Temel hareketlerle oynanan oyunlar

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Temel hareketlerle oynanan oyunlar ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Temel hareketlerle oynanan oyunlar





  2. 2
    mustazaf
    Özel Üye





    Cevap: Beden eğitiminde temel hareketler ve bunlarla oynanan oyunlar hakkında genel bilg

    Beden eğitimi dersi öğretim programı konuları hazırlık sınıfında olan ve işe yerleştirilemeyen 1, 2 ve 3. sınıf öğrencileriyle işlenecek şekilde düzenlenmiştir. Beden Eğitimi dersiyle, bireylerin motor becerilerinin gelişimi yanında sosyal yeterliliklerinin ve olumlu benlik gelişimlerinin sağlanması amaç edinilmiştir. Bu ders engelli bireylerin etkinliklere katılarak hareket etmekten zevk almalarına, eğlenme ve başarma ihtiyaçlarının karşılanmasına imkân sağlamaktadır.

    Zihinsel öğrenme yetersizliği olan çocuklar beden gelişimleri yönünden diğer çocuklardan fazla bir farklılık göstermezken motor becerileri yönünden belirgin bir farklılık gösterirler. Bunun nedeni engelleri, fizyolojik yapıları ile çevrelerinde gerekli hareket ve egzersiz ortamı yakalayamamış olmalarıdır. Bu nedenle okullardaki Beden Eğitimi dersi zihinsel öğrenme yetersizliği olan öğrenciler için daha önemlidir.

    Beden Eğitimi dersine başlamadan önce öğrencilerin aileleri ile iletişim kurulmalı, öğrenciler genel bir sağlık kontrolünden geçirilerek spor yapmalarının sakıncalı olup olmadığı saptanmalıdır. Sağlık kontrolünde, fiziksel aktivite ve egzersiz yönünden dikkat çeken hususlar tespit edildikten sonra bir fizyoterapistle iş birliğine gidilerek nasıl bir çalışma yapılacağı planlanmalıdır.
    Hareketlerin vücudu aşırı zorladığı durumlarda sakatlanmalar meydana gelebilir. Bunu ortadan kaldırmak için derse ısınma hareketleri ile başlanmalıdır. Isınma hareketleri dersin konusuna uygun olarak genel ve özel ısınma hareketlerini kapsamalıdır. Dersin işlenişinde öğrencinin bireysel özellikleri dikkate alınmalı ve sakatlanma riskini ortadan kaldıracak hareketler seçilerek basitten zora doğru giden ve tüm vücut kaslarını çalıştıran bir yol izlenmelidir. Beden eğitimi çalışmalarının , mümkün olduğunca bire bir yaptırılması ve çalışmaların sözel anlatımla birlikte model olunarak sürdürülmesi sağlanmalıdır.

    Becerilerin öğretilmesi sırasında verilen yönergelerin basit, açık ve anlaşılır olmasına dikkat edilmeli gerekiyorsa yönergeler anlamlı hale gelene kadar sık sık tekrar edilmelidir. Aynı şekilde öğrenciler becerileri bağımsız yapabilir duruma gelinceye kadar bu becerilerin tekrarlatılmasına önem verilmelidir. Beden Eğitimi dersi çeşitli araç gereçlerle desteklenerek işlenmelidir. Öğrencilerin, ders sırasında bu araç gereçlerin kullanımına özen göstermeleri sağlanarak, bunların bir alışkanlık olarak yerleşmesine dikkat edilmelidir. Ayrıca bu araç gereçlerin kullanımından doğacak tehlikeler öğrencilere açıklanmalı ve alınacak önlemlerle çalışmalarda güvenlik sağlanmalıdır. Bunun yanında hareket yaptırılırken ritim araçlarından yararlanılmalı müzik eşliğinde, düdükle ya da sayarak tempo tutturulmalı ve böylece öğrencilerin zevk alacağı bir ortam yaratılmalıdır.

    Halk dansları çalışmalarında basit figürlü olanlar tercih edilmeli, figürler işlem basamaklarına ayrılarak öğretilmelidir. Basketbol, voleybol, futbol ve hentbol gibi teknik çalışmalar mutlaka kendi sahasında, bire bir ya da öğrencilerin özelliklerine göre oluşturulmuş gruplarla yapılmalıdır. Beden Eğitimi dersinde öğrencilerin yetenekleri tespit edilerek özel olimpiyatlara, bölgesel yarışlara katılmaları sağlanmalıdır.

    Bu yarışmalara katılmaları toplumla kaynaşmaları ve kendilerine güvenmeleri açısından önemlidir. Beden Eğitimi dersindeki etkinliklerde öğrencilerin hareketlerini yapmasını aksatmayacak eşofman, şort ve bunlar gibi rahat giysiler kullanmalarına özen gösterilmeli ve hareketleri bu tür giysilerle yapma alışkanlığı kazandırılmaya çalışılmalıdır. Ayrıca bu derste kullanılan giysilerin temiz ve düzenli olmasına, ders sonrasında bu giysilerin bir sonraki kullanıma hazır hâle getirilmesine yönelik alışkanlıklar kazandırılmalıdır. Ders sonunda öğrencilerin terli vücutları ile kalmamaları, gerekli temizliklerini yaptıktan sonra giyinmeleri ve bu davranışları alışkanlık hâline getirmeleri sağlanmalıdır. Beden Eğitimi derslerinin sonunda öğrencilerin yeterince dinlenmesi için vakit ayrılmasına dikkat edilmelidir. GENEL AMAÇLAR 1. İyi duruş alışkanlığını kazanır.

    2. Sporla ilgili temel bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıklar kazanır. 3. İş birliği içinde çalışma, birlikte davranma alışkanlığı kazanır. 4. Sosyal gelişimini sağlayan tavır ve alışkanlıklar kazanır. 5. Vücut sistemlerini güçlendirir ve geliştirir. 6. Sinir, kas ve eklem koordinasyonunu geliştirir. 7. Sporun sağlığa yararlarını kavrayarak boş zamanlarını sportif faaliyetler ile değerlendirmeye istekli olur. ÖZEL AMAÇLAR 1.

    Duruşlarla ilgili beceriler geliştirir. 2. Çeşitli şekillerde dönüş yapar. 3. Çeşitli şekillerde sıralanmalar yapar. 4. Çeşitli şekillerde diziliş yapar.

    5. Çeşitli şekillerde yürüyüş yapar. 6. Çeşitli şekillerde koşular yapar. 7. Çeşitli şekillerde atlayış yapar.

    8. Çeşitli şekillerde atış yapar.

    9. Koşularla ilgili koordinasyonunu geliştirir. 10. Minderde hareketler yapar.
    11. “Jimnastik sırası”nda çeşitli hareketler yapar.

    12. İp ile hareketler yapar.

    13. Çemberle hareketler yapar.
    14. Basketbol ile ilgili teknikleri uygular.
    15. Voleybol ile ilgili teknikleri uygular.
    16. Hentbol ile ilgili teknikleri uygular.
    17. Futbol ile ilgili teknikleri uygular.
    18. Masa tenisi oyunu ile ilgili teknikleri uygular.
    19. Sportif oyunlar oynama becerisi geliştirir.
    20. Oyunlarda dostça oynamaya özen gösterir.
    21. Halk dansları oynama becerisi geliştirir.
    22. Spor malzemelerini düzenli kullanır.
    23. Spor yaparken sakatlanma ve yaralanmalarda öncelikle yapılması gerekenleri bilir. 24. Sağlığını korur.







+ Yorum Gönder
temel hareketlerle oynanan oyunlar,  temel hareketler ve oyunlar,  temel hareketlerle ilgili oyunlar,  temel hareketler ile ilgili oyunlar,  ısınma hareketleri yapılmadan oynanan oyunlar
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi