The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth (PC) Ön İnceleme

+ Yorum Gönder
Tanıtım ve Tam Çözüm ve İncelemeler Bölümünden The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth (PC) Ön İnceleme ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    InKusTe
    Usta Üye
    Reklam

    The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth (PC) Ön İnceleme

    Reklam



    The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth (PC) Ön İnceleme

    Forum Alev
    Profesörlüğünün ilk yıllarında �The Hobbit� isimli romanı, eleştirmenlerce alaylı bir dille karşılanmıştı. Özellikle İngiltere gibi edebi eserler konusunda taviz vermeyen bir ülkenin son derece saygın dil bilimleri profesörünün, masal türü eserinin çıkması elbette şaşırılacak bir olaydı. Önce eleştirildi, sonra ise üzerinde pek fazla durulmadan kenara itildi. Tolkien gibi idealist bir yazarın eleştirilere kulak asacağı ve hayalindeki büyük projesini bir kenara iteceği yoktu. Tasarlanması uzun yıllar süren Orta Dünya konseptini oluşturduktan sonra 3 ciltlik �The Lord of the Ring� (Yüzüklerin Efendisi) serisini yayınlaması hiçte uzun sürmedi. İlk iki cildin aynı dönemde çıkması hem roman eleştirmenlerini hem de Tolkien gibi profesör olan dil bilimcileri resmen çileden çıkardı. Saygınlığını bir kenara itip, sözüm ona �masal� türünde eserler vermeyi tercih etmesine şiddetle karşı çıkanların sayısı hiçte az değildi. Yüzüklerin Efendisi, tüm İngiltere�yi kısa sürede ikiye böldü. Romanı, hayat felsefesi görecek kadar benimseyip sevenler olduğu gibi, yerin dibine sokanlarda olmuştu. Hayalindeki dünyayı tamamlamak için geri dönülmez bir yola çıkan Tolkien, Orta Dünya ile ilgili çalışmalarını sonuna dek sürdürmeye kararlıydı.

    Ne zaman ki Yüzüklerin Efendisi Amerika�ya tanıtıldı ve satılmaya başlandı, işte o zaman efsane ile ilgili tüm olumsuz tablo tersine döndü. Özellikle Amerikalı gençler tarafından oldukça fazla beğenilen, romandan öte tam bir ütopya olarak kabul edilen kitap ve yazarı Tolkien baş tacı edildi. Savaştan yeni çıkmış, değişime hazır gençler tarafından bir çırpıda okunup biten roman, Tolkien�i mektup yağmuru altında bıraktı. Herkes daha fazlasını istiyordu. Orta Dünya�nın tarihçesini daha derinlemesine irdelemek, büyücülerin akıbetini daha detaylı olarak öğrenmek istiyorlardı. Yüzüklerin Efendisi�nin devamı belki gelmedi ama Fantezi tarzı romanların çıkmasına ve çoğalmasına vesile oldu.



  2. 2
    InKusTe
    Usta Üye

    --->: The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth (PC) Ön İnceleme

    Reklam



    Hepsine hükmedecek tek bir RTS�

    Fantasy Role Playing�in (Rol yapma oyunlarının) atası sayılan Yüzüklerin Efendisi�nin, tüm ülkelerde yayınlanmasının ardından tek kelime ile efsaneye dönüştü. Bugün dünyanın en çok okunan kitabı olan, Yüzüklerin Efendisi; sadece hayranları tarafından değil, yer kürede soluk alıp veren her insan tarafından bilinmektedir.

    2001 yılında vizyona giren Yüzüklerin Efendisi: Yüzük Kardeşliği ise; efsaneyi bambaşka bir boyuta taşıdı. Günümüz gençliğine sıkıcı gelen kitap okumanın alternatif çözümü olan filmler, Yüzüklerin Efendisi�ni çok daha büyük kitleler tarafından bilinmesini sağlayacağı gibi, hayal ürünü olan Orta Dünya�nın görkemini daha iyi sergilemenin yolu olacağı düşünüldü. Uzun ve yorucu çekimler ardından gelen montaj ve bilgisayar efektlerinin eklenmesi, sabırsız hayranların beklentilerini iyice yükseltti. Sonuç ise; mükemmele yakın bir uyarlama oldu. Seriyi sinemaya başarıyla uyarlayan ekip Oscar® yağmuruna tutulduğu gibi, tüm izleyenler tarafından oldukça büyük olumlu eleştiriler aldı.
    Yüzüklerin Efendisi Oyunlarına kısa bir bakış.

    Hayran kitlesi bol olan her konuda olduğu gibi Yüzüklerinin Efendisi konusu üzerine de sayısız oyun yapıldı. Özellikle eski bilgisayar platformlarında FRP ve adventure karışımı pek çok oyunu olmasına rağmen pek ilgi toplayamadı. Hatta aynı platformda çıkan rakipleri çok daha kaliteli olunca, bilgisayar oyunları konusunda Yüzüklerin Efendisi ve Orta Dünya pek tercih edilmedi. Ta ki filminin yapımı duyurulana kadar. Sinema filmi olacağı konusunda ilk duyumların alınması kullanılan ekipmanlardan ve filmdeki sahnelerden esinlenerek yapılabilecek sayısız oyun için de fikir kaynağı oldu. İlk olarak Sierra, Yüzüklerin Efendisi ile ilgili oyununu duyurdu. Adventure tarzında olan oyun, büyük hayal kırıklığı ile karşılaşınca haklarını elinden çıkardı.

    Büyük ve kapsamlı olması gerektiği kadar görkemli olması da gereken bu oyunun ancak büyük bütçe ile altından kalkılabileceğini Electronic Arts ispatladı. İlk oyunları olan �Two Towers� tüm oyun platformlarında aynı anda piyasaya çıkmış, oldukça büyük beğeni ile karşılanmıştı. Çok başarılı bir politika izleyen oyun, filmin çıkmasından 1 ay gibi kısa bir süre kala ve üstelik içinde filmden görüntülerde barındırarak piyasaya sunulunca adeta kapışıldı. Film içi görüntüler, oyuncularla yapılan sohbetler, gerçek oyuncu seslendirmeleri ve film ekibi ile birlikte çalışılmasının sonucu olan, gerçekçi mekân tasarımları oyunun en önemli özelliği oldu.

    Diğer oyunları olan �Return of the King� en az ilki kadar başarılı idi. Daha fazla karakter kullanma imkânı sunan oyun (Özellikle Gandalf hayranları için bulunmaz nimetti) hem de ilkine göre daha fazla aksiyon içerince büyük ilgi topladı. Elbette ilk oyunda kullanılan piyasaya filmden evvel çıkma taktiği başarının bir başka sebebi idi. Nihayetinde filmin bitmesiyle birlikte EA�in de Yüzüklerin efendisi üçlemesi sona ermiş oldu.







  3. 3
    InKusTe
    Usta Üye
    Hepsine hükmedecek tek bir RTS�

    Önemli karakterleriden bazıları:

    GANDALF

    Gandalf, güneşin üçüncü çağında Orta Dünya'ya gönderilen en önemli büyücülerden biriydi. En çok bilinen adıyla �Gri Gandalf�; elf dilinde �Mithrandir� olarak çağırılırdı. Cüce dilinde �Tharkûn� ve �Harad� olarak da çağırılırdı ancak pek fazla kullanılmazdı. Sivri uçlu şapkasını hiç eksik etmez, uzun saçları ve sakallarıyla yaşlı, güçsüz görünüşünü koz olarak kullanırdı. Ömrü boyunca karanlık güçlerde sayısız savaşlar yaptı. En ünlüsü olan; Khazad-dûm köprüsünde Balrog�la girdiği mücadele sonunda kayboldu. Fakat ruhu �Beyaz Gandalf� olarak geri getirildi. Orta �dünya�nın en büyük savaşında rol oynayıp barış sağlandıktan sonra yüzük koruyucuları ile birlikte ölümsüz topraklara ulaştı.
    ENTLER

    Elf tarihçeleri, Gökyüzünün Kraliçesi Varda Yıldızlara yeniden ışık verdiğinde ve Elfler uyandığında, Arda'nın Büyük Ormanlarında aynı zamanda Entlerin de uyandığını anlatır. Yeryüzünün Kraliçesi Yavanna'nın düşüncelerinden yaratılmış olan Entler Ağaçların Çobanları idiler. Ağaçları ve tüm Orta Dünya bitkilerini severler ve onları kötülüklerden korurlardı. Uyandıkları zaman Entler konuşamıyordu fakat Elfler onlara bu sanatı öğrettiler ve onlar da bu sanatı çok sevdiler. Ancak diğer canlıların kullandıkları dili değil kendi dillerini kullanmayı tercih ettiler. Bu dil, dillerinden yuvarlanan tok ve yavaş bir gökgürültüsünü andırıyordu. Yüzük Savaşından sonra Entler yine barış içinde Ent Ormanında yaşamaya devam ettilerse de, zamanla sayıları azaldı ve inanışa göre Dördüncü Çağda tamamen yok oldular.


    BALROG

    Karanlık Düşman Melkor'un hizmetkarları haline gelen Maiar ruhlarının en korkuncu olan Balroglar, şeytani canavarlara dönüşmüşlerdi. Orta Dünyada Balrog, yani "güçlü şeytanlar" olarak biliniyorlardı. Melkor'un tüm yaratıkları arasında yalnızca Ejderhalar, Balroglar'dan daha güçlüydü. İri ve güçlü yaratıklar ve İnsansı şeytanlar olan Balrogların, akan ateşten yeleleri ve alev kusan burunları vardı. Kara gölgelerden bulutlar içinde hareket ediyormuş gibi görünürler ve kol ile bacakları yılan gibi kıvrılabilirdi. Balrogların en önemli silahı, çok dilli ateş kırbacı idi. Bu silah o kadar korkutucuydu ki, Büyük Örümcek Ungoliant'ın Valar tarafından bile yokedilemeyen büyük kötülüğü, ateşli kırbaç darbeleri ile Melkor'un ülkesinden sürülebilmişti. İki yüzyıl boyunca tartışmasız biçimde hükümranlığını koruyan Balrog sonunda, Khazad-dûm Köprüsünde yapılan savaşın ardından Büyücü Gandalf tarafından Zirakzigil'in zirvesinden aşağı atılarak yok edildi.







  4. 4
    InKusTe
    Usta Üye
    Hepsine hükmedecek tek bir RTS�

    Battle for Middle Earth


    Her zaman büyük projelere imza atmış olan EA çalışanları, Yüzüklerin Efendisi oyunlarının satışları düşmeye başlamadan, yeni Orta Dünya temalı oyunlarını duyurdular; �Battle for Middle Earth�. Filmin konsept yaratıcıları ile ortak çalışmayı seçen EA çalışanları, film adına ne varsa oyuna aynen aktarmaya büyük özen gösterdiler. Ana teması savaş olan bir hikayenin bugüne kadar sadece aksiyon yönünü bize gösteren oyun yapımcıları, Battle for Middle Earth ile savaşın daha taktiksel boyutunu göstermek için Real Time Strateji yönüne kaymayı uygun gördüler. İzlenen filmler, gösterilen demolarla oyun dünyasına damgasını vuracağına kesin gözüyle baktığımız oyun henüz yapım aşamasına olmasına rağmen elde olanlarla strateji oyun dünyasını sarsacağa benziyor.

    Üç yüzük, göğün altında yaşayan Elf Kralları�na

    J.R.R. Tolkien'in baş yapıtı, oyun dünyasının en iyi RTS'sine ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. İlk olarak Battle for Middle Earth�ün genel yapısından biraz söz edelim. Gerçek zamanlı strateji olacak oyunun büyük kısmı; topla, üret ve yok et üzerine kurulu olacak. Çoğu bölümde standart birimlerle başlayıp binalar yapacak, ürettiğimiz askerleri eğiterek bölüklere ayıracağız. Gondor�da tarlalar yapıp meyve sebze üretecek, ağaçları keserek odun yapacağız buna karşın Mordor diyarında hiçbir şey üretilemeyeceği için oranın tek gelir kaynağı altın olacak. Rohan ve Altınlar ise oyunda en sık rastlanan ancak en zor alınan kaynaklar olacak. Altın madeni yapmak için haritanın belirli bölümlerini kullanmamız gerekirken onların savunmasını düşünmemiz gerekecek. Savaşlar sonunda yıkacağımız her binanın ardında kalan molozların içinde ödül olarak altın da sunulacak.
    Oldukça büyük ve görkemli savaşlara sahip olacak oyun, aynı zamanda daha evvel üzerinde fazla durulmamış ya da durulsa da başarılı olunamamış olan �birimlerin moralleri� konusunda özellikle dikkatleri üzerine çekecek. Normal askerlerin yanında daha güçlü ancak sayıları az olan �hero�lar, hem savaş esnasında özel güçlere sahip olacaklar hem de tek başlarına bir bölük askeri yok edecek kadar güce sahip olacaklar. Ana tema olarak ikiye bölünecek olan oyun, ışık ve karanlık tarafı olarak iki seçeneğe sahip olacağından, iki farklı senaryonun işlenmesi düşünülüyor. Eğer iyilerin tarafını seçerseniz; Fellowship of the Ring'in ordusunu kontrol edeceğiz. Elbette Gondor ve Rohan'ın askerleri de emrimize amade olacak. Kötü tarafı seçmemiz halinde ise; Orc ve Uruk-Hai ordusunu kontrol edebileceğiz.


    100 binlerce askeri aynı anda görüntülemeyi vaat eden oyunda, savaşlar oldukça kaliteli olacak ve doğa örtüsü ya da kalelerin yapıları gibi unsurlar, savaş esasında başarılı olabilmek için stratejik hareketler uygulamamızı gerektirecek. Büyük savaşların yanı sıra, senaryo modunda hiç üretim ya da bina yapmadan, sadece elimizdeki sayılı asker veya hero ile tamamlamamız gereken bölümler de olacak. Yapımcıların asıl isteği alışagelmiş RTS�lerdeki özellikleri geliştirip, filmin fantastik havası ile birleştirmek ve bunun için çok çalıştıkları da kesin.

  5. 5
    InKusTe
    Usta Üye
    Hepsine hükmedecek tek bir RTS�

    Yedisi taştan saraylarında Cüce Hükümdarlar�a

    Moral sisteminin oldukça gerçekçi kullanılacağı oyunda, iyi motive olan askerler ortalığın tozu attırırken, korkup kaçan askerlerde olacak. Genel oynanışın, alışık olduğumuz RTS�ler ile Total War tarzı aşırı strateji gerektiren tarzın arasında bir yerlerde olacağını söyleyebiliriz. Arabirimin kolay kullanılabilirliği ve bina üretimindeki rahatlık oyunu her kitleye hitap edecekken, savaş sahnelerin gerçekçiliği ve kalabalık ordu gruplarının akıllıca stratejiler üretilerek hareket ettirilmesi zorunluluğunu taktik beceri gerektirecek. Ana harita üzerinde yöneteceğimiz askerler herhangi bir düşman birliği ile karşılaştıklarında ya da binalara ulaştıklarında savaş meydanına gideceğiz. Her ırkın kendine has standart askerleri savaşın genel görüntüsünü oluşturacakken, daha güçlü ve sayıları az olan herolar akıllıca kullanıldığında çatışmaların kaderini belirleyecek. Denge konusu üzerinde oldukça uzun süre kafa yoran yapımcılar hiçbir ırkın diğerinden ciddi anlamda üstün olmaması için büyük gayret gösteriyor. Mutlaka bir tarafın diğerine göre üstün yada zayıf yanı olacak ama üretilecek alternatifler ile her dezavantaj bir şekilde alt edilebilir hale gelecek. Savaş konusunda deneyimli olan ve kana susamışlığın getirdiği kuvvetle saldırmayı görev bilen orclar, genelde sayıca üstün ve bol hasar veren yaratıklar olacak ama başarılı taktik üretebilen, kale sur gibi avantajlarını iyi kullanan ayrıca defansif yönleri kuvvetli olan insan birlikleri tarafından kolayca alt edilebilecek.

    Tabi bu anlatılanlar sadece standart birimler için geçerli. Çünkü insan birlikleri ne kadar dayanıklı olsalar da elinde sopa niyetine taşıdığı ağaç gövdesiyle dolaşan troller, tek vuruşta 15 kişiyi etrafa savurabilecek. İnsanlar ise mutlaka akıllıca taktik geliştirmeleri gerektiğinden trolleri çember içine alıp okçuları ile yapacağı tam bir saldırı ile trollerin üstesinden gelebilecek. Kısacası her ırkın ve ordunun güçlü olduğu kadar zayıf yönleri de olacak. Oyuncuya düşen ise güçlü olan yanını akıllıca kullanıp, zayıf yönünü düşmanına en az faydalanacağı yönde korumak olacak.
    Dokuz yüzük Ölümlü insanlar�a


    Battle for Middle Earth�ün belki de en ilgi çekici yanı; orduların ve askerlerin duygusal tepkileri olacak. Daha evvel çeşitli strateji oyunlarında �moral� olarak düşünülen ve savaşın ciddi anlamda gidişatını değiştiren bu düşüncenin çok daha geliştirilmiş bir benzeri için hazır olmamız gerekiyor. Konuyu biraz açalım. EA�in bu yeni oyununda savaş birimleri olaylara ve savaşın gidişatına gerçek zamanlı tepkiler verecek. Örneğin üzeri okçularla dolu devasa boyutlardaki fil, ağaçları yıka yıka ilerlerken karşı tarafın korkmasına, panikleyip kaçışmasına sebep olabilir. Ancak karşı tarafın akıllıca bir taktik geliştirip filin üst kısmındaki askerlerin bulunduğu yeri ateşe vermesi sonucunda işler tersine dönebilir. Bu durumda üzeri yanan ve ne yapacağını bilemeyen fil, rasgele koşmaya ve amaçsızca insanların arasına dalacaktır. Böylece tuzağa düşürülmesi kolaylaşan dev yaratığın hazırda bekleyen okçular tarafından kolay hedef olduğu ortada.

    İşte tam burada oyunun bir başka yönü devreye girecek. O da; her yaratığın olaylara farklı tepki vermesi. Şöyle ki; özellikle aklı pek gelişmemiş olan yaratıklar (Filler, Troller vs.) tehlikeye düştüklerinde panikleyip ne yapacaklarını bilemezken, daha akıllı olan entler (yürüyen dev ağaçlar) düştükleri duruma akıllıca çözümler üreterek kurtulabilecekler. Örneğin ent�lerin korkulu rüyası olan ateş oklarına maruz kalması durumunda en yakın su birikintisine koştuğuna şahit olacağız. Suya ulaşıp kendini söndürebilmeyi başaran ent tüm dengelerin bozulmasına neden olacak. Çünkü üzeri ıslak olan dev ağaç, belli bir süre ateş oklarından etkilenmeyeceğinden, düşmanlarını kolayca öldürebilecek.

  6. 6
    InKusTe
    Usta Üye
    Hepsine hükmedecek tek bir RTS�

    Son olarak moral konusundaki yeniliklere değinelim. Battle for Middle Earth�de moral dengesi daha önce hiç olmadığı kadar belirleyici olacak. Yukarıda bahsettiğimiz, bir tarafın diğerine üstünlük sağlaması durumda morallerin düşeceği zaten aşikâr. Moralleri düşen askeri birlikler kolayca dağılabilir bir hale gelip, dövüşlerde oldukça başarısız olacaklar. Ancak dengelerin eşit olduğu durumlarda, askerlerin birbirlerine moral vermesi savaşın ilerleyişini epey değiştirecek. Örneğin orc birlikleri ile savaşmaya hazırlanan şövalyeler, çatışmadan önce birbirlerine moral verip; �Hadi gidip şunları haklayalım!� ya da �Biraz orc avlayalım beyler!� gibisinden moral dolu sözler askerleri motive edecek ve savaştan daha üstün skorlarla ayrılabilecekler.

    Bir yüzük gölgeler içindeki Mordor Diyarında; hepsine hükmedecek Bir Yüzük.


    Görev yapısının çeşitliliği ve senaryonun çizgiselliği benimsemeyip yeniliklere açık olması o oyunun ömrünü ve oynanabilirliğini uzatır şüphesiz. Sanırım bu cümle Battle for Middle Earth�ü tanımlamak için tam yerinde olacaktır. Çünkü oyunun senaryo kısmında görevler sürekli farklılaşıp, stratejileri devamlı yenilemeyi gerektirecek. Her bölümün bir diğeri ile benzer olmaması için oyun yapıları süreli değişecek. Tipik üret ve saldır modeli bölümler olacak ama bazen belli bir kalenin savunulması ya da kısıtlı süre içinde bir yeri ele geçirme tarzı görevler çeşitliliği sağlayacak. Hikayenin aslına uygun olması gereken bölümlerde her hangi bir üssümüz olmaksızın, Gimli, Legolas, Aragorn ve Gandalf gibi heroları kullanarak tamamlamamız gereken bölümlerde olacak. Haritaların yapısı ise savaşların yapısını derinden etkileyecek. Savaş esnasında veya savaşa hazırlık yapılırken köprüler yıkılabilecek, toprağa derin çukurlar kazılabilecek. Belirli noktalara patlayıcı barut fıçıları yerleştirerek, düşmanın gelişiyle birlikte yapılacak ateşli ok saldırısı toplu katliam için zemin hazırlayacak. Aynı mantık ile yıkılan köprüleri kendi avantajınıza kullanıp, düşmanı dolambaçlı yolları arşınlamaya zorlayarak vakit kazanmak elinizde.
    Haritaların gizli yerlerinde büyülü cisimler olacak. Karakterlerimizin zırhlarını ve silahlarını güçlendirebileceğiz. Klasik RTS unsurlarını anlattık durduk. Birazda Battle for Middle Earth�ün strateji sınıfına kattığı yeniliklerden bahsedelim. Strateji sevenlerin çok iyi bileceği gibi asker üretip büyük ordular oluşturmak kadar askerlerin silahlarını ve zırhlarını güçlendirmekte son derece önemlidir. Güçlü zırhlarla donatılmış 10 kişilik birlik yeri geldiğinde 100 kişilik zırhsız birliği kolayca alt edebilir. Hemen her strateji oyununda bulunan bu upgrade sistemi blacksmith tarzı silah güçlendiren binalar ile gerçekleştirilir. Battle for Middle Earth�te ise blacksmith�in yerini, askerlerin antrenman yapacağı binalar alacak. Aynı zamanda haritadaki gizli bölgeleri bularak da askerleri güçlendirmek mümkün. Gizli bulunan ağaç, büyülü taş gibi objelere ulaşan birlikler sadece güçlenmekle kalmayıp kimi zaman ise özel güçler de kazanabilecek

  7. 7
    InKusTe
    Usta Üye
    Hepsine hükmedecek tek bir RTS�

    Görselliğe önem verenlerin oyunu

    LotR filmlerinin yapımcıları ile ortak yürütülen çalışma sonucunda, film ile birebir görüntülerdeki mekânlarla sık sık karşılaşacağız. Command & Conquer: Generals grafik motorunun geliştirilmiş bir versiyonun üzerine kurulmuş olan �LOD Everywhere� isimli grafik motoru, videolardan anlaşıldığı üzere gayet başarılı gözüküyor. Kalabalık ordu gruplarını başarı bir şekilde ekrana getirebilen motor, aynı zamanda yıkılan sur duvarlarını, savrulan askerleri ve duman efektlerini bir arada sunarak görsel bir şölen hazırlıyor. Kamera açıları her an değiştirilebilir yapıda. Askerimizi en tepeden kontrolü kolay bir şekilde görebileceğimiz gibi istersek her bir askerin nasıl savaştığını görecek şekilde yakınlaşabileceğiz. Dolayısıyla savaş sahnelerini yakından izlemek çok daha zevkli bir hal alıyor. Büyü efektlerinin ve ışıklandırma efektlerinin de üstesinden kolayca gelen grafik motoru, kolay kullanılabilir arabirimi ile kullanıcı dostu olacağı aşikâr. Ayrıca daha önce hiç bir strateji oyununda görmediğimiz kadar gerçekçi; yağışlı, güneşli ya da sisli hava animasyonları olacak.

    Karakterler ve haritalar mümkün olduğunca gerçeğine yakın hazırlanırken, şatafatlı kahraman dizaynı yerine, gerçekçiliğin ön planda tutulması özellikle dikkat ediliyor. Film ekibinden olan sanat yönetmenleri, oyunun karakter yaratımında görev alan ekip ile birlikte çalışarak Battle for Middle Earth�ün harita dizaynında harikalar yaratmışlar. Industrial Light and Magic çalışanları ile ortak yürütülen ve savaş meydanlarına ulaşmak için kullanacağımız; �büyük Orta Dünya haritası� gerçeğine uygun halde üç boyutlu olarak dizayn edilmiş. Genel olarak bakıldığında tüm birliklerin nerelerde olduklarını uçan yüzük tayflarının nereleri dolaştığını tüm çıplaklığı ile gösteren harita herhangi iki birimin karşılaşması durumunda yakınlaşacak ve araya giren minik videonun ardından savaşlar başlayacak.

    Gandalf�ı kullanabilecek miyim?


    Eminim oyunu bekleyen her oyuncu romanın en önemli kahramanları olan Gandalf Aragorn hatta Balrog gibi karakterleri kontrol edip edemeyeceğini merak ediyordur. Yapımcıların verdiği cevap; �Kesinlikle evet�. Oyunda hem normal asker ve orduları kontrol edecek hem de o ırka ait önemli yaratıkları veya kahramanları kontrol edebileceksiniz. Ürkütücü ve ateşli görünüşü ile Balrog kısa süreliğine savaş meydanında bulunacak olsa da o kısa süre içerisinde büyük terör estirecek. Karşısına çıkanı alev püskürterek küle çevirdiği gibi, korkunç görüntüsü ile askerlerin korkup kaçmasına neden olacak. Kanatlı tayflar ise orduların üzerinde uçarken ani inişler yapıp bir grup askerin canına okurken, bölüklerin bütünlüğünü bozacak. Çığlık atarak askerlerin morallerini düşürmesi de cabası.

  8. 8
    InKusTe
    Usta Üye
    Hepsine hükmedecek tek bir RTS�


    İyi tarafın değişmez savaşçıları; Aragorn, Boromir, Legolas ve Gimli savaşın en önemli anlarını omuz omuza üstlenecekler. Askeri birliklerin başında savaştıklarında yandaşlarına moral ve motivasyon verirken, öldürdükleri düşmanlarında tecrübe puanları alarak daha yüksek kademelere ulaşabilecekler. Böylece daha da güçlenen herolarımız ordularına daha çok yardımcı olacaklar.

    Hava koşulları; hem savaşların gidişatını değiştirecek hem de görsel zenginliği yukarıya çekecek. Bekleyiş sona eriyor�

    Gerçek Zamanlı Strateji�lerin doğası gereği sadece PC için hazırlanan oyunun, bu yılın sonlarına doğru piyasada olması bekleniyor. Görsel yönden herkesi memnun edecek kalitede gözüken Battle for Middle Earth, iyi bir sistem gereksinimini de beraberinde getiriyor. Ekran üzerinde, sayısı yüz binleri bulan ve her biri kendi düşmanıyla savaşan karakterleri monitöre taşıyabilmek için en az Pentium 4 1.8GHz veya dengi bir işlemciye, 256 MB RAM�e ve en azından DirectX 9.0 destekli GeForce 3 ve üstü ekran kartına ihtiyacımız olacak. Elbette yüksek detaylarda oynamayı ve hiç takılmadan son ekrana kadar ilerlemek isteyenlerin daha iyi bir konfigürasyona ihtiyaçları olacak.

+ Yorum Gönder
lord of the rings the battle for middle earth tam çözüm
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi