Gran Turismo 2 Kişilk Nasıl Oynanıyor

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Gran Turismo 2 Kişilk Nasıl Oynanıyor ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Gran Turismo 2 Kişilk Nasıl Oynanıyor




    Soru: Arkadaşalar,

    PS2'de oynamk için Gran Turismo 4 aldım. Ancak oyunu bir türlü iki kişil oynayamıyorum.

    Açılış menüsünde "Arcade Mode", "Driving School (bunu tam hatırlayamadım ama bunun gibi birşeydi)" ve Options seçenekleri var ve hiç bir seçenekte 2 kişilik oyun seçeneği yok. Ayrıca forumlarda okuduğum kadarıyla arkadaşlar modifiyelerden, farklı arabalardan falan bahsetmişler, benim oynadğımda bunlarıda göremiyorum.

    Yardımcı oalbilirseniz çok sevinirim.

    Bu arada GT4 olduğuna eminmisin diyecek arkadaşlar için EVET GT 4 olduğuna eminim.
    ?







  2. 2
    Ensar
    Özel Üye





    Cevap: PS3) Gran Turismo 5 İncelemesi…


    PC’lerinizi kapatın, işyerinizden izin alın, eşiniz/kız arkadaşınızla ilişkilerinizi bir süreliğine dondurun, sinemayı, güzel havayı, gece partilerini ve benzeri etkinlikleri unutun… Niye mi? GT5 huzurlarınızda… Üstelik Türkçe!


    Şükür Kavuşturana…

    Sanırım GT5 için söylenebilecek ilk cümle bu olsa gerek. Uzuuuuuuunca bir geliştirme sürecinden sonra sonunda oyuna kavuştuk. Peki bakalım bu kadar beklemeye değmiş mi, oyun olmuş mu, eksikleri var mı, hemen bir bakalım…

    Öncelikle oyunumuzun Türkçe dil destekli olduğunu belirtmek isterim. Tabi spot olarak almazsanız… Gerçi dünya çapında satılan birçok versiyonda Türkçe de yer alıyormuş ancak oyunun Türkiye içerisinden satılması, PS3 yapımlarında bundan sonra Türkçe’nin yer alması konusunda büyük katkı sağlayacak ve mevcut potansiyelin ortaya çıkarılabilmesine imkan verecek. Zaten Shopto vb. sitelerden almaya kalksanız 80 TL + kargo gibi bir ücret ödüyorsunuz ki, yurtiçinde de 108 TL gibi bir fiyata satın alınabiliyor yanılmıyorsam. Bazı forumlarda gördüğüm kadarıyla oyunu 1-2 gün önce oynamak için veya sırf 10 TL ucuz diye yurtdışından sipariş verenler vardı, şahsen buradaki fiyatı görünce Shopto’daki siparişimi anında iptal ettim. Oyunun fiyatını 100 TL seviyesinde tutmakla çok iyi ettiler, aksi halde müşterileri yurtdışına kaptıracaklardı zaten…

    Oyunun bazı bölümlerinde Türkçe altyazı, Türkçe dublaj ve Türkçe metinler var.

    Size oyunun piyasaya çıkış aşamasından da yüzleri gülümsetecek bir olay anlatayım. Sipariş verdiğim mağazanın sitesine girdiğimde “akşam mağazamızdan da teslim alabilirsiniz” ibaresini görünce hemen adrese baktım, evimize de yakın olduğunu anladığımda, ertesi gün verilecek ve bir sonraki gün elime ulaşacak kargoyu beklemek istemediğimden mağazaya gittim. Mağazada mal getirecek kamyonu bekleyen enteresan bir kalabalık vardı. Benim gibi işten çıkmış gelmiş takım elbiseli insanlar, daha genç arkadaşlar, herkes bi heyecanla bekliyor. Sonunda kamyon göründü! Hazırlanmış faturalardaki isimlere göre dağıtımı yaptılar, oyunlara kavuşan, yüzünde ilginç bir gülümseme ve yanında bir arkadaşı ile hızlı adımlarla mağazadan uzaklaştı. Tam bu sırada içeri nefes nefese birisi girdi ve telaşla “Merhaba!… GranTurismo?” diyebildi Satış görevlisi “mağazadan alacağınızı bildirmiş miydiniz” diye sorunca, “evet, gün içinde 4 defa aradım, parasını yatırmıştım, yoksa ayrılmadı mı, alamayacak mıyım” diye psikopat bir havaya bürününce, içeridekiler de gülümsemeye başladı. Görevli “merak etmeyin içerideki herkese yetecek kadar var” dedi, öyle rahatladık

    Tabi ben de oyuna kavuşur kavuşmaz eve geldim ve PS3′ün başına oturdum. Öncelikle oyun kurulum aşamasında size HDD’ye kurayım mı yoksa Blu-Ray’den mi takılayım diye soruyor. HDD’ye kurulum yaptığınızda ara yüklemelerde daha az vakit kaybediyorsunuz. Ancak bu işlem size 50 dk civarında bir zaman kaybına neden oluyor. Gerçi ben PS3′ün HDD’sini değiştirmiştim, o yüzden 20 dk kadar bir sürede yüklemeyi tamamladı.

    Bırak Ana Menü’yü, Yarışa Gir Hemen…

    Biraz bekleyin Prologue’a göre ana menü ve alt menüer baştan aşağı değiştirilmiş ve detaylandırılmış. Modifiye ve yarış menüleri baya detaylı. Acemi, Amatör, Deneyimli, Profesyonel vs. diye ayrılmış şekilde A-Spec yarışları ve B-Spec yarışları var. Bilmeyenler için açıklayalım, A-Spec yarışlar sürücü olarak girdiğiniz ve bilfiil yarıştığınız etkinlikler… B-Spec’ler ise takım yönettiğiniz, daha doğrusu sürücüyü yönettiğiniz etkinlikler. Yani bir nevi futbol menajerliği oyunları gibi düşünün. Sürücüye direktif verebiliyorsunuz, agresif ol, şunu yap bunu yap diye. Büyük ihtimalle birçok kişi A-Spec yarışlarda daha çok vakit geçirecektir ancak B-Spec’i de deneyin derim.

    A ve B-Spec’ler haricinde bir de Özel etkinlikler var. Burada karting’den tutun, NASCAR, Mercedes’in AMG denemeleri, BBC’nin TopGear pistinde yarışlar vs. gibi güzel yarışlar var ve bunlardan sağlam paralar kazanabiliyorsunuz. Para kazanma demişken, mesela Prologue’da kazandığınız bir yarışa teoride yüzlerce defa girerek baya bir para kazanabiliyordunuz, tam versiyonda altın kupa aldığınız bir yarışa bir daha giremiyorsunuz. Ancak örneğin ikinci veya daha az bir sıralamada yarışı bitirdiyseniz o yarışa tekrar girebiliyorsunuz, birinci olduktan sonra olayınız bitiyor.

    Sürüşe hemen geçemiyoruz, sabredin Daha önceki GT’lerde ehliyet almadan etkinliklere giremiyordunuz, 5′te ise sistemi biraz değiştirmişler, ehliyet aldıkça yarışları kazandığınızda topladığınız seviye puanları artıyor. Örneğin bir yarıştan 100 puan alıyorsanız, b sınıfı ehliyeti aldığnızda 200 alıyorsunuz, gibi… Tabi bu durum, oyun içerisinde hızla seviye atlayıp daha iyi otomobiller almanızı sağlıyor. Tabi seviye 20′den sonra hasar sistemini de kademeli olarak harekete geçiriyor, onu da dipnot olarak ekleyeyim Bu ehliyetleri alabilmeniz için de bazı etkinlikleri bitirmeniz gerekli. Örneğin 200 m boyunca hızlanıp, sonunda belirlenen alanda frenleyip durmak, X pistindeki turu şu kadar zamanda tamamlamak, virajda rakibi geçmek gibi belirlenen sınavları geçmeniz lazım.

    Haydi Piste…

    Sabretsenize arkadaşım, önce araba almamız lazım Bütün bunları saydığım menüde sıfır ve ikinci el araç bölümü de var. Burada öncelikle 20.000 kredi ile başlıyoruz ve alabildiğimiz araçlar genelde ikinci ellerin arasında daha çok… Buradan kendimize uygun bir araç alıyor ve etkinliklere dalıyoruz. Bu aşamada önden çeker bir araç almanız en iyisi olacak, çünkü genelde ilk etkinlikler küçük, hatchback, önden motorlu ve önden çeker araçlar için… Daha sonra istediğini aracı alın tabi, tamamen serbestsiniz.

    Piste çıktığınızda aldığınız araca bağlı olarak değişmekle birlikte, eğer geçildiğinizi görürseniz, veya o kadar kasmanıza rağmen rakipler sizi çok zorluyorsa, kazandığınız ilk kredilerle hemen ana menüye dönüyoruz. Neden derseniz, işte sürpriz… Modifiye için tabi ki Ana menüde modifiye bölümü var, buraya girip aracınızın birçok parçasını değiştirebiliyorsunuz, gayet detaylı ve güzel hazırlanmış, uygulamalardan sonra aracınızın kaç beygir olduğuna kadar her şeyi görebiliyorsunuz. Ancak garip bir şekilde fren modifiyesi yapamıyorsunuz, aracı neredeyse 2 kat güçlendirip, frenlerin aynı kalması garip olmuş biraz.

    Tamam bu sefer çıktık piste

    İlk aracımızı alıp, kendimizi piste atıyoruz, isterseniz antremanla başlayın, isterseniz direkt olarak Acemi etkinliklerine girin, biraz deneyimliyseniz ilk rakipleri kolay geçiyorsunuz. Bir şeyi daha hatırlatayım, bazı kişiler GRID, NFS Most Wanted vs. gibi sürüş bakımından daha “Arcade” oyunları oynamaktan, viraj dönmeyi unutmuş veya beceremiyor olabiliyorlar. Yarışa başlamadan hemen önceki ekranda sürüş özelliklerini simülasyon, amatör vs. olarak değiştirebiliyorsunuz, hatta çeşitli çekiş kontrol, araç denge sistemleri gibi şeyleri açarak, aracınızın daha stabil olarak yolda durmasını sağlayabilirsiniz. Örneğin oyunu alan bir arkadaşım elinde direksiyon olmasına rağmen resmen Profesyonel ayarlarla kullanamadı ve çok rahatsız oldu, sırf bu yüzden oyundan soğudu ve beğenmediğini söyledi. Daha sonra oynarken bazı elektronik yardım sistemlerini açtık ve adam GT5′in başından kalkmaz oldu Bunu da bu vesileyle hatırlatayım, nasıl rahatsanız öyle oynayın

    “Fizikler berbat, sesler kötü, dank dunk diye çarpılıyor, çarpınca birşey olmuyor, grafikler iyi değil”… Suuuus, çarpılırsın!!!

    Oyunun çıkması uzun süreleri bulunca, insanların beklentileri de çok arttı haliyle. Bazı forumlarda abuk subuk fanatikler sırf oyuna kulp bulabilmek için duvardaki yangın söndürücünün gölgesini tartışacak hale gelip, saçmalamaya başlamışlardı. Başka hangi oyun bu derece son detayına kadar özellikle hata bulma amaçlı incelenmiştir çok merak ediyorum ve oyun hakkında yapılan eleştirilerin bazılarının haksız olduğunu düşünüyorum.

    Örneğin grafik anlamında oyunun bazı hataları olmasına rağmen, kime bir tekrar videosu gösterseniz, millet gerçek hayattan sanıyor. Araçların modellemesi, grafikler gayet güzel ve daha önce PC’de veya herhangi bir konsolda hazırlanmış oyunlardan çok daha ileride. Ancak burada bir eksi var, Premium olmayan bazı araçlar resmen GT4′ten alınmış gibi. Mesela dün 94 Model bir Honda Civic Si kazandım ve modellemesi çok kötüydü. Bazı araçlara bu şekilde özen gösterilmemesi, Prologue’daki gibi tüm araçların aynı şekilde modellenmiş olmaması oyundan puan kırmama neden oldu. Ayrıca bazı noktalarda gölgeler sapıtıp saçma sapan şekillere girebiliyorlar. Ancak bir yağmur efekti var ki ağızları açık bıraktırır nitelikte Aracın hızına göre yağmur damlaları da geriye doğru gidiyor, hatta sağa-sola dönüşlerde ona göre yer değiştiriyor, aracın sarsılmasına göre camdaki mevcut bir noktadaki yağmur suları tekrar camınıza sıçrayabiliyor. Ayrıca mesela toprak etapta gece yapılan bir rallide, aracımızın kırmızı stopları, arkamızdaki toz bulutunu kırmızı bir şekilde aydınlatıyor, bu da çok hoş bir detay…

    Bunun yanında, bazıları fizikleri eleştirdi, hatta oyun çıkmadan önce Prologue’daki fizikleri de eleştirdi. Genelde eleştirenler, gerçek anlamda Simülasyon oynamayanlar. Çünkü adam gazlayıp 200′le NFS’deki gibi viraj dönmeye çalışıyor, dönemeyince oyundan hiçbir keyif almıyor ve “bu ne be” diyerek oyunu bir köşeye atıyor. Ancak bu bir çocuk oyunu değil, öncelikle onu hatırlatayım. Zaten yazının başında da oyunu almaya gelen kitleyi gördüğümde de bunu anladım, herkes belirli bir yaşın üzerinde ve otomobil kullanmaktan keyif alan, bu işin “meraklı”sı insanlardı. Eh bu insanlar da simülasyonun nasıl olduğunu bilir ve ona göre oynar.

    Fiziklerin başka bir eleştirilen yönü ise şuydu, “gerçekçi fizikler diyorlar, araçlar takla atmıyor, niye gerçekçi hasar yok” vs.vs.vs… Simülasyon demek gerçekçi hasar veya takla demek değildir. Train Simulator de simülasyondur ama treni raydan çıkardığınız anda bir hata mesajı ile karşılaşırsınız ve oyun biter, kazayı da tamamen simüle edecek diye bir şart yok. Önemli olan oyunun gerçek fiziklerle normal şartlarda işlemesi. Niye illa kaza yapıyoruz? Pistte düzgün gidemiyor muyuz? Çünkü bu adamlar online oynarken de, atıyorum bir go-kart yapmaya gittiğinde de lunaparkta çarpışan araba kullanır gibi kullananlar. Oyunun sürüş fizikleri şu anda piyasada en başarılı olanlardan diyebilirim. Örneğin kullandığınız aracın lastiğini, amortisörünü değiştiriyorsunuz, anında kullanıma yansıyor, motor modifiyesi ve ağırlık azaltma vs. gibi şeylerden bahsetmiyorum bile. Ayrıca internette çeşitli ayarlar yayımlanıyor, aracınızı buna göre ayarladığınızda örneğin bir Time Trial’da drift ayarları ile deliler gibi yanlayabiliyorsunuz. Bu simülasyon demektir. Nokta…

    Hasar konusunda ise şöyle bir yanılgı var, millet başlarda hasarı göremiyor ve hani hasar vardı diyor… Bu konuda 20.seviyeden sonra hasarın başladığını, araçların fiziklerinin daha da zorlaştığını, rakiplerin de güçlendiğini duydum, ben henüz o seviyelerde değilim maalesef Tabi hasar modellemesi yine de araçları pert edecek vaziyette değil, örneğin bir Burnout serisi gibi değil. Ancak başta da dediğim gibi, bu durum bir NFS:Shift’te eleştirilmiyor, oyun “süper, muhteşem” oluyor, ancak GT5′te de aynı şartlar bulunmasına rağmen deliler gibi eleştiriliyor.

    Nurburgring pistinden aynı sürücü aynı araç ile yapılmış gerçek sürüş ve GT5 içi sürüş videosu da sunalım sizlere

    Oyunun eleştirilebilecek 1-2 noktası daha var, onlar ise şöyle;

    Hatta bu sanırım en çok eleştirileni, oyunda sadece Premium araçların iç mekanları ile birlikte modellenmiş olması. 1000 civarında araç olduğu söyleniyor ancak bunlardan sadece 200 küsürü Premium olarak geçiyor ve sadece bunların iç mekanları var. Hoş, 200 araç da hiç fena bir rakam değil aslında ama insan hepsi olsaydı demeden edemiyor. Ayrıca bazı markaların modelleri atıyorum 2007′de kalmış. Yani adamlar 5 sene boyunca oyunu geliştirirken bir markanın modellerini sadece 2007 yılına kadar almışlar, sonrası yok. Örneğin bir VW’de Scirocco yok, yeni Golf yok, bir önceki kasa var. Onları niye böyle yapmışlar bilemiyorum. Belki daha sonra gelecek güncellemelerle bu sayıları artırırlar diye bir umut besliyorum.

    Oyunun başka bir “kıt” güzelliği ise PS3 Eye kameranız varsa, Head Tracking özelliği. Kamera kafa hareketlerinizi algılıyor ve sağa sola çevirdiğinizde aracın aynalarına, sağınız-solunuzdaki araca falan bakabiliyorsunuz. Hatta bazı kişiler FPS veya yarış oyunları oynarken kafasını ister istemez çevirir, onlar için güzel bir özellik olmuş. Ancak burada bir saçmalık var, bu özelliği sadece Time Attack ve Arcade modlarında kullanabiliyorsunuz. Tabi ayrıca Premium olan yani iç mekana sahip olan araçlarda. En azından GT Modu’nda da kullansak güzel olurdu, niye kısıtlamışlar anlamak mümkün değil. Belki bu da oyuna gelecek bir güncelleme ile halledilebilir. Konu ile ilgili olarak İtalyan aksanlı süper İngilizceli bir videoyu da size sunalım

    Bir de müzikleri eleştireyim. Oyunun ana menüsünde çalan Caz-Lounge tipi müzikler gerçekten iğrenç Kazunori efendi bunları çok mu aramış bilemedim, oyunun müzik listesine girip biraz değiştirebiliyorsunuz ancak hep Japon sanatçıların (!) muhteşem parçaları ile karşılaşıyorsunuz. Örneğin rock, elektronik vs. gibi parçalar da var ancak bunlar da pek güzel değil. Allahtan PS3′ünüz üzerinden kendi müzik klasörlerine ulaşma imkanı tanınmış, müzik sorununu böyle aşabilirsiniz.

    Sonuç olarak, bizlerin artık canını sıkacak şekilde gecikmeye sebep olsa da, bazı eksikliklerine rağmen PS3′ün en iyi yarış oyunu ile karşı karşıyayız diyebiliriz sanıyorum. Tabi ki diğer oyunlarda da bulunan aynı eksikliklerin GT5′te “giderilmeden” konması, “GT5′in o zaman ne üstünlüğü var” gibi bir sorunun oluşmasına sebep olacaktır. Bu durumda diyorum ki, en azından diğerlerine göre daha başarılı grafikler, bu grafiklerle sabit 60 FPS’lik görüntü akıcılığı, 16 kişiye kadar çoklu oyunculu yarışlar, gerçekçi sürüş fizikleri gibi faktörleri sayabiliriz.

    Kötü müzikler, sadece Arcade ve Time Trial modlarında kullanılabilen PS3 Eye Head Tracking özelliği, bazı araçların kötü modellenmiş olması veya modellemelerindeki özensizlikler, sadece Premium araçların çok iyi modellenmiş olması ve sadece bunların kokpit kamerası ile kullanılabilmesi, grafiklerdeki bazı hatalar gibi faktörlerden not kırdım ancak notum kıt değil Zira, oyunu sevenlerin uzuuuuuuuuunca süreler başında durabilmesi, 1000 civarında aracı kullanma fırsatı sunması, detaylı modifiye ve araç ayarları ile sürüşe doğrudan etki edecek biçimde oynayabilme imkanı vermesi, özellikle Premium araçların gerçeğe yakın şekilde modellenmiş olması, Go-Kart, Ralli, Nascar yarışları yanında çeşitli markaların etkinlikleri vb. gibi birçok yarış-test etkinliği, oyuna sahip arkadaşlar ile online oynama imkanı gibi faktörleri de göz önünde bulundurduğumuzda Editörün Seçimi ödülünü kaçırıyor ancak;

    şeklinde bir not almayı başarıyor. Ancak daha önce söylediğim gibi, gerçekten bir simülasyon-sever olmanız gerekli. Saf sürüş garantisi diyelim biz buna Çünkü büyük resme baktığınıza aslında GT5′in size GRID veya NFS:Shift’in eğlencesini sağlamadığını görüyorsunuz. Bu örneği efsane simülasyon olan Live For Speed olarak da verebiliriz, bu oyunun kitlesi bambaşka ve GT5 de biraz bu yöne kayıyor. Örneğin GRID’i çok sevmiş ve alışmış birisi, GT5′i oynadığında “bu ne ya, berbat” diyebiliyor. GT’yi almak için karar vermeye çalışanlar, oyunun bu faktörünü öncelikli olarak göz önünde bulundurmalı, aksi halde hüsrana uğrayabilirler.

    Herkese iyi sürüşler, iyi oyunlar. Hatta EA’nın yarış oyunlarında yaptığı gibi yapayım;

    “Bu videolardan, yarışlardan gaza gelmeyin, gerçek hayatta etrafınızdakilere zarar verebileceğinizi unutmayın, her zaman emniyet kemerinizi takın ve kurallara uyun, yarışmak için kendi bölgenizdeki özel yarış pistlerine gidin”







  3. 3
    Ziyaretçi
    Gran Turismo 2 Kişilk süper bir oyunlar arkadaşların oynmasını tavsiye ederim







+ Yorum Gönder
grani nasıl oynanır,  gran turismo 4 ps2 2 kişilik oynama
5 üzerinden | Toplam : 0 kişi