Çalışma isteği nasıl kazanılır

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Çalışma isteği nasıl kazanılır ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Çalışma isteği nasıl kazanılır





  2. 2
    Forumacil
    Özel Üye





    Cevap: çalışma isteği nasıl kazanılır



    çalışma isteği nasıl kazanılır hakkında bilgi





    1- Tören beklemeyin, eyleme geçin: çalışmak için tören beklemeyin, kendinizi zorlayın ve harekete geçin.

    2- Hedefinize sıkı sıkıya bağlanın: Günlük, haftalık, aylık hedefler belirleyerek (bitireceğiniz konular, çözeceğiniz soru adetleri, deneme sınavlarında alacağınız puanlar gibi) ana hedefiniz için bunları basamak olarak kullanın.

    3- Arkadaş çevrenizi çalışan öğrencilerden oluşturun:

    Çevrenizdeki arkadaşlar çalışan, çalışmayı seven, yarış edebileceğiniz nitelikte olsun.

    Bu arkadaş çevresi içinde gıcık kaptığınız (!) tipte olanlar da bulunmalı. Bu tip arkadaşlarınıza kaç puan alacağınızı, kaç saat çalışacağınızı, kaç soru çözeceğinizi söylerseniz bunları yapmak için kendinizi zorlama ihtiyacı hissedersiniz. Tabii ki onların dillerine düşmemek için!

    4- Başarıda kendinizi ödüllendirin, başarısızlıkta ceza uygulayın

    5- İyi bir teknik direktör edinin: Bu kişi, üzerinizde etkisi ve yaptırımı olan bir öğretmeniniz olabileceği gibi bir üniversiteli büyüğünüz de olabilir. Özellikle bu kişinin sizi denetleme görevi çok önemlidir.

    6- Çevrenizde sizi konuşma ve davranışlarıyla tetikleyecek kişiler olsun: Bazı kişiler konuşma ve davranışıyla sizde etki yapar. Onunla çok kısa bir süre de olsa bir arada olmanız, konuşmanız sizin adınıza çalışma isteğinizi kamçılayabilir.

    7- Kendinize dert ortağı bulun

    HEDEFLİ ÇALIŞMA

    Ortalama bir insan, hedeflediği hemen her şeye ulaşabilir. Yeteneksizlilik veya kapasitesizlik hemen hemen hiç problem olarak ortaya çıkmaz, ama istediğimiz için fedakarlık yapmak, değişmek ve gelişmek asıl problemdir.

    1- Yazılı değilse, hedef değildir. Yazılı olmayan istek bir rüyadır, istektir, gerçekleşmeyecek bir şeydir.

    2- Hedefler inanılabilir olmalı. Eğer hedefinizin gerçekleşeceğine inanmazsanız, bunun için bedel ödemek istemezsiniz.

    3- Hedefler yeni bilgiler doğrultusunda yeniden gözden geçirilmelidir. Eğer çok yüksek görünüyorsa hedefi küçültün, çok kolay görünüyorsa, hedefi büyütün.

    4- Her gün için hedef koyun ve her akşam gerçekleşenleri gözden geçirin.

    5- Kendinizi hedeflerinizi gerçekleştirmek için eğitin. Hedeflerinizi gerçekleştirirken kendinizi orada hayal edin.

    PLANLI ÇALIŞMA

    Yapılacak işlerin belli bir süre ve düzen içine sokulmasına plan denir. Sınavlara hazırlık ciddi bir iştir. Bu işte başarıya ulaşmak, planlı bir çalışmayla mümkündür.

    Plan; “nasıl”, “ ne zaman” ve “nerede” , “ hangi derse çalışılacağına” karar verme demektir.

    Plân yapılırken;

    1. Günlük çalışma süreleri derslere uygun bir şekilde ayrılmalıdır.

    2. Hangi dersin hangi saatte çalışılacağı kararlaştırılmalıdır.

    3. Öğrenilmesi zor olan dersler, zihnin algılama gücünün en yüksek olduğu saatlere yerleştirilmelidir.

    4. Öğrenilmesi kolay dersler, zihnin yorulduğu ve algılama gücünün zayıfladığı saatlere yerleştirilmelidir. Her öğrencinin algılama gücünün en yüksek olduğu saatler farklılık gösterebileceği gibi genelde zihnin dinlenmiş durumda bulunduğu sabah saatleri etkili öğrenmenin en verimli biçimde olabileceği saatler olarak kabul edilmektedir.

    5. Planlama yapılırken, plana yerleştirilen derslerin okul derslerindeki plana uygun olması öğrenmeyi artırır.

    6. Çalışma günleri planlanırken her günün aynı saatlerine denk getirilmesi öğrencinin o saatlerde çalışmaya motive olmasını sağlayacaktır. Bu aynı zamanda dikkatin toplanmasına ve zamanla öğrencinin o saatlerde çalışma isteğinin uyanmasını sağlayacaktır. 7. Planda yemeklerden sonraya ders çalışma konmamalıdır. En az yarım saat ara verecek şekilde planlama yapılmalıdır; çünkü yemekten hemen sonra yapılacak bir çalışma verimli olmayacaktır.

    8. Plan hazırlanırken ders çalışma süreleri 45–50 dakika tutulmalı ve 10’ar dakikalık aralar verilmelidir. Uzmanlar, en etkili çalışma yönteminin ara verilerek yapılan çalışmalar olduğunu belirtmektedir.Ancak, dinlenme süresinin 10 dakikadan fazla olması, dikkatin dağılmasına ve çalışmaya karşı isteksizliğin artmasına neden olacağından bu süre aşılmamalıdır.

    9. Planlama yapılırken öğrenmede birbirine yakın dersleri peş peşe koymamak gerekir. Örneğin; matematik ve fen derslerin peş peşe gelmesi yerine, matematikle Türkçeyi peş peşe getirecek bir plan tercih edilmelidir. Kısacası bir sayısal dersle bir sözel dersin peş peşe geldiği bir plan daha uygundur.

    10. Plan yazılı hale getirilmeli ve sürekli görülüp motive olunan bir yere asılmalıdır ki planlı çalışmayla ulaşılacak hedef her an akılda olsun.







  3. 3
    Forumacil
    Özel Üye
    çalışma isteği nasıl kazanılır



    çalışma isteği nasıl kazanılır hakkında bilgi



    1- Tören beklemeyin, eyleme geçin: çalışmak için tören beklemeyin, kendinizi zorlayın ve harekete geçin.

    2- Hedefinize sıkı sıkıya bağlanın: Günlük, haftalık, aylık hedefler belirleyerek (bitireceğiniz konular, çözeceğiniz soru adetleri, deneme sınavlarında alacağınız puanlar gibi) ana hedefiniz için bunları basamak olarak kullanın.

    3- Arkadaş çevrenizi çalışan öğrencilerden oluşturun:

    Çevrenizdeki arkadaşlar çalışan, çalışmayı seven, yarış edebileceğiniz nitelikte olsun.

    Bu arkadaş çevresi içinde gıcık kaptığınız (!) tipte olanlar da bulunmalı. Bu tip arkadaşlarınıza kaç puan alacağınızı, kaç saat çalışacağınızı, kaç soru çözeceğinizi söylerseniz bunları yapmak için kendinizi zorlama ihtiyacı hissedersiniz. Tabii ki onların dillerine düşmemek için!

    4- Başarıda kendinizi ödüllendirin, başarısızlıkta ceza uygulayın

    5- İyi bir teknik direktör edinin: Bu kişi, üzerinizde etkisi ve yaptırımı olan bir öğretmeniniz olabileceği gibi bir üniversiteli büyüğünüz de olabilir. Özellikle bu kişinin sizi denetleme görevi çok önemlidir.

    6- Çevrenizde sizi konuşma ve davranışlarıyla tetikleyecek kişiler olsun: Bazı kişiler konuşma ve davranışıyla sizde etki yapar. Onunla çok kısa bir süre de olsa bir arada olmanız, konuşmanız sizin adınıza çalışma isteğinizi kamçılayabilir.

    7- Kendinize dert ortağı bulun

    HEDEFLİ ÇALIŞMA

    Ortalama bir insan, hedeflediği hemen her şeye ulaşabilir. Yeteneksizlilik veya kapasitesizlik hemen hemen hiç problem olarak ortaya çıkmaz, ama istediğimiz için fedakarlık yapmak, değişmek ve gelişmek asıl problemdir.

    1- Yazılı değilse, hedef değildir. Yazılı olmayan istek bir rüyadır, istektir, gerçekleşmeyecek bir şeydir.

    2- Hedefler inanılabilir olmalı. Eğer hedefinizin gerçekleşeceğine inanmazsanız, bunun için bedel ödemek istemezsiniz.

    3- Hedefler yeni bilgiler doğrultusunda yeniden gözden geçirilmelidir. Eğer çok yüksek görünüyorsa hedefi küçültün, çok kolay görünüyorsa, hedefi büyütün.

    4- Her gün için hedef koyun ve her akşam gerçekleşenleri gözden geçirin.

    5- Kendinizi hedeflerinizi gerçekleştirmek için eğitin. Hedeflerinizi gerçekleştirirken kendinizi orada hayal edin.

    PLANLI ÇALIŞMA

    Yapılacak işlerin belli bir süre ve düzen içine sokulmasına plan denir. Sınavlara hazırlık ciddi bir iştir. Bu işte başarıya ulaşmak, planlı bir çalışmayla mümkündür.

    Plan; “nasıl”, “ ne zaman” ve “nerede” , “ hangi derse çalışılacağına” karar verme demektir.

    Plân yapılırken;

    1. Günlük çalışma süreleri derslere uygun bir şekilde ayrılmalıdır.

    2. Hangi dersin hangi saatte çalışılacağı kararlaştırılmalıdır.

    3. Öğrenilmesi zor olan dersler, zihnin algılama gücünün en yüksek olduğu saatlere yerleştirilmelidir.

    4. Öğrenilmesi kolay dersler, zihnin yorulduğu ve algılama gücünün zayıfladığı saatlere yerleştirilmelidir. Her öğrencinin algılama gücünün en yüksek olduğu saatler farklılık gösterebileceği gibi genelde zihnin dinlenmiş durumda bulunduğu sabah saatleri etkili öğrenmenin en verimli biçimde olabileceği saatler olarak kabul edilmektedir.

    5. Planlama yapılırken, plana yerleştirilen derslerin okul derslerindeki plana uygun olması öğrenmeyi artırır.

    6. Çalışma günleri planlanırken her günün aynı saatlerine denk getirilmesi öğrencinin o saatlerde çalışmaya motive olmasını sağlayacaktır. Bu aynı zamanda dikkatin toplanmasına ve zamanla öğrencinin o saatlerde çalışma isteğinin uyanmasını sağlayacaktır. 7. Planda yemeklerden sonraya ders çalışma konmamalıdır. En az yarım saat ara verecek şekilde planlama yapılmalıdır; çünkü yemekten hemen sonra yapılacak bir çalışma verimli olmayacaktır.

    8. Plan hazırlanırken ders çalışma süreleri 45–50 dakika tutulmalı ve 10’ar dakikalık aralar verilmelidir. Uzmanlar, en etkili çalışma yönteminin ara verilerek yapılan çalışmalar olduğunu belirtmektedir.Ancak, dinlenme süresinin 10 dakikadan fazla olması, dikkatin dağılmasına ve çalışmaya karşı isteksizliğin artmasına neden olacağından bu süre aşılmamalıdır.

    9. Planlama yapılırken öğrenmede birbirine yakın dersleri peş peşe koymamak gerekir. Örneğin; matematik ve fen derslerin peş peşe gelmesi yerine, matematikle Türkçeyi peş peşe getirecek bir plan tercih edilmelidir. Kısacası bir sayısal dersle bir sözel dersin peş peşe geldiği bir plan daha uygundur.

    10. Plan yazılı hale getirilmeli ve sürekli görülüp motive olunan bir yere asılmalıdır ki planlı çalışmayla ulaşılacak hedef her an akılda olsun.

    BEDENİNİZİ HAZIRLAYIN

    Vücudunuzu ders çalışmaya önce bedensel olarak hazırlamalısınız. İstenmeyen sıkıcı bir davranış gerçekleşmeden önce genellikle bacaklar dizlerden kırılmaya, sırt eğilmeye, omuzlar çökmeye ve vücut coşkulu halini kaybetmeye başlar. Vücuttaki canlılık yerini bıkkınlığa ve isteksizliğe bırakır. Beyin de vücudun şekline göre davranışa duygusal bir boyut kazandırır. Bu süreçler sonunda oluşan beden duruşunda isteksizlik ön plana çıkar, öğrenci ders çalışmaya henüz başlamadan çalışma isteği kaybolur.

    Bu durumda çalışmaya başlasanız bile bir süre sonra isteksiz oluşunuzdan çalışmaya son verirsiniz. Vücudu coşkulu bir duruma getirmeniz gerekir. Dik bir duruş, alınan birkaç derin nefes, biraz gülümseme bunu sağlayabilir. Bu durumda beyne yapılacak olan davranışa istekli olunduğu mesajı gider. Beyin gelen bu mesaja göre ders çalışma davranışına olumlu bir duygusal boyut kazandırır.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi