Sindirim sistemimizin sağlığını korumak için neler yapmalıyız

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Sindirim sistemimizin sağlığını korumak için neler yapmalıyız ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi


  2. 2
    İlk Yolcu
    Bayan Üye





    Cevap: sindirim sistemi ve sindirim sisteminin sağlığını korumak

    canlılar yaşamlarını sürdürebilmek için beslenme, solunum, dolaşım, boşaltım, büyüme, gelişme, hareket edebilme, üreme gibi yaşamsal faaliyetleri gerçekleştirirler. Canlılar bu yaşamsal faaliyetleri gerçekleştirebilmek için enerjiye ihtiyaç duyarlar. İhtiyaç duyulan bu enerji, enerji verici besinlerden sağlanır.
    Canlıların yaşamsal faaliyetlerini sürdürebilmek için dışarıdan aldıkları maddelere besin, bu maddelerin vücuda alınmasına da beslenme denir.
    Dışarıdan alınan besinlerden enerjinin üretilebilmesi için bu besinlerin hücre içine girmesi gerekir. (Çünkü besinlerden enerjinin üretilmesi olayı hücre içindeki mitokondrilerde solunum olayı ile gerçekleşir). Dışarıdan alınan bazı besinler parçalanmadan, bazı besinler ise parçalanarak hücre içerisine girebilirler. Dışarıdan alınan besinler hücrelere kan yoluyla taşınırlar.
    Vücuda alınan büyük moleküllü besin maddelerinin (içeriklerinin) kana ya da hücrelere girebilecek yani hücre zarından (porlardan) geçebilecek kadar küçük parçalara ayrılmasına sindirim denir. Sindirim olayını gerçekleştiren sisteme (ağızda başlayıp anüste sona eren sisteme) sindirim sistemi denir. Sindirim olayının gerçekleşmesinin nedeni, dışarıdan alınan besin maddelerinin vücuda yararlı hale gelmesinin sağlanmasıdır.
    Sindirim sistemini; sindirim organları, sindirime yardımcı organlar ve sindirim sistemi bezleri oluşturur.
    Sindirim sistemi organları sırayla; ağız, yutak, yemek borusu, mide, (on iki parmak bağırsağı), ince bağırsak, kalın bağırsak ve anüstür. Bu organlar sindirim borusunu oluşturur.
    Sindirime yardımcı organlar; karaciğer ve pankreastır. Bu organlar sindirim borusuna (on iki parmak bağırsağına) bağlıdır.
    Sindirim sistemi bezleri; tükürük bezleri, mide bezleri ve ince bağırsak bezleridir.

    Sindirim Sisteminin Sağlığı ve Korunması :

    1- Yenilen besinler çok sıcak ya da soğuk olmamalı.
    2- Aşırı acı, baharatlı, ekşi, yağlı yemekler yenmemeli.
    3- Yıkanmamış, temizlenmemiş, bayat ve çürük gıdalar yenmemeli.
    4- Alkol sigara ve uyuşturucu kullanılmamalıdır.
    5- Yemek sırasında ve yemekten sonra gerektiğinden fazla su içilmemelidir.
    6- Yiyecekler iyice çiğnenmeli.
    7- Yemekten sindirim sistemini yoracak kadar çok yemek yemeden kalkılmalıdır.
    8- Lifli besinler (kabak) yenilmeli ve dengeli beslenilmelidir.
    9- Yeterli, düzenli ve dengeli beslenilmeli.
    10- Stresten kaçınılmalıdır.
    11- Bağırsakların çalışması için spor yapılmalıdır.
    12- Yemekten sonra vücut dinlenmelidir (1 saat).
    13- Dişler temiz tutulmalı ve fırçalanmalı.
    14- Yemeklerden önce ve sonra eller yıkanmalı.
    15- Rahatsızlıklarda doktora gidilmeli.







+ Yorum Gönder
barsak sağlığının korunması için neler yapmalıyız,  barsak sağlığının kornması için neler yapmalıyız,  solunum ve dolasim sisteminin sagligini korumak icin ne yapmaliyiz
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi