Besinlerin Beyin Fonksiyonları üzerindeki Etkisi

+ Yorum Gönder
Sağlık ve Şifalı Bitkiler Bölümünden Besinlerin Beyin Fonksiyonları üzerindeki Etkisi ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Fatal
    Özel Üye
    Reklam

    Besinlerin Beyin Fonksiyonları üzerindeki Etkisi

    Reklam



    Besinlerin Beyin Fonksiyonları üzerindeki Etkisi

    Forum Alev
    Beynimiz vücudumuzun küçük bir bölümünü oluştursa da, yiyeceklerle alınan
    enerjinin yüzde yirmisini harcar. Belirli yiyecekler algılama yeteneğimizi
    arttırır, daha verimli yapar, daha hızlı düşünmemizi ve dikkatimizi daha iyi
    vermemizi sağlar.

    BELLEK

    HAVUÇ: Hatırlama yeteneğimizi arttırır, çünkü havuç beyin metabolizmasını
    canlandırır. Bir şey ezberlerken bir ufak tabak sıvı yağlı havuç salatası
    yiyin.

    ANANAS: Tiyatro sanatçılarının ve müzisyenlerin ihtiyacı olan bir meyvedir.
    Örneğin uzun bir metin ezberleyebilmek için fazla miktarda C vitaminine
    ihtiyaç vardır. Ayrıca önemli bir eser halinde element olan mangan içerir.

    AVOKADO: Kısa süreli bellek içindir (Örneğin alışveriş listesini yaparken).
    Fazla miktarda yağ asidi içerir. Yarım avokado yeterlidir.

    MUTLULUK

    KIRMIZI BİBER: Ne kadar acı olursa o kadar iyidir. Aroma maddeleri vücudun
    kendi mutluluk hormonu endorphinin salgılanmasını hareketlendirir. En iyisi
    çiğ yenmeli.

    ÇİLEK: Stresi giderir. Lifli maddesi mutluluk verir. Dozu en az 150 gram.

    MUZ: Sırrı serotonin. Bu maddeye beynimizin mutlu olması için ihtiyacı
    vardır.

    ÖĞRENME

    LAHANA: Sinirliliği giderir (tiroit bezlerinin aktivitesini yavaşlattığı
    için). Daha stressiz öğrenilir (örneğin sınav öncesi).

    LİMON: C vitamininden dolayı canlandırır, algılama yeteneğini artırır. Dil
    öğrenme kursundan önce 1 bardak limon suyu için.

    YABAN MERSİNİ: Uzun süreli bir öğrenmede ideal bir meyvedir. Beynin kanla
    daha iyi beslenmesini sağlar.

    DİKKAT VERME

    KARİDES: Beyin besinidir. Vücuda önemli omega 3 yağ asitleri sağlar. Dikkat
    verme süresini daha uzatır.

    SOĞAN: Aşırı yıpranmaya, fiziksel yorgunluğa karşı. Kanı sulandırır, beyin
    oksijeni daha iyi alır.

    CEVİZ, FINDIK, FISTIK: Konferanslarda, konserlerde, uzun araba
    yolculuklarında, sinirleri kuvvetlendirirken, beyindeki haber alma
    maddelerinin oluşumunu hareketlendirirler.

    YARATICILIK

    ZENCEFİL: İçerdiği maddeler beynin yeni fikirler üretmesini sağlar. Kan
    sulandığı için vücutta daha serbest akar, beyin oksijenle beslenir.

    KİMYON: İnsanın aklına birden bir fikir getirtir. İçerdiği uçucu yağlar
    bütün sinir sistemini uyarır, ancak yaratıcı düşünce şartıyla. Aniden bir
    fikre, bir buluşa ihtiyacı olan kimyon çayı içmelidir (bir fincana iki tatlı
    kaşığı dolusu kimyonla).




  2. 2
    GAZİBE
    Bayan Üye

    Cevap: Besinlerin Beyin Fonksiyonları üzerindeki Etkisi

    Reklam



    Havuç özellikle gözlere iyi gelmektedir.İçindeki A vitamini görmeyi güçlendirmekte saç ve tırnak sağlığını düzeltmektedir.Beyin fonksiyonlarını arttıran besinlerin alınması insanların öğrenmelerinde önemli rol oynamaktadır.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi