Verimli Ders Çalışma Yöntemleri (Kazanmak İsteyenler Okusun) ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    alicanavar
    Özel Üye
    Reklam

    Verimli Ders Çalışma Yöntemleri (Kazanmak İsteyenler Okusun)

    Reklam



    Verimli Ders Çalışma Yöntemleri (Kazanmak İsteyenler Okusun)

    Forum Alev
    Karacan dersanelerinden alıntıdır...

    İnsan hayatında şansın ve rastlantının büyük rol oynadığına inanan kişiler vardır. Oysa başarılı insanların, başarılarını şans veya rastlantıyla açıklamak, oldukça yüzeysel ve basit bir yaklaşımdır. Uzaktan şans veya rastlantı gibi görünen bir çok durumun arkasında, kişilerin çabası, özverisi ve problemi çözmek için gösterdikleri yaratıcılık yatmaktadır.

    Üniversite sınavına hazırlanmanın, programlı ve ciddi bir çalışma yanında, doğru yönlendirme ve rehberlik gerektirdiğini hepimiz biliyoruz.

    Üniversite sınavına hazırlıkta başarısızlık en çok nasıl öğrenileceğinin ve bilinçli olarak hazırlık sürecinin nasıl planlanacağının bilinmemesinden kaynaklanmaktadır.

    Öğrenmeye karşı istekli olma ve öğrenme için gerekli yeteneklere sahip olma, öğrenmede başarıyı etkileyen en önemli etmenlerdir. Ancak, bazı yetenekli öğrencilerin yeterince çaba gösterdikleri halde bekledikleri verimi alamamaktan yakındıkları görülmektedir. Bu durum genellikle çalışma yöntemlerini yeterince bilmiyor olmaktan ileri gelmektedir.

    Herkesin bildiği gibi, ÖSS'ye hazırlık; gerekli bilgileri öğrenmek, sınav tekniğini geliştirmek, zamanı iyi kullanmak, soruları önce iyi anlayıp sonra doğru çözmek gibi pek çok konuyu kapsar. Başarılı olmak isteyen her öğrenci, bu konulardaki eksikliklerini hızla gidermek zorunluluğundadır.

    Başarının Formülü:

    Einstein'in başarısından kimsenin kuşkusu yoktur herhalde. Einstein başarıyı şu şekilde formüle ediyor: A= başarı, x= çalışma, y= yerinde ve zamanında davranma, z= dinlence veya eğlence; meşgul olmak kolay, verimli olmak zordur. Hayatınızla ilgili kararları rastlantılara bırakırsanız, çalışmalarınızı ve başarınızı engelleyecek pek çok sebeple karşılaşırsınız. Başarıya ulaşmak için anlama, öğrenme ve hız kazanma çalışmalarını sistematik bir şekilde sürdürmek gerekir. Üniversite sınavlarında şans faktörü % 0'a yakındır. Çünkü, diğer öğrenciler işi şansa bırakmıyor. Planlı ve programlı bir çalışma yürütüyor. Planlı ve programlı bir çalışma yürüten öğrenci varken sizin işi şansa bırakmanız, erkenden havlu atmak olacaktır.

    Planlı çalışma, nereye ve nasıl gideceğinizi mantıklı bir biçimde, önceden kararlaştırmaktır. Öğrencinin geçerli ve verimli bir program hazırlayabilmesi için öncelikle günlük yaşantısında yer alan olayları ve zaman kaybına yol açan nedenleri belirlemesi gerekmektedir.

    Herhangi bir bilgiyi zihne kazandırmanın en etkili yolu, konuyu bütünüyle kavramaya yönelik çalışmaktır. Böylece eldeki metin veya konu bir bakışta kavranır ve daha kolay hatırlanır.

    Öğrenmeyi veya öğrenmemeyi belirleyen 3 önemli etken vardır:

    Çalışmak + tekrar
    Sınamak
    Dinlemek
    Çalışmayı kısa süreli dinlenme aralarıyla sürdürmek, hem öğrenilenlerin sindirilmesi hem de zihnin kendini toparlaması açısından son derece yararlıdır.

    DERS NASIL ÇALIŞILIR?
    Beden dimdik, tetikte ve aktiftir. Saçma ve önemsiz şeyleri bir kenara bırakarak, düşüncenizi önemli konular üzerinde yoğunlaştırırsanız,
    Öğrenci ders ayrımı yapmaz, "ayrımlar"ı anlamaya çalışırsanız,
    Çalışmanızı, öğrendiklerinizi sindirmek için aralıklı olarak sürdürürseniz,
    Düşüncenizi, sadece çalıştığınız ders ve konu üzerinde yoğunlaştırmaya gayret ederseniz,
    Konuyu daha iyi kavramak amacıyla yardımcı unsurlardan (çizimler, şekiller) yararlanırsanız,
    Konuyu bir bütünlük içerisinde kavramaya çalışırsanız,
    Anlamları belirlemek için zaman zaman, çalıştığınız konulara dönüp bakarak pekiştirme yaparsanız, verimli ders çalışmış olursunuz.
    Not tutmanın amacı, öğrenmenin en büyük düşmanı olan unutmayı önlemektir. Not, ders sırasında tutulduysa ilk tekrar, tutulan notların gözden geçirilmesi şeklinde olmalıdır. Daha sonraki tekrarlar, hiçbir yere bakmadan hatırda kalanların, başka bir sayfaya yazılması ve daha sonra esas notlarla karşılaştırılarak eksiklerin giderilmesi şeklinde olmalıdır. Ders dinleme becerilerini geliştiren öğrenciler, not tutarak veya anlaşılmayan konuyu anında öğretmene sorarak, derse aktif şekilde katılırlar. "Eğer hayatınızda hiç başarısızlık yoksa, hiç risk almıyorsunuz demektir."

    VERİMLİ ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN TUZAKLAR
    * Gözlerinizi yapmadıklarınıza çevirmek,
    *Müzik eşliğinde çalışmak,
    *Zorlanılan derslerin dışlanması,
    *Aşırı kaygı (güvensizlik),
    *Yatarak (uzanarak) çalışmak,
    *Çalışma anında hayallere dalmak,
    *Uzayıp giden telefon konuşmaları,
    *Motivasyon noksanlığı, isteksizlik,
    *Günlük ayrıntılara boğulmak,
    *Çalışmayı tamamlamadan bırakmak,
    *Arkadaşlara "hayır" diyememek,
    *Televizyona takılıp kalmak,
    *Dersler, konular hakkında yetersiz bilgi sahibi olmak,
    *Düzenli tekrarlar yapmamak,
    *Plansız, programsız çalışmak,
    *Kendinizi başkalarıyla kıyaslamak,
    *Zamanı denetleyememek,
    *Çevrenin beklentisinin yüksek olması,
    *Sınav bilgi ve tekniklerini yeterince bilememek,
    *Çalışma anında uygun dinlenme aralıklarını verememek,
    *Yanlışlardan ders alamamak, eksikleri giderememek.
    *Uyku sırasında hatırlama mekanizması daha az rahatsız edilmektedir. Öğrendiklerimizi, uykuda daha yavaş; uyanıkken daha hızlı unuturuz. Eğer bir konuyu kalıcı olarak öğrenmek istiyorsanız, uyumaya gitmeden önce küçük bir tekrar yapmanızda büyük fayda vardır.

    DERS PROGRAMI NASIL YAPILIR ?
    Ders programınızı 3 aşamada hazırlayabilirsiniz.

    Aşama: Her ders için çalışmanız gereken konuları saptayınız. Örneğin; Matematik : A-B-C-D-E Geometri : A-B-C Türkçe : A-B-C-D-E-F-G gibi
    Aşama: Çalışmanız gereken dersleri ve konuları, haftanın günlerine bölerek yerleştiriniz. Örneğin;
    Pazartesi Matematik ( A-B-C ) Coğrafya ( A-B )
    Salı Geometri ( A-B ) Tarih ( A-B )
    Çarşamba Matematik ( D-E ) Türkçe ( A-B )
    Perşembe Fizik ( A-B ) Felsefe ( A-B-C-D-E )
    Cuma Kimya ( A-B ) Türkçe ( C-D )
    Cumartesi Geometri ( C-D ) Sözel Genel Tekrar ( Test tekrar )
    Pazar Biyoloji ( A-B ) Sayısal Genel Tekrar ( Test tekrar )


    Aşama: Okuldan geliş saati ile uykuya yatış saati arasında kalan çalışma sürenizi hesaplayınız.s Örneğin: 13.00------------------------------- 23.00
    Bir gün boyunca yemek, dinlenme, okul işleri, varsa hobileriniz ve spor, müzik,...
    Belirlediğiniz konular bitinceye kadar çalışabilirsiniz.





  2. 2
    alicanavar
    Özel Üye

    --->: Verimli Ders Çalışma Yöntemleri (Kazanmak İsteyenler Okusun)

    Reklam



    ÇALIŞMA PROGRAMI OLUŞTURMA

    Eksiklerinizin çokluğu gözünüzü korkutmasın. Yılın sonuna ya da deneme sınavlarına odaklanarak çalışmak günlük çalışma programına uymanızı engeller. Bu nedenle önceliğiniz öğrenmekte olduğunuz konuya odaklanmak olmalıdır. Konuya odaklandığınızda öğrendiğiniz konu ile geçmişten gelen noksanlıklarınızı tamamladığınızda programa uymanız da kolaylaşacaktır. Her branşla ilgili haftada bir konu öğrendiğinizde bir haftada dört konu öğrenmiş olacaksınız. Üstelik her öğrendiğiniz konu motivasyonunuzu artıracak, çalışmaya daha sıkı sarılmanızı sağlayacaktır.

    Kararınıza, kendinize, amacınıza, gücünüze ve çalışmanıza önce siz saygı gösterin ve kimsenin programınızı bozmasına izin vermeyin.


    Öğrenim yaşamında ve sınavlarda başarının iki kuralı vardır:

    Günün Tekrarı: Öğrenmede tekrarın büyük önemi vardır. Öğrenme tamamlandıktan sonra ilk yirmi dakikada öğrendiklerinizin yaklaşık %30’u unutulmaktadır. Bu oran 24 saat sonra %80’lere ulaşmaktadır. Ünitenin işlendiği gün, ertesi gün, bir hafta sonra, bir ay sonra tekrar yapmakta yarar vardır.
    Ödevler: Amacı tekrar edilen bilgilerin kalıcı olmasını sağlamaktır. Günlük tekrar yapıldıktan sonra ödevlerin yapılması bilgilerin pekişmesini, hafızada daha uzun süre tutulmasını sağlamaktadır.
    Ertesi Günün Hazırlığı: Bir sonraki gün işlenecek konuları en az iki kez okuyarak bilgi sahibi olmanız, okuma sırasında ben olsaydım bu konuda neler sorardım düşüncesi ile soru hazırlamanız öğrenmenizi kolaylaştıracaktır. Ertesi günün hazırlığını yapmak; konu işlenirken sizi soru sorabilir, yorum yapabilir duruma getirecektir.
    Soru Çözümü: Amacı, öğrendiğiniz konu ile ilgili eksiklerinizi bulmak, öğrendiğiniz bilgileri pekiştirmek, bu bilgilerin kalıcı olmasını sağlamaktır. Konu ile ilgili ne kadar çok soru çözerseniz bilgileriniz o kadar pekişir. Soru çözümündeki ikinci amacımız eksikleri bulup yok etmektir. Bu nedenle yanlış yaptığınız soruların doğru çözümünü öğrenmek çok soru çözmekten daha önemlidir. Yanlışlarınızı bulup doğruya çevirmediğiniz sürece eksikliklerinizi tamamlamış olmazsınız.

    Her gün dört branştan soru çözmeye çalışmak veriminizi düşürür, başarınızı engeller.
    Dört branşı Matematik-Sosyal ve Türkçe-Fen Bilgisi olarak gruplayınız.
    Her gün sırası ile bir grup ders çalışınız.
    Çalışılacak dersin ağırlığına göre çalışma süresini ayarlayınız.
    Önce daha az hoşlandığınız derse sonra sevdiğiniz derse çalışınız.
    Çok değil bilinçli soru çözünüz. Bir ünite ile ilgili kendinize uyguladığınız testteki yanlışlarınız, eksiklerinizin neler olduğunu gösterir. Yanlışlarınızı belirleyip doğru çözümünü öğrenmeden başka test çözmeyiniz. Bildiklerinizi bilmeye devam etmek sizi geliştirmez.
    Okul için çalışmanız gereken derslerle ilgili sınav sorularını da çözerseniz zamandan kazanırsınız.








  3. 3
    Ziyaretçi
    bişey sorucam türkiyeden avukat olduktan sonra koreye gitmek istiyorum ve çok çalışıyorum sizce bunu nasıl yapabilirim bana yardımcı olur musunuz ?







  4. 4
    Ziyaretçi
    Gerçekten çok teşekkür ederim acayip yararı oldu sizin sayenizde çok başarılı oldum gerçekten çok teşekkür ederim

  5. 5
    Ziyaretçi
    Ben lise ikiye gidiyorum fakat derslerde odaklanamiyorum helede matematik dersinde ve hic programli calismiyorum cok savsakliyorum sizce ne yapabilirim pek disiplinli degilim kendime kural koyamiyorum yani

  6. 6
    Hakan
    Administratör
    Ben lise ikiye gidiyorum fakat derslerde odaklanamiyorum helede matematik dersinde ve hic programli calismiyorum cok savsakliyorum sizce ne yapabilirim pek disiplinli degilim kendime kural koyamiyorum yani
    Herşey zininizde bitmektedir. Zihinsel olarak kendinizi şartlandırmanız gerekmektedir.

+ Yorum Gönder
üniversite kazanmak için ders çalışma programı,  üniversiteye hazırlık ders çalışma programı,  üniversite sınavına hazırlık ders çalışma programı,  düzgün ders çalışma yöntemleri,  üniversite sınavı için verimli ders çalışma programı
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi