Dikkat Geliştirici Oyunlar

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Dikkat Geliştirici Oyunlar ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1

  2. 2
    fecr
    Özel Üye





    Cevap: DİKKAT GELİŞTİRİCİ OYUNLAR

    DİKKAT GELİŞTİRİCİ OYUNLAR
    OYUNUN ADI:Hatip
    OYUNUN YERİ Sınıf-Salon veya Bahçe
    OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
    OYUNUN SÜRESİ:1-2 Dakika (kisi basına)
    OYUNUN SEVİYESİ:10-12 yas ve üzeri
    OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
    OYUNUN AMACI VE EGİTSEL DEGERİ:Oyuncuların güzel ve hızlı konusma yeteneklerini gelistirir.
    OYUNUN AÇIKLAMASI: Sınıftan bir ögrenci seçilir. Bir ögrenci, ögretmen tarafından seçilen bir konu
    hakkında hiç durmadan belli bir sürede güzel konusmaya çalısır. Kim, aldıgı konuda daha güzel
    konusursa ödüllendirilir.

    OYUN NO:2
    OYUNUN ADI:Sessiz Sinema (Anlat bakalım)
    OYUNUN YERİ:Sınıf-Salon veya Bahçe
    OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
    OYUNUN SÜRESİ:3-5 Tekrar
    OYUNUN SEVİYESİ:
    OYUNCU SAYISI: Sınırsız
    OYUNUN AMACI VE EGİTSEL DEGERİ:Oyuncuların dikkatini ve ifade edebilme yetenegini gelistirir
    OYUNUN AÇIKLAMASI: Ögrenciler 2 veya 3 gruba ayrılır. Ögretmen gruptan bir ögrenciyi anlatımcı
    (yarısmacı) olarak seçer veya bu ögrenciyi grup kendi arasında belirler.Diger grup bir film adı seçer ve
    bu film adını, diger grubun seçtigi anlatımcıya söyler. Anlatımcı sınırlı bir sürede (1-1,5 dakika) hiç
    konusmadan, el hareketleri veya yacagı sessiz benzetmelerle filmi kendi grubuna anlatmaya çalısırlar.
    Grup arkadasları yüksek sesle anlattıgını tahmin etmeye çalısırlar. En kısa sürede filmin adını bilen
    grup , 1 puan alır. Filmin adını bilmeyen gruba puan verilmez.
    Çesitlendirme: Aynı uygulama Atasözleri kullanılarak da yapılabilir.

    OYUN NO:3
    OYUNUN ADI:Bom
    OYUNUN YERİ:Sınıf
    OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
    OYUNUN SÜRESİ:2-3 Tekrar
    OYUNUN SEVİYESİ:10-12 Yas ve üzeri
    OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
    OYUNUN AMACI VE EGİTSEL DEGERİ:Oyuncuların Dikkatini Gelistir
    OYUNUN AÇIKLAMASI:Oyuncular daire düzeninde otururlar.Oyunculardan her hangi biri sayı
    saymaya baslar ve diger oyuncularda sıraları geldikçe sayı sayarlar.1.2.3.4.5.6 diye sayılan sayıların
    içinde 7 ve 7 ‘nin katlarında ayrıca içinde 7 rakamı geçen sayılarda, “BOM” dendigi anda oyun,
    oradan geriye döner. (örnegin; bir oyuncu 6 dediginde, diger oyuncu “BOM” der ve 6 diyen oyuncu
    “8”diyerek saymaya devam eder, Böylece sayma ters yönde devam edecektir) Hata yapan, sasıran ve
    duraklayan oyunculara ceza verilir.
    Çesitlendirme:Oyuncuların seviyesine göre “Bom” denilecek sayılar zorlastırılabilir.
    OYUN NO:4
    OYUNUN ADI: Dolasan Yüzük Oyunu
    OYUNUN YERİ:Sınıf-Salon veya Bahçe
    OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:İp ve yüzük
    OYUNUN SÜRESİ:Yüzügü Bulana kadar
    OYUNUN SEVİYESİ:
    OYUNCU SAYISI: 8-10
    OYUNUN AMACI VE EGİTSEL DEGERİ:Dikkat ve takip Özelliklerinin Gelistirilmesi
    OYUNUN AÇIKLAMASI:2-3 metrelik bir ipe bir yüzük geçirilir, uçları baglanır. Ögrenciler dairede
    oturur veya ayakta durur. Elleri ile ipi tutarlar. Yüzük elden ele belli etmeksizin ipte dolastırılır. Ortada
    bulunan oyuncu dikkatle izlyerek yüzügün kimde olabilecegini eliyle göstererek tahmin eder, adını
    söyler. O oyuncu elini açmak zorundadır. Eger yüzük elinde ise ortadaki ile yer degistirilir.


    OYUN NO:5
    OYUNUN ADI: Öt Kusum Öt
    OYUNUN YERİ:Sınıf-Salon veya Bahçe
    OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
    OYUNUN SÜRESİ:3-4 Tekrar
    OYUNUN SEVİYESİ:10-12 yas ve üzeri
    OYUNCU SAYISI: Bir Sınıf
    OYUNUN AMACI VE EGİTSEL DEGERİ:Oyuncuların Kulak Dikkatini Gelistirmek
    OYUNUN AÇIKLAMASI: Sınıftan bir ebe seçilir. Ebe gözlerini kapatır. Ögretmen oyunculardan birine
    sessizce isaret verir, isaret edilen oyuncu, ses tonunu degistirerek, bir kus sesi çıkarır. Gözü kapalı
    olan ebe bu sesin kime ait oldugunu bulmaya çalısır. Ebeye 3 tahmin hakkı verilir. Bulamazsa ceza
    alır, bulur ise kus taklidi yapan oyuncu ebe ile yer degistirir.
    OYUN NO:6
    OYUNUN ADI: Kulaktan Kulaga
    OYUNUN YERİ: Sınıf-Salon veya Bahçe
    OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
    OYUNUN SÜRESİ:Sınırsız
    OYUNUN SEVİYESİ:7-8 yas ve üzeri
    OYUNCU SAYISI: Bir Sınıf
    OYUNUN AMACI VE EGİTSEL DEGERİ:Oyuncuların Algılama yetenegi gelisir
    OYUNUN AÇIKLAMASI: Ögretmen sınıftan bir lider seçer. Liderin kulagına 2 veya 3 kelimelik bir
    cümle söyler. Lider de bunu yanındakinin kulagına söyler. Oda yanındakinin kulagına aktarır. Böylece
    cümle kulaktan kulaga aktarılır. En son kisi cümleyi sesli söyler. Cümle degisiklige ugramıssa ve kim
    tarafından yanlıs aktarılmıssa o kisi sona geçer.

    OYUN NO:7
    OYUNUN ADI: Nesi Var?
    OYUNUN YERİ:Sınıf-Salon veya Bahçe
    OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:İp ve yüzük
    OYUNUN SÜRESİ:2-3 Tekrar
    OYUNUN SEVİYESİ:10-12 Yas ve üzeri
    OYUNCU SAYISI: Bir Sınıf
    OYUNUN AMACI VE EGİTSEL DEGERİ:Oyuncuların Göz Dikkatini Gelistirmek
    OYUNUN AÇIKLAMASI:Sınıftan bir lider seçilir. Lider sınıftakilere bakar ve dısarı çıkar. Ögrenciler
    sınıftan bir nesne veya kisi seçerler.Sonra Lider içeri girer ve sınıftakilere “NESİ VAR” sorusunu sorar.
    Soruyu sordugu kisi, seçilen nesnenin veya kisinin özelliklerini söyler. Lider, sordugu 3 sorunun
    sonunda seçilen nesneyi veya kisiyi bulmaya çalısır. Bulamaz ise ceza verilir.

    OYUN NO:8
    OYUNUN ADI: Vız (Esya Saklama)
    OYUNUN YERİ:Sınıf-Salon veya Bahçe
    OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
    OYUNUN SÜRESİ:2-3 Tekrar
    OYUNUN SEVİYESİ: 8-10 yas ve Üzeri
    OYUNCU SAYISI: Bir Sınıf
    OYUNUN AMACI VE EGİTSEL DEGERİ:Oyuncuların Dikkatini Gelistirir
    OYUNUN AÇIKLAMASI:Oyunculardan biri ebe olarak seçilir. Ebe, gözlerini kapar ve oyunculardan
    uzaklasır. Bu arada oyuncular, küçük bir esyayı (yüzük-para ve kalem v.s) saklarlar. Sonra ebe oyun
    alanına gelir ve saklanan esyayı bulmaya çalısır. Ebe esyanın yanına yaklastıkça, oyunun basından
    beri çıkartılan “Vız” sesi yükseltilir. Uzaklastıkça ses tonu azaltılır. Ebe esyayı buluncaya kadar oyun
    devam eder. Sonra biri ebe olur.
    Çesitlendirme: Oyun “vız” sesi yerine el çarpma seklinde de oynatılabilir.









  3. 3
    fecr
    Özel Üye
    OYUN NO:9
    OYUNUN ADI: Çift Dairede Stafet
    OYUNUN YERİ:Salon veya Bahçe
    OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:İki Adet Top
    OYUNUN SÜRESİ:Sınırsız
    OYUNUN SEVİYESİ:
    OYUNCU SAYISI: 8-12
    OYUNUN AMACI VE EGİTSEL DEGERİ:Dikkat ve zamanlamanın Gelistirilmesi
    OYUNUN AÇIKLAMASI:Her iki takım ayrı bir ilk oyun çemberinde yüzleri merkeze dönük pozisyonda
    esit aralıklarla sıralanır. Her iki takım kaptanına birer top verilir. Ögretmenin “basla” komutu ile
    kaptanlar yan atısı kullanarak yanındaki arkadaslarına atarlar. Her takımın oyuncuları topu sat ibresi
    yönünde yanındaki arkadasına atmaya devam eder. Topu düsüren oyuncu gidip ve yerine geldikten
    sonra arkadasına atacaktır. Topun daire etrafında iki kez dolasımı ilk tamamlayan takım yarısı
    kazanacaktır. Kaptan top kendisine gelince dolasım sayısını yüksek sesle söyleyecektir. Oyunda
    dolasım sayısı istenildigi kadar arttırılabilir.

    OYUN NO:10
    OYUNUN ADI: Dönen İpten Sıçrama
    OYUNUN YERİ:Salon veya Bahçe
    OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:İp ve Agırlık
    OYUNUN SÜRESİ:Sınırsız
    OYUNUN SEVİYESİ:10-12 yas ve üzeri
    OYUNCU SAYISI: 8-12
    OYUNUN AMACI VE EGİTSEL DEGERİ:Dikkat ve takip Özelliklerinin Gelistirmesi
    OYUNUN AÇIKLAMASI: Oyuncular dairede muntazam olarak yan yana yerlesirler. Ortadaki
    oyuncunun elinde, dairenin yarı çap uzunlugunda bir ip bulunur. İpin ucuna hafif bir agırlık baglanır.
    Lastik ayakkabı, kum torbası vs. ortadaki oyuncu kendi etrafında dönerek ipi kenarlardaki oyuncuların
    ayaklarına degdirmeye çalısır. İpin Yerden yüksekligi 20-30 cm kadardır. Oyuncular Zamanında
    sıçrayarak ipin ayakların altından geçmesini saglarlar. İp hangi oyuncunun ayagına degerse ortadaki
    oyuncu ile yer degistirir.

    OYUN NO:11

    OYUNUN ADI:Boynuzlar Havaya
    OYUNUN YERİ:Sınıf-Salon veya Bahçe
    OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
    OYUNUN SÜRESİ:Sınırsız
    OYUNUN SEVİYESİ:8-12 yas ve üzeri
    OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
    OYUNUN AMACI VE EGİTSEL DEGERİ:Oyuncuların dikkat ve takip yeteneklerini gelistirir.
    OYUNUN AÇIKLAMASI:Ögrenciler ellerini masaya veya dizleri üzerine koyarlar. Oyunu yöneten
    baskan arkadaslarına “Bütün boynuzlar havaya” dedikten sonra; “kedinin boynuzları havaya” derse
    oyuncuların ellerini yukarı kaldırmamaları gerekir. Çünkü kedinin boynuzları yoktur. Eger baskan
    “Öküzün boynuzları havaya” derse oyuncuların hepsi ellerini havaya kaldırmalıdır. Baskan
    arkadaslarını sasırtmak için kendi de ellerini havaya kaldırır. Sasıran olursa cezalandırılır. (Çesitli
    hayvan isimleri bu oyunda kullanılır)

    OYUN NO:12

    OYUNUN ADI:Tavsanla Köpek
    OYUNUN YERİ:Salon veya Bahçe
    OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
    OYUNUN SÜRESİ:1-2 Dakika (kisi basına)
    OYUNUN SEVİYESİ:10-12 yas ve üzeri
    OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
    OYUNUN AMACI VE EGİTSEL DEGERİ:Oyuncuların çabukluk, reaksiyon, karar vermeyi
    gelistirebilme
    OYUNUN AÇIKLAMASI: Erkek ve kızların birlikte oynadıkları bir oyundur. Ögrenciler el ele tutusarak
    bir çember olustururlar. Biri tavsan rolünde çemberin içindedir. Digeri köpek rolünde çemberin
    dısındadır. çemberi olusturan oyuncular su tekerlemeyi söyleyerek dönerler
    “Tavsan hendekte yatıyor
    Köpek Ona bakıyor
    Hopla Tavsan hopla
    Seni köpek tutacak”
    Tekerlemenin son dizesi okundugunda; köpek çemberden içeri girmeye çalısırken, çemberi
    olusturanlar köpegin içeriye girmesini engellemeye çalısırlar. Engellerken birbirinin ellerini bırakmazlar.
    Eger köpek içeri girmeyi basarırsa köpekle tavsan yer degistirir. Oyun yeni es degistirmeleriyle sürer.
    Oyunculardan herkesin bu görevi üstlenmesi saglanır.

    OYUN NO:13
    OYUNUN ADI:Arkadan Dolas Yerine Ulas
    OYUNUN YERİ.Salon veya Bahçe
    OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:Tebesir
    OYUNUN SÜRESİ:Degisken
    OYUNUN SEVİYESİ:10-12 yas ve üzeri
    OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
    OYUNUN AMACI VE EGİTSEL DEGERİ:Oyuncuların çabukluk isitsel algı ve reaksiyon gelistirebilme
    OYUNUN AÇIKLAMASI:Ögrenciler esit sayıda iki guruba ayrılırlar ve çember dizilisiyle halka
    olustururlar. Her iki halkadaki oyunculara birden baslayan birer numara verilir. Verilen tüm numaralar
    her iki grupta da bulunmalıdır. (örnegin 2 numara her iki grupta da bulunur) Ögrenciler halka yaptıktan
    sonra bulundukları yeri tebesirle isaretler ve oldukları yere otururlar. Numarası söylenen oyuncular
    ayaga kalkarlar ve arkadaslarının arasından slalom yaparak kosarlar ve kendi yerlerine en çabuk bir
    sekilde gelmeye çalısırlar. Önde gelen ögrencinin grubu +bir puan alır. Belli bir süre içerisinde (2
    dakika) en fazla sayı toplayan takım 1. olur.

    OYUN NO:14
    OYUNUN ADI:Mevsimler Oyunu
    OYUNUN YERİ:Salon veya Bahçe
    OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:Hentbol Topu
    OYUNUN SÜRESİ:1-2 Dakika (kisi basına)
    OYUNUN SEVİYESİ:10-12 yas ve üzeri
    OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
    OYUNUN AMACI VE EGİTSEL DEGERİ:Oyuncuların çeviklik ve karar vermeyi gelistirebilme
    OYUNUN AÇIKLAMASI:Oyuncular “ilkbahar” “yaz” “sonbahar” “kıs” mevsimlerini alarak dört esit
    gruba ayrılırlar. Her grup kendileri için belirlenen bir köseye giderler her grup kendi arasında birer
    oyuncu seçer ve ortaya gönderir. Bu seçilenlerin görevi grupların ve degisimi sırasında kendi grup
    oyuncularının dısındaki oyuncuları vurmak ve onları kendi gruplarına katmaktır. Ögretmen ilkbaharkıs-
    derse iki grup oyuncuları birbirlerinin kösesine vurulmadan gitmeye çalısırlar. Köse degistirirken
    vurulan oyuncular takımına (-) sayı kazandırır.En az (-) sayı alan gruplar sırasıyla 1-2-3-4 olur veya
    vurulan oyuncular vuran oyuncunun grubuna geçer, en çok oyuncu avlayan takım oyunu kazanır.
    Ögretmen aynı anda “kıs-sonbahar; yaz-ilkbahar” diyerek iki grubu birden harekete geçirebilir.

    OYUN NO:15
    OYUNUN ADI:Kar Yagmur Oyunu
    OYUNUN YERİ:Sınıf
    OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
    OYUNUN SÜRESİ:Sınırsız
    OYUNUN SEVİYESİ:10-12 yas ve üzeri
    OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
    OYUNUN AMACI VE EGİTSEL DEGERİ:Dikkat ve karar vermeyi gelistirebilme
    OYUNUN AÇIKLAMASI: Bir baskan seçilir. Baskan bütün sınıfı görebilecek bir yerde durur. Oyuna
    baslama ise “fırtına” deyince bütün sınıf ellerini dizine vurur. “kar” deyince elleri gögsüne “yagmur”
    deyince elleri yukarda saklatırlar. Baskan birkaç kez düzenli olarak bu isimleri söyler. Daha sonra
    oyuncuları sasırtmak için bu isimleri degisik (karısık) seklinde söyler. Sasıranlar oyundan çıkar, en son
    kalan alkıslanır. Baskan oyunu tekrar etmeli oyuncuların ve yaptıgını görebilmelidir. Bu dikkat
    gelistiren bir oyundur.

    OYUN NO:16
    OYUNUN ADI:El Çarpma Oyunu
    OYUNUN YERİ:Sınıf
    OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
    OYUNUN SÜRESİ:Sınırsız
    OYUNUN SEVİYESİ:8-14 yas ve üzeri
    OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
    OYUNUN AMACI VE EGİTSEL DEGERİ:Dikkat ve karar vermeyi gelistirebilme
    OYUNUN AÇIKLAMASI: Ögretmenin elinde bir top vardır. Ögretmen topu yere vurdugun da
    ögrencilerin aynı anda el çarpmasını ister. Topu yere vurdugunda el çarpmayan yada geç kalan
    ögrenci yanar. Oyun en son kisi kalana kadar devam eder.
    kurallı oyunlar







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi