Enerji verici besinler bize ne kazandırır

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Enerji verici besinler bize ne kazandırır ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Enerji verici besinler bize ne kazandırır





  2. 2
    Gizliyara
    Frmacil.com





    Cevap: enerji verici besinler bize ne kazandırır

    enerji verici besinler bize ne kazandırır

    Enerji veren besinler

    Gün içindeki enerjinizi arttırmak için kahve ve çaydan, şekerli gıdalardan medet umacağınıza, size enerji verecek bu 5 gıdayı deneyin. Hem enerji tazeleyin, hem de sağlıklı beslenmiş olun.


    Diyet yapıyor ve yediklerinizi büyük ölçüde azalttığınız, ya da eskisi kadar karbonhidrat almadığınız için kendinizi yorgun hissediyor olabilirsiniz. Belki de diyet yapmıyorsunuzdur ama mesela öğleden sonra ofiste masa başında oturup dururken, bir uyku ve halsizlik bastırıyordur ve canınız bir şey yapmak istemiyordur. Kendinizi hemen kahve ve çaya vermek yerine, bu gıdaları deneyin ve enerjiniz anında tazelensin.


    Kuru kayısı ve badem
    Kuru kayısı ve bademi birlikte yediğiniz takdirde günlük olarak önerilen A vitamininin yüzde 50'sini, demirin yüzde 20'sini ve bunlara ek olarak da protein ve lif almış olursunuz. Kolesterol ve sodyumun az olduğu bu gıdalar, vücudun sıvı dengesini düzenlemede önemli bir yeri olan potasyum açısından zengindirler. Kayısıda bulunan A vitamini, sağlıklı görüş, kemik gelişimi ve üreme ile enfeksiyonla savaşta etkilidir.

    Önerilen porsiyon miktarı: 4 kuru kayısı (yaklaşık 67 kalori), 30 gram badem (164 kalori). Bunlar lif ve protein açısından da gayet zengindir. O kadar ki, yaklaşık 30 gram etten alacağınız proteini almış olursunuz.



    Kuru üzüm ve yoğurt
    Kuru üzüm az yağlı, düşük kolesterollü ve az sodyum içeren, potasyumi fosfor, bakır ve demir açısından zengin son derece sağlıklı bir besindir. Az yağlı yoğurtla karıştırılıp yendiğinde, riboflavin (B2 vitamini), B12 vitamini ve günlük kalsiyum ihtiyacınızın yüzde 20 ila 40'ını almış olursunuz. Kalsiyum, güçlü kemikler ve dişler için gerekli olduğu kadar, kalbin ve diğer kasların fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için de gereklidir.

    Potasyum, sıvı dengesini düzenlemenin yanı sıra, kalp ve sinir sistemi hücrelerinin elektrik dengesinin korunmasını sağlar ve hücre ile kas gelişiminde önemli yer tutar. B12 vitamini alyuvar oluşumu, sinirlerin işlevleri ve proteinle yağı metabolize edilmesinde etkili rol oynar.

    Önerilen porsiyon miktarı: 40 gram kuru üzüm (129 kalori), 170 gr yoğurt (160 kalori kadar)

    Şeftali
    Taze olan her meyve, özellikle de şeftali, elma, portakal ve çilek gibi çekirdekli ve kabuklu olanlar lif ve vitamin açısından çok zengindir. Yazın bol miktarda lif, niasin (B3 vitamini), potasyum, beta karoten, A vitamini ve günlük önerilen C vitamininin yüzde 20'sini almak için şeftaliyi tercih etmekte fayda var. Niasin, hücre dokusu gelişimi için enerji temin etmede önemlidir.

    Önerilen porsiyon miktarı: Bir büyük şeftali (yaklaşık 60 kalori)







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi