Sağlığımızı Korumak İçin Ne Yapmalıyız

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Sağlığımızı Korumak İçin Ne Yapmalıyız ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi


  2. 2
    İlk Yolcu
    Bayan Üye





    Cevap: Sağlığımızı Korumak İçin Neler Yapabiliriz

    Temiz olun
    Bedenimizin, giysilerimizin,gıdalarımızın ve içinde yaşadığımız ortamın temizliği(hijyen), bizi bir çok hastalıktan korurTemizlik hastalıktan korunmanın temel koşuludur

    Zararlı alışkanlıklardan uzak durun
    Sigara, alkol gibi çeşitli maddelere bağımlılıkları, günümüz toplumların salgın hastalıklarıdır Her yıl sırf sigara kullanıldığı için 5 milyondan fazla insan,ortalama 8-12 Yıl daha az yaşamaktadır Bundan da öte,tiryakilerin yaşamlarının son 10-20 yılı,sigaranın neden olduğu kalp,yüksek tansiyon,KOAH,kanser,felç gibi onlarca hastalıktan dolayı çok zor geçmekte; yaşam kaliteleri çok düşmekte ve tiryakiler tedavi için yüksek bedeller ödemek zorunda kalmaktadırlar

    Yeterli ve Dengeli Beslenin
    Türkçe’mizdeki “Can boğazdan gelir” değimi çok doğrudur Ancak, bunu, çok beslenen kişinin kanlı-canlı olacağı şeklinde anlamamak gerekirDoğru olan yeterli,dengeli ve sağlıklı beslenmedir Sofrada karbonhidrat,protein ve yağ gibi tüm besin öğelerine engeli bir biçimde yer verilmelidirBilhassa zeytinyağı,balık,sebze ve meyve ağırlıklı Akdeniz mutfağı günümüzde en çok önerilen beslenme biçimidirSüt ile yoğur ve peynir gibi süt ürünleri bol tüketilmelidirYiyeceklerin taze ve temiz olarak hazırlanmasına dikkat edilmeli;bir hastalıktan ötürü özel bir diyet uygulamamız gerekiyorsa,perhize mutlaka uyulmalıdırKimyasal katkı maddeleri içeren hazır gıdalar ve ayaküstü atıştırmalardan (fast-food)mümkün oldukça uzak kalınmalıdır Sağlıklı bir yaşam için sofrada dengeli davranmak zorundayız Düzenli aralıklarla ve ağır ağır yemek, lokmaları iyi çiğnemek,bol su içmek ve tıka basa doymadan sofradan kalkmayı becermeliyizAna yemekten 20 dk kadar önce bir porsiyon salata veya meyve alınması, bir bardak su içilmesi ve sonrasında sohbet ile bir miktar oyalanılması çok yararlı olabilirSabah yeterince kahvaltı yapmalı; akşam yemeklerini erken ve hafif yemeğe alışmalıyız Sebze ve meyveler ile kepekli undan yapılmış ekmek gibi posalı gıdalar,bağırsaklarımızın sağlığı için çok yararlıdırYemeklerde tuzun aşırı kullanılmasından kaçınılmalıdır Spor yapın

    Egzersiz ve spor
    Düzenli egzersiz ve spor yapma alışkanlığı edinilmelidir Bedenimiz, hareketle sağlıklı kalmaktadır Durağanlık,hareketsizlik gerek iskelet ve kas sistemimizde, gerek kalp ve damarlarımızda ve gerekse diğer organlarımızda ciddi sağlık sorunlarına yol açmaktadır







+ Yorum Gönder
okulda sağlığımızı korumak için neler yapmalıyız
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi