İmam nikahı kıymak istiyoruz

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden İmam nikahı kıymak istiyoruz ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    İmam nikahı kıymak istiyoruz




    Soru: Bana yardımcı olun lütfen...4 Yıllık sözlümle imam nikahı kıymak istiyoruz böyle birşey mümkünmüdür.şöyle bi durum varki ailem ilişkimizi bilmiyor ve şahit olması gibi bir durum olması mümkün değil kendimiz imam nikahı kıyabilirmiyiz cevap yazın lütfen yardımcı olun bana ii günler... ?







  2. 2
    Hasan
    Özel Üye





    Cevap: burayı inceleyiniz.

    http://www.forumalev.net/sorular-ve-...len-varmi.html







  3. 3
    Gülehasret
    Süper Moderatör
    Aile büyüklerinin izinleri olmadan hiç bir nikah geçerli değildir.Resmi nikah olmadan imam nikahı kıydıramassınız

    Aileden gizli olarak kıyılan nikah geçerli midir?

    Nikâh bir akit, sözleşme ve anlaşmadır. Bunun için bazı şartları vardır. Bu şartlardan birisi yerine getirilmezse nikâh sahih olmaz.

    1. Evlenecek kişilerin veya vekâletlerini verdikleri şahısların hazır bulunması.
    2. Tarafların irade beyanı. Evlilik akdini kabul ettiklerine dair eşlerin “kabul ettim” şeklinde ifade etmeleri.
    3. Kızın velisinin izninin olması. Bu hüküm Hanefi mezhebi hariç diğer mezheplere göredir.
    4. Şahitlerin hazır olması. Bu şahitler, ergenlik çağına ermiş, aklı başında iki erkek veya bir erkekle iki kadın olmalıdır. Yani şahitlikte mutlaka bir erkeğin bulunması icap eder.

    Bunlardan başka bir şart daha vardır. O da nikahın duyurulmasıdır. Bu Malikilere göredir. Ancak Osmanlı Aile Hukuku kararnamesinde de mahalle kadısına kayıt yaptırılmayan nikahların geçersiz sayılacağı ifade edilmiş ve resmi nikah üzerinde ısrarla durulmuştur.

    Resmi nikah olmadan dini nikah yapılmasını uygun görmüyoruz. Özellikle kadının dini ve dünyevi hukukunun korunması açısından dini nikahın yanında resmi nikahın da yapılmasını gerekli buluyoruz.

    Nitekim Osmanlı Aile Hukuku kararnamesinde de mahalle kadısına kayıt yaptırılmayan nikahların geçersiz sayılacağı ifade edilmiş ve resmi nikah üzerinde ısrarla durulmuştur.

    Yalnız kalınca günah işlemiş olmamak için dini nikahı tercih ediyorlar. Halbuki daha sonra telafisi çok zor durumlarda kalabiliyorlar.

    Bir kadın ve erkek aileden habersiz ya da ailenin izniyle şahitler huzurunda nikahlansalar karı koca sayılacaklarından erkek boşamadan kadın başkasıyla evlenemez. Bu açıdan çok tehlikelidir. Nitekim bize bu konuda onlarca soru geliyor. "Ben bir erkekle dini nikah kıydırmıştım. O beni boşamıyor ne yapayım" " Ben dini nikahtan boşanmadan başkasıyla evlendim. Zina sayılır mı" gibi tüyler ürperten pek çok problemle karşılaşıyoruz. Bu durumda sonunda telafisi imkansız olaylar olabiliyor. Bu nedenle resmi nikah olmadan dini nikah yapılmasını asla doğru bulmuyoruz.

    Zaman zaman kapıldığı öfkelerle pişman olacağı şeyler yapan bir adam Efendimize gelerek sormuştu:

    – Beni Cennete götürecek bir iş haber ver ki onu yapayım da Cennete gideyim!

    Efendimizin cevabı çok kısa ve net oldu.:

    – Öfkeni yen, öfkene uyma, sana yeter!

    Evet, öfke basite alınacak bir hal değildir. Nitekim öfkesini yenemeyen adam, tetiğe basar; bir insanı gözünü kırpmadan öldürüverir. Bundan sonrası ise ömür boyu pişmanlıktır...

    Öfkenin bu türlü sonucundan dolayıdır ki Efendimiz sık sık ikazlarda bulunur:

    – Öfkene uyma, öfkeni yen, öfkeni yut, öfkeye götüren tahrikten uzak dur, şayet cennete götürecek bir amel sahibi olmak istiyorsan!. diyerek çevresine uyarılarda bulunmuştur.

    Sonucu mutlaka pişmanlık olan öfke konusunda bilinmesi gereken en mühim nokta, öfkenin tek çeşit olmamasıdır.

    Bazıları öfkeyi sadece sinirsel bir şiddetten ibaret zannederler.

    Halbuki öfkenin bir de cinsel tahrik sonucu duyulanı vardır ki, bu türlü cinsel öfke, tetiği çekip de gözünü kırpmadan adam öldürten sinirsel öfkeden daha korkunç sonuçludur.

    Hatta cinsel öfkenin sinirsel öfkeden çok daha korkunç sonuçlar vereceğinden dolayıdır ki Efendimiz bu öfkeye sebep olacak tahrikçi görüntü ve çevrelerden uzak durmayı, mahremiyet sınırlarını aşmamayı, taşmamayı tenbih buyurmuş, bu konudaki ikazlarından birinde de şöyle çarpıcı bir uyarıda bulunmuştur:

    – Cinsel duyguları ayaklanan insan, aklının ya tümünü ya da üçte ikisini yitirmiş insan gibidir. Yani her türlü riski göze alacak hale gelir, cinsel duyguları kabarıp isyana yönelen insan..

    Evet tek ve tenha yerlerde iki yabancının göz göze, yüz yüze gelmesi, cinsel öfkenin yavaş yavaş kabarmasına zemin teşkil etmesi demektir. Önce masumca sohbetler, sonra el tutuşup tokalaşmalar, derken bir zaman gelir ki cinsel öfkenin kabarmış dalgaları tarafları sürükleyip götürmeye başlar. Olmayacak şeyleri olur hale getirmeye bile yönelirler. Tıpkı telefondaki kızcağızın çare arayışları gibi.

    Bir kızcağız telefonun öbür ucundan soruyordu:

    – Okuldaki arkadaşımla gizli dini nikah yapmak istiyoruz, ne dersiniz?.

    Tepkili cevabım sert oldu herhalde.

    – Ben, dedim, intiharın her türlüsüne karşıyım. Hayatının baharında bir genç kızın ailesinden habersiz gizli nikahla hayatını baştan riske sokması, büyük ihtimalle bir intihar gibidir. Erkek için aynı derecede olmasa da kız için sonuç bundan başkası değildir.

    – Çaresi yok mu bunun? diye üsteledi kızcağız.

    – Var, dedim. Hem de çok kolay.

    Heyecanlandı:

    – Lütfen onu söyleyin hemen.

    – Resmi nikahla evlenmek. Böylece kendini ve aileni büyük bir yıkıma uğramaktan kurtarmak.

    – Ama şu anda buna imkan yoktur. Ne ailem buna razı olur, ne de bizim okul ve yaş durumumuz buna müsaittir.

    – Demek hem yaş, hem okul, hem de aile durumu müsait olmadığı halde, siz yine de gizlice dini nikahla evlenmeye cesaret edebiliyorsunuz. Bu acelenin sebebi ne ola ki?

    – Uzun zamandır birlikte arkadaşlık etmekteyiz. Birbirimize çok alıştık. Önümüzdeki bu manileri düşünemez hale geldik sanki. Dini nikah yaptırmayı göze alıyoruz artık.

    Evet cinsel öfkeye girecek kadar mahremiyet sınırlarını aşıp da yabancıyla yüz yüze göz göze yaşamaktan kaçınmamak, işte böyle sonucu düşünemez hale getirir tarafları. Ömür boyu pişmanlık duyacakları hatayı göze aldırır. Sadece kendilerini değil ailelerini de perişan hale sokarlar.

    Kaldı ki, Şafiiye göre, velinin izni olmadan dini nikah yapılamaz.

    Hanefi’de de, taraflar denk değilse velinin itiraz edip ayırma hakkı vardır

    Bunlardan başka resmi nikahtan önce dini nikah yapmak da kanunen yasaktır artık.

    Ama bütün bu engelleri cinsel öfkeye kapılanlar düşünemezler ki!..

    Ahmed ŞAHİN







  4. 4
    elmiria
    Yeni Üye
    arkadaslar umarim bu msj bu konula ilgili bilen biri okur we bana en kisa zamanda bilgi werir ciden cok onemli muhim bir durum ben kisaca anlatim insallah okuyan biri cikar ben 29 yasimdayim 22 yasinda ewlendim ailem icin cok saf cocuksu bir insan oldum donemlerdi yasim 22 olmasina ragmen onlarda guya uzulmemem ben gibi olan birile ewlendirdiklerini sandilar ama bu kisi dinsizin biriydi yani ne pislik warsa gizlemis biriydi neyse ewliligim cok kotu irenc bir sekilde oldu we biti hayadimda ilk we son onla olcagimi dusunyodum ama biranda biri karsima cikti we hickimsenin wermedigi sewgiyi sewkati guweni werdi ciden yasadigimi guldumu mutlu oldugumu gordum hayadi sewmeye basladim bilmiyom nasil hayal edim sanki cukurdayken beni ordan cekip saran biri gibi yani resmen asik oldum ama ailem oyle bir aileki cok korkuyorum hayadimda biri oldugunu bilseler beni resmen oldururler bende gizli gorusuyorum allah yukarda o benim icimi biliyor birde 5 yasinda bir cocugum war sewdigim cocukla imam nikahi kiymak istiyoruz allah katinda gunahkar bide cocugum icin ilerde zamani gelince aileler solucez ama suanda mumkin deil sizce imam nikahi kiysak camide aileler bilmese bu gunahmidir ben doguluyum bide bugune kadar hep ailem icin yasadim cocugumu bile feda etim ama artik yeter dedim birazda kendim cocugum icin yasamaliyim dedim we bu gucude ondan aldim onun sayesinde daha gucluyum hayada daha pozitif bakiyom sanki esim kocam gibi korucu memegim gibi goruyom oda bunu hep dile getiriyor wede ben ne desem sesini cikarmiyor lutfen allah rizasi icin bana yardimci olun ne yapmaliyim bana yardim edin

  5. 5
    mum
    Özel Üye
    arkadaslar umarim bu msj bu konula ilgili bilen biri okur we bana en kisa zamanda bilgi werir ciden cok onemli muhim bir durum ben kisaca anlatim insallah okuyan biri cikar ben 29 yasimdayim 22 yasinda ewlendim ailem icin cok saf cocuksu bir insan oldum donemlerdi yasim 22 olmasina ragmen onlarda guya uzulmemem ben gibi olan birile ewlendirdiklerini sandilar ama bu kisi dinsizin biriydi yani ne pislik warsa gizlemis biriydi neyse ewliligim cok kotu irenc bir sekilde oldu we biti hayadimda ilk we son onla olcagimi dusunyodum ama biranda biri karsima cikti we hickimsenin wermedigi sewgiyi sewkati guweni werdi ciden yasadigimi guldumu mutlu oldugumu gordum hayadi sewmeye basladim bilmiyom nasil hayal edim sanki cukurdayken beni ordan cekip saran biri gibi yani resmen asik oldum ama ailem oyle bir aileki cok korkuyorum hayadimda biri oldugunu bilseler beni resmen oldururler bende gizli gorusuyorum allah yukarda o benim icimi biliyor birde 5 yasinda bir cocugum war sewdigim cocukla imam nikahi kiymak istiyoruz allah katinda gunahkar bide cocugum icin ilerde zamani gelince aileler solucez ama suanda mumkin deil sizce imam nikahi kiysak camide aileler bilmese bu gunahmidir ben doguluyum bide bugune kadar hep ailem icin yasadim cocugumu bile feda etim ama artik yeter dedim birazda kendim cocugum icin yasamaliyim dedim we bu gucude ondan aldim onun sayesinde daha gucluyum hayada daha pozitif bakiyom sanki esim kocam gibi korucu memegim gibi goruyom oda bunu hep dile getiriyor wede ben ne desem sesini cikarmiyor lutfen allah rizasi icin bana yardimci olun ne yapmaliyim bana yardim edin
    Diğer mezheblerde aileden gizli kıyılan nikah geçerli değilken Hanefi Mezhebinde sadece iki şahite dayanarak geçerli olan gizli nikahı hangi delillere dayandırarak geçerli saymışlardır?



    İki şahidin huzurunda -aileden gizli- kıyılan nikahın diğer mezheplerde caiz olmadığını gösteren bir kaynak verirseniz iyi olur. Çünkü, o konuda öyle bir bilgiye rastlayamadık.

    Acaba maksadınız “VELΔ konusu mudur? Bilindiği üzere, nikah konusunda, Hanefilerin diğer mezheplerden farklı düşündüğü en önemli nokta, veli meselesidir. Hanefilere göre, nikahta velinin izni şart değildir. Diğer mezheplere göre şarttır. Cumhurun delillerinden biri,

    “Kadınları boşadığınız zaman, bekleme sürelerini tamamladıklarında, kendi aralarında örfe uygun olarak anlaşmışlarsa eski kocalarıyla nikâhlanmaları hususunda onlara engel çıkarmayın. Bu, sizin Allah'a ve âhiret gününe inanmış olanınıza verilen öğüttür. Bu sizin için daha isabetli ve daha temizdir. Allah bilir ama siz bilmezsiniz.”(Bakara, 2/232) mealindeki ayettir.

    İbn Abbas’ın belirttiğine göre, bu ayet şöyle bir konu hakkında inmiştir; kişi eşini bir veya iki talakla boşar. Daha sonra -Ric’î talalkla boşadığı- karısına dönmek ister, karısı da bunu arzu eder, fakat velisi durumunda olanlar buna engel olurlar. İşte ayette böyle bir engel çıkarmanın doğru olmadığı vurgulanmıştır.

    Buharî, Ebu Davud, Tirmizî, İbn Mace, İbn Cerir, İbn Ebi hatim, İbn Merduye, bu ayetin iniş sebebi Makal b. Yesar ve kız kardeşi olduğunu söylemişlerdir. Kız kardeşi ric’î talakla boşanmış, sonra kocasıyla yeniden evlenmeye karar vermişler; fakat velisi olan kardeşi Makal buna engel olmuş, bunun üzerine bu ayet nazil olmuşur.(bk. İbn Kesir, ilgili ayetin tefsiri)

    Bunun “velisiz nikah olmaz” hükmüne delil olması ise şöyledir; ayette yer alan “eski kocalarıyla nikâhlanmaları hususunda onlara engel çıkarmayın” mealindeki ifadeden anlaşılıyor ki, kadının eski kocasıyla yeniden evlenmesine izin vermeyerek mani olanlar vardır. Bu engel, zor kullanmak anlamında olmayıp elindeki meşru hakkını kullanmak manasına gelir. Bu ise kadının evliliğinin ancak velisinin izniyle mümkün olacağını göstermektedir. İbn Cerir,Tirmizî de bu görüştedir(bk. İbn Kesir, a.g.y.)

    İmam Şafii bu ayetin “velisiz nikahın olmayacağına”dair hükmün en açık delili olduğunu söylemiştir.(bk. V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 7/82).

    Cumhurun ikinci delili “Velisiz nikah olmaz.”(Sübülü’s-selam, 3/11; Neylu’l-Evtar, 6/529, 537) mealindeki hadistir.

    İmam Azam ve Ebu Yusuf’a göre, erginlik çağına girmiş bir kadın kendini evlendirebildiği gibi, küçük kızını da evlendirebilir.(el-Fıkhu’l-İslamî,7/83).

    Bu görüşü savunan delilleri ise Kur’an’dan şu mealdeki ayettir:

    “Bütün bunların ardından erkek, kadını boşarsa artık bundan sonra (o kadın) başka bir eşle nikâhlanıncaya kadar ilk erkeğe helal olmaz.”(Bakara, 2/230). Burada yer alan “başka bir eşle nikâhlanıncaya kadar” ifadesi kadının nikahlanabileceğini göstermektedir.

    Bu görüş sahiplerine göre, cumhurun delil getirdiği ayette yer alan “eski kocalarıyla nikâhlanmaları hususunda onlara engel çıkarmayın” mealindeki ifadenin muhatabı veliler değil, kocalardır.

    Müslim’in rivayet ettiği “Daha önce evlenmiş kadının kendini evlendirmesi hakkı velisinden daha önce gelir.”(bk. Neylu’l-Evtar, 6/531; el-Fıkhu’l-İslamî,7/84).

    Bu iki görüşün ortasını bulan Şafii alimlerinden Ebu Sevr’e göre, kadın kendini evlendirebilir. Fakat velisinin iznini alması gerekir. Yani hem ailenin hem de kadının rızasının olması esastır.(bk. Neylu’l-Evtar, 6/531; el-Fıkhu’l-İslamî,7/84)
    Yazar: Sorularla İslamiyet .

  6. 6
    Ziyaretçi
    Gülehasret yukarıda kırmızı yazıyla yaptığın yorum yanlış diğerlerinide bi yerlerden almışssın güzel ama mesheplere göre durum değişiyor hanefi meshebine göre böyle bi geçerlilik yok .

  7. 7
    Ziyaretçi
    resmi nikah olmadan dini nikah yapılır mı? yapılıyorsa istanbul da yapan bir cami biliyor musunuz?

  8. 8
    Ziyaretçi
    Esas olan dini nikahtır. ama kadının gleceğini garanti altına almak şartıyla yani mehir şarttır allahını bilen kuranını bilen herkes buna uymalı ve dini nikahı basit görüp bunu bir belediye memuruna kıyas yapamaz nikahınızı kıyan memur inançsız ve dinsiz bir kulsa ne olacak önce dini nikah ve bundan sonrada bu nikah işlemlerinin belediyeden alınıp diyanete verilmesi lazım ataput medeni kanunu istemek ve uymak zorunda değiliz

+ Yorum Gönder
imam nikahını kendimiz kıyabilirmiyiz,  dini nikahı kendimiz kıyabilirmiyiz,  imam nikahı için gerekenler,  resmi nikah olmadan imam nikahı kıyılır mı,  imam nikahı resmi nikah olmadan kıyılırmı
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi