Playstation3 te killzone 2 iki kişilik nasıl oynanır?

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Playstation3 te killzone 2 iki kişilik nasıl oynanır? ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Playstation3 te killzone 2 iki kişilik nasıl oynanır?





  2. 2
    Ensar
    Özel Üye





    Cevap: Killzone 2 Multiplayer Rehber & İnceleme

    Bu yılın şu ana kadarki en iyi FPS oyunu olan Killzone 2′nin incelemesini Onur arkadaşımız başarılı bir şekilde yapmıştı. Bir oyun ne kadar iyiyse o kadar uzun yazılar yazma gereği duyar yazar, anlata anlata bitiremez çünkü. Killzone 2 de bu oyunlardan biri ve biz de incelemeyi iki parçaya böldük. Birazdan okuyacağınız yazıda Killzone 2′nin multiplayer’ı hakkında bilgiler ve çeşitli tüyolar bulacaksınız. Hazırsanız Helghan’a seyahate başlayalım…
    Killzone 2′de ( Artık KZ2 yazacağım ) tek kişilik senaryodan aşina olacağınız 8 adet harita var :
    PYRRHUS RISE: 16-32 oyuncu için, büyük harita kategorisinde, 2.8 ‘e 1.8 km çapında bir alanı kapsıyor. ISA ve Helghast’ın base’i arasındaki yolu kat etmek için açık alanda bulunan 2-3 köprüyü geçmek gerekiyor. Yolu uzatarak, arkalardan da diğer base’e ulaşmak mümkün olsa da her şartta iyi bir yere konuşlanmış sniper’ların hedefi olabiliyorsunuz. Sniperlar için en ideal harita denilebilir.

    HELGHAN INDUSTRIES: 12-24 oyuncu için ideal, orta ölçekli bir harita, 1.8′e 1.5 km bir alanı kapsıyor. İç – dış dengesi çok iyi bir haritadır, hem açık alanda hem kapalı alanlarda çatışmak mümkün. Favori haritalarımdan biridir ayrıca.

    VISARI HAMMER: 12-24 oyuncu için ideal, orta ölçekli, 1.7′e 1.3 km alanı kapsayan bir harita. Spawn bölgeleri birbirine yakın sayılır, takımda spawn noktası oluşturan bir oyuncu yoksa, görevlerden sapılıp , anlamsızca rakip base’e gidip çatışmak bu haritada sıkça gördüğüm olaylardan biri.

    THARSIS DEPOT: 2-16 oyuncu için, küçük ölçekli bir harita. 0.8′e 1.3 km’lik bir alanı kapsıyor. Oyunda büyük haritaları tercih ettiğimden burada 3-4 savaşa katılabildim sadece. Açık alan pek yok, kapalı alanlarda geçiyor savaş, bu yüzden air support pek işe yaramıyor bu haritada.

    CORINTH CROSSING: 12-24 oyuncu için ideal, orta ölçekli, 1 km’ye 1.8 km’lik alanı kapsayan harita. Bu haritada Helghast’ın spawn noktasının tepede olması, ISA’in ise sahilde, zeminde olması oyun içi dengeleri kimi zaman etkileyebiliyor. ISA’in sahilden çıkışı kimi zaman güçleşiyor, arkadan dolanarak, üst kısımdan gitmek bu zorluğu çözen bir yöntem ama yolu biraz daha uzatmış oluyorsunuz. CC de sevdiğim haritalardan biridir , yüksek-alçak kavramının en çok görüldüğü haritadır ayrıca.


    SALAMUN MARKET: 16-32 arası, büyük ölçekli, 2.5′a 2.5 km’lik alanı kapsayan devasa harita. Harita bu kadar büyük olmasına rağmen, P.Rise’dan çok daha kullanışlı. Her türlü class’a ve oynanış tarzına uygun bir harita Salamun Market. 2.5′a 2.5 olmasına rağmen haritada çok az kullanılan bölgeler var, genelde çatışmalar belirli bölgelerde yaşandığı için haritanın büyüklüğü problem yaratmıyor. Bu kaçıncı bilmiyorum ama bu da favori haritalarımdan biri

    BLOOD GRACHT: İsmi korkunç gözükse de 8-16 oyuncu için uygun görülen, 0.7 km’ye 1.1 km’lik alanı kapsayan, küçük ölçekli, sevimli bir haritadır. Dar koridorlar, binaların üst katları oldukça yoğun çatışmalara sahne olur. İyi bir engineer, doğru noktalara kurduğu taretler ile bayram edebilir.

    RADEC ACADEMY: 1.2′ye her 2 kat için 1′er km’lik alanı kapsayan, 16-32 kişi için uygun görülen, büyük ölçekli bir haritadır. Radec Academy’nin eni dar, boyu uzun olduğu için enlemesine kullanım gerçekleşmediği zaman, belirli bölgelerde yığılıp kalma durumu mevcut. En çok oynama şansı bulduğum haritalardan biri olmasına rağmen kendisini pek sevemedim. Helghast’ın binasının çıkışının tam karşısında ISA’in binasının çıkışının olması , aradaki 50 metrelik mesafede roket atarların cirit atmasına yol açıyor.

    Bu haritalara ek olarak 30 Nisan perşembe günü Playstation Store’da satılmaya başlanan 2 yeni harita daha eklendi. Vekra ve Wastelands Bullet haritalarını içeren bu paket 4.99 $’dan satışa sunuldu. Bu eklentinin paralı olması birçok Killzone 2 oyuncusu tarafından tepkiyle karşılandı. ( Ben dahil ) Eklentide yer alan haritalardan Wastelands Bullet paralel olarak hareket eden iki trenin üstünde geçiyor. Böyle bir harita daha önce oynadığım multiplayer FPS oyunlarından hiç rastlamadığım bir harita, oldukça ilginç çatışmaların yaşanacağı aşikâr.
    Killzone 2 Multiplayer Videosu :

    Haritalardan bahsettikten sonra yavaş yavaş oyunu anlatmaya başlayalım. Öncelikle Killzone 2 multiplayer modunda yaptığınız çatışmalarda tecrübe puanı kazandığınız ve bu puanlarla rütbe atlayıp çeşitli ödüllere kavuşacağınızı belirteyim. Killzone 2 multiplayer’da tek kişilik senaryoda olduğu gibi tek bir silah ve bir tabanca taşıyabiliyorsunuz. Oyunda rütbe atladıkça seçebileceğiniz sınıflar artacak ve general rütbesine geldiğinizde bütün sınıfları açmış olacaksınız. Oyunda bulunan sınıflardan birazdan bahsedeceğim ama her bir sınıfın kullanabildiği silah çeşidi diğerlerinden farklı olduğu için sınıf seçimi yaparken haritadaki savaşın durumuna ve oynayış tarzınıza göre seçimler yapmanız önemli olacak. Ne demek istediğimi birazdan anlayacaksınız. Killzone 2 multiplayer’da benim oldukça hoşuma giden olaylardan birisi oyundaki bütün modları bir maçta oynayabilmeniz. Normalde multiplayer FPS’lerde bir maça bağlanmadan o maçın modunu görürsünüz ; Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag vs.. Killzone 2 multiplayer’da bulunan 5 modu da bir maçta oynayabilme şansına sahipsiniz. Mesela maç Capture and Hold modu ile başlıyor, 5 dakika bu mod oynanıyor ve kazanan takım 1 sayı kazanıyor. Sonra Bodycount ( team deathmatch ) modu aktif oluyor ve rakibi en çok öldüren takım 1 sayı kazanıyor. Toplamda kazanılan 7 sayı var , 7 sayının 4ünü veya daha fazlasını alan takım maçı kazanıyor. Bu özellik benim çok hoşuma gitti çünkü bir maçta 20, 30 dakika aynı modu oynamak sıkıcı olabiliyor, bunda ise o 20, 30 dakikanın nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz. Her modun açık olduğu maçlar oldukça fazla olsa da yine tek modun veya 2-3 modun açık olduğu maçlar da mevcut. Sadece Bodycount modunda oynanan bir maça da girebiliyorsunuz, burada bir sınırlama yok. Oyunun modlarından bahsetmişken, kısaca onlardan da söz edeyim :
    Bodycount: Bildiğimiz team deathmatch modu. Aklıma gelmişken söyleyeyim , KZ2′de deathmatch modu yok, bütün çatışmalar takımlar arasında geçiyor.
    Capture and Hold: Her 2 takım da haritada bulunan 3 ayrı bölgeyi tutmaya çalışıyor. Bu modda rakipten fazla bölge tutulduğu zaman puan kazanılmaya başlanıyor. Yani eğer elinizde sadece 1 bölge varsa, 1′i rakibin elinde diğeri de boştaysa, kimse puan kazanmıyor, rakip 2 bölge siz 1 bölge tutuyorsanız, rakip sizden fazla bölgeyi kontrol ettiği için o puan kazanmaya başlıyor.

    Search and Retrieve: Haritanın bir bölgesinde bulunan Propaganda mikrofonunu alıp, rakibin base’ine yakın bir yere getirmek bu modun amacı. Genelde bu işlemi 3 kere yapan takım bu modu kazanıyor.
    Search and Destroy:
    Bu modda bir takım defans, bir takım hücum yapıyor. Defans yapan takım base’ine yakın bir yerde bulunan alete bomba konulmasını engellemeye çalışırken, rakip de oraya bomba koyup o aleti patlatmaya çalışıyor. Patlama gerçekleşirse hücum eden takım , gerçekleşmezse, süre bittiği zaman defans yapan takım kazanıyor.

    Assasination : KZ2′nin en özgün modu belki de Assasination. Belirli bir süre içinde herhangi bir takımdan herhangi bir oyuncu hedef olarak seçiliyor. Bir takım onu yok etmeye çalışırken diğer takım da onu korumaya çalışıyor.
    Genelde bütün modlar 5′er dakika olarak ayarlansa da bazı maçlar daha fazla tecrübe puanı kazanmak için bu süreleri 15, 20 dakikaya çekebiliyor. Bu mod da dahil olmak üzere bütün modlarda gerekli şeyleri yaptığınız zaman takımınızın bar’ı dolmaya başlıyor, o bar tamamen dolduğu zaman o modu kazanıyorsunuz ya da zaman tükendiği zaman bar’ınız rakipten daha fazla dolmuş ise o modu kazanıyorsunuz. Eşitlik halinde beraberlik oluyor, kimse puan kazanmıyor o moddan.

    Modlardan da bahsettikten sonra sıra geldi sınıflara. Sınıflardan bahsetmeden önce bir , iki bilgi daha vereyim. KZ2′de birçok sınıfın o sınıfa özel yeteneği bulunuyor. Bu yeteneği başarılı kullanırsanız eğer o bir dahaki sefere o sınıfı seçerken kullanabileceğiniz 2. aksesuarlar açılıyor. Örnek vererek anlatayım : Medic sınıfısınız diyelim. Medic’in özelliği savaşta ölen takım arkadaşlarını canlandırabilmesi. Medic’in canlandırma özelliği ile bir maçta 5 takım arkadaşınızı canlandırırsanız eğer canlandırma uzmanı kurdelası kazanıyorsunuz. Bu kurdelayı 8 kere kazandığınız zaman da medic sınıfını seçtiğiniz zaman can paketleri kullanma şansına sahip oluyorsunuz. El bombası , canlandırma aletinin yanı sıra ikinci bir aksesuarınız olmuş oluyor. Bunun gibi birçok aksesuar diğer sınıflar için de mevcut. Mesela engineer sınıfı ile oynarken bir maçta diktiğiniz taretler toplam 5 kişiyi öldürebilirse ve siz bu olayı 8 ayrı maçta başarabilirseniz taret uzmanı kurdelası kazanıyorsunuz. Taret uzmanı olduğunuz zaman da taretlerinizi tamir etme aletine kavuşuyorsunuz. Oyunda 2.aksesuarı ( yeteneği, aleti , ne derseniz artık ) açtığınız sınıflarda normalde başka bir sınıfta bulunan yeteneği kullanma şansına da sahip olabiliyorsunuz. Mesela medic ile Tactician’ın hava desteği çağırma özelliğini kullanabiliyorsunuz. Bir, iki bilgi dedim, bayağı uzun oldu, sınıflara geçeyim ben:
    Rifleman: Oyuna başlarken tek sahip olduğunuz sınıf. Bütün silahları taşıyabiliyor, ek bir özelliğe sahip değil.
    Engineer: Tahmin edebileceğiniz gibi taret dikme özelliğine sahip tek sınıf. Kullanabildiği tek silah ise Shotgun. Capture and Hold’da taretleriyle önemli rol oynayabiliyor. Ayrıca search and destroy’da defans yaparken de taretleri can yakabiliyor. Oyunda dengeyi sağlamak adına güzel bir kısıtlama getirilmiş. Eğer bir takımda bulunan engineer sayısı fazla ise, bunların diktiği taretlerin sayısının bir limiti oluyor. Dikili taretler limite ulaşmışsa, engineer olsanız bile o anda taret dikemiyorsunuz. Ama bu kısıtlama çok büyük bir soruna dönüşmüyor çünkü taretlerin ömrü kısa oluyor. Ayrıca taretlerin de çok fazla can yakmasını beklemeyin, canı full olan bir düşmanla karşı karşıya gelirse taretin patlama şansı düşmanın ölme şansından çok daha yüksek oluyor. Taretler kalabalık savaşlarda genelde iş görüyor.
    Medic: Ölen arkadaşlarını canlandırabilen tek sınıf. Bu arada ölen demişken, ölümden sonra tekrar canlanma süresi 8-9 saniye gibi bir süre, bu süre içinde bir medic sizi canlandırmıyorsa bu haritada bulunan canlandırma noktalarından birinden canlanabiliyorsunuz. Medic’in canlandırma aleti oldukça uzaktan da işe yarıyor, 10 metre ötedeki bir arkadaşınızı, görüş açınız iyiyse canlandırabiliyorsunuz. Medic benim favori sınıflarımdan biridir ayrıca , en büyük sebebi de her bir canlandırma da kazandığınız 1 puan. Oyunda rakibi öldürdüğünüz zaman da aldığınız puan 1. Ortalama bir maçta en az 8, 10 arkadaşınızı canlandırabildiğinizi düşünürseniz, bu gelen bonus puanlar oldukça iyi. Medic assault rifle türü silahları kullanabiliyor yanlızca.
    Tactician: Assault rifle türündeki silahları kullanabiliyor, haritanın herhangi bir bölgesine atabileceği renkli bombalar ile canlanma noktalarını belirliyor. Bu canlanma noktalarının konumu takımın bir maçı kazanıp kaybetmesine doğrudan etki yapabiliyor. Tactician 2. bir özellik olarak hava desteği çağırabiliyor. Hava desteği için yere verici tarzı bir alet bırakıyor ve uçağa benzer bot o bölgedeki düşmanlara ateş açıyor. Hava desteği de taretler gibi çok fazla tahribat veremiyor , kalabalık alanlarda iş görüyor.
    Assault: Giydiği zırh ile diğer sınıflardan 2 kat daha fazla tahribata dayanabiliyor. En büyük dezavantajı yanlızca roket atar ve bomba atar kullanabilmesi. Yazarken yine aklıma geldi, yanlızca bu silahları kullanabiliyor derken, canlanmadan önce kullanabileceği silahlar bunlar. Maç sırasında takım arkadaşlarından veya rakipten düşen silahları bütün sınıflar kullanabiliyor. Assault’un 2. özelliği Boost kabiliyeti. 10 saniye gibi bir süre içinde 2,3 kat daha hızlı hareket edebiliyor. Bu özelliği ben genelde medic’te kullanıyorum. Engineer’lar için de çok iyi çünkü menzili kısa shotgun ile rakibe yaklaşmak için bire bir bu boost özelliği. Ama tabi medic’te veya engineer’da boost’u kullanabilmeniz için o sınıfın 2.özelliğini açmanız gerekiyor. Az önce, yukarıda bahsettiğim konu.
    Scout: Gizlenme yeteneğine sahip. Ateş etmediği veya hareket etmediği sürece rakip tarafından görülemiyor. Kullanabildiği tek silah ise Sniper. Gizlenme modunda rakipleri 5 kere öldürürseniz 8 ayrı maçta spot and mark kabiliyeti elde ediyorsunuz. Düşman askerlerinin pozisyonlarını takım arkadaşlarınıza gösterebiliyorsunuz. P.Rise haritasında Sniperlar çok etkili olabiliyor, küçük ve kapalı haritalarda işi zor.
    Sabeteur: Rakibin kılığına girme kabiliyeti. Ateş etmediği veya kendine ateş edilmediği sürece rakibin kılığında geziyor. Hem de üstünde yazan isim bile rakipteki bir oyuncunun ismi oluyor. Submachinegun kullanabilen Sabeteur sınıfı sinsi oyuncular için bire bir. 2. özelliği de oldukça güzel, yapışkan C4 bombası yerleştirebiliyor. Şöyle bir senaryo oldukça yaygın oluyor : Bir odaya giriyorsunuz, takım arkadaşınız var sadece, kapıdan çıkıp çatışmaya gidecekken bir anda c4 patlıyor ayağınızda. Arkanızda bulunan sizin takım arkadaşınız değil düşmanmış meğer.
    Sınıfları da anlattıktan sonra oyun hakkındaki son sözlerimi söyleyip yazıya noktayı koymak istiyorum. KZ2 multiplayer PS3 sahiplerinin saatlerini büyük bir keyifle geçireceği bir oyun. Tek kişilik senaryodaki mükemmel grafikler, fizikler ve muhteşem yapay zekanın tadını çıkarmış iseniz multiplayer’da bunların üstüne sınıf faktörü, farklı modlar ve eğlencelı oynanışı ekleyin. İşte bu KZ2 multiplayer. Çabuk düşünenin , akıllı hareket edenin, refleksleri hızlı, takım oyununa yatkın oyuncuların öne çıktığı KZ2 multiplayer’da vakit kaybetmeden siz de yerinizi alın.







+ Yorum Gönder
playstation 3 iki kişilik nasıl oynanır,  killzone 3 2 kişi oynama,  ps3 iki kişi nasıl oynanır,  Ps3 2 kışilik nasıl olyor,  killzone 3 ps3 2 kişilik
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi