Turbo nedir ve nasıl çalışır

+ Yorum Gönder
Modifiye Bölümü ve Teknik Bilgiler Bölümünden Turbo nedir ve nasıl çalışır ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    ÇAKIR
    Üye
    Reklam

    Turbo nedir ve nasıl çalışır

    Reklam



    Turbo nedir ve nasıl çalışır

    Forum Alev
    Turbonun görevleri nelerdir? Turbo nasıl çalışır?
    Turbonun görevi daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı arttırmaktır. Motorda soğuk hava sıcak havadan daha yoğundur. Bu yüzden motordan içen giren hava ne kadar yoğun olursa içerdeki patlama o derece şiddetli olur. Bu sayede de üretilen güç ve tork da fazlalaşır Otomobillerin soğuk havalarda daha iyi performans sergilemesinin sebebi budur. Turbo ise daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı artırır.

    Turboşarj
    Turboşarj egzoz gazı ile çalışan bir superşarj olarak tanımlanabilir. Gücünü süperşarj gibi kayışlardan ve dişlilerden değil, egzoz gazının basıncından alır. Yanma odasında patlayan hava benzin karışımı, gaza dönüşerek egzoz süpaplarından egzoz manifoltuna doğru itilir. Bu aşamada egzoza giden gazın basıncı, yol üzerindeki turbonun pervanesini döndürür ve bu yönlü pervane sayesinde gazın önemli bir kısmı türbine girer.

    Türbün dolar
    Türbun basınçlı gazla dolduğu andan itibaren ters yöndeki kompresor pervane de basınçla dönmeye başlar. Gazı, basınçlı bir şekilde, dışarıdan alınan ve emme manifoltuna giren temiz havanın üzerine püskürterek motora giren toplam hava yoğunluğunu ve basıncını normalin yaklaşık yüzde 50 daha üstüne çıkarır. Bu da içeri giren havanın benzinle birlikte ateşlendiğinde çok daha şıddeui bir patlama gerçekleştirmesini sağlar.

    Motor patlayabilir
    Süperşarjda olduğu gibi, turboda da motor kompresyon oranı atmosferik motorlara göre daha düşük tutulmalıdır. Aksi takdirde yüksek basınçtan dolayı motor çabuk yıpranacak ve hatta çok zorlandığı durumlarda motorun patlama risk ortaya çıkacaktır. Turbo uygulaması, motorun pistonları ve gerekiyorsa diğer aksamının da uygun şekilde değiştirilmesi suretiyle yapılmalıdır. Gücün yüzde 50’lere varan artışına dayanma ihmali zayıf olan şanzıman ve aktarma sisteminin de değiştirilmesi gerekebilir.




  2. 2
    bahtiyar
    Üye
    Reklam



    saol kardes emegine sağlık ama birseye kafam takıldı benim bildiğim kadarıyla motor sıcakken daha iyi performas saglanır fakat sen soguk hava demişsin açıklarsan sevinirim







  3. 3
    ÇAKIR
    Üye
    turbo şarj lı araclarda intercoller (türbün) egsozdan cıkan yanmamış gazı soğuk hava ile karıştırarak tekrar emme manifolduna vererek güc elde eder bunu sıcak hava ile verdiği taktirde güc elde edemezsin sıcak hava ile turbo güç aktarımı yapamaz burda intercollerin (türbün) görevide budur havayı soğutmak.







  4. 4
    Apollo
    Emekli
    Yeni birşeydaha ogrendim bende motor sıcak olursa daha iyi olur diye biliyordum . . .

  5. 5
    ersan
    Emekli
    aydınlattığın için teşekkürler ellerine sağlık

  6. 6
    veysell
    Üye
    Çalışan motorun sıcak,emme zamanında silindirlere alınan hava veya yakıt hava karışımının mümkün olduğunca soğuk olması istenir.
    Nedeni ise motorumuzun sıcaklığı çalışma sıcaklığına ulaşmamış ise motor parçaları arasındaki genleşme paylarından(boşluklardan)dolayı basınç kaçakları,güç düşüklükleri ve sesli çalışma ortaya çıkar motor ısınınca bu aksaklıklar ortadan kalkar . İçeri alınan havanın yoğunluğu soğuk havalarda artar silindire alınan hava miktarı hacim olarak artar fazla alınan hava silindirlerde daha iyi bir yanmaya ve güç artışına neden olur, sıcak havalarda ise havanın genleşmesi emme zamanında silindirlerin içine alınan miktarın azalmasına neden olur ve motor gücünde azalma meydana gelir .
    Turbo sistem havanın sıkıştırılarak basınçla silindirlere doldurulmasında, özellikle yüksek devirlerde motor gücünde azalmaların önüne geçilmesindede yararlar sağlar.

  7. 7
    Ibanez
    Üye
    Paylaşım için teşekkürer, Emeğinize sağlık.

+ Yorum Gönder
turbonun gorevi
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi