Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi

+ Yorum Gönder
Online Oyunlar ve Travian Bölümünden Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    IIMyErenII
    Özel Üye
    Reklam

    Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi

    Reklam



    Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi

    Forum Alev
    Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi bu başlık oyuna yeni başlayanlar ve oyun hakkında iyi kötü bir bilgiye sahip olanlar için fikir vermesi amacıyla açılmıştır. iktisadi ve istatistiksel hesaplamalar ile varsayımdan öteye sizlere en doğru kararı verdirmeye yöneliktir. hesaplar sadece normal sunucular içindir.

    herkes soruyor "hangi ırk en iyi?" diye. buna aşağıdaki seçeneklere göre siz karar vereceksiniz.

    travian oynayacaksanız kesinlikle çevrimiçi süreniz en az 4-5 saat olmalı. insan ilişkileri iyi olmalı. yoksa hangi ırkı seçerseniz seçin başarılı olamazsanız.

    ırkları inceleyelim

    kısa dönemde(oyunun ilk 1-2 ayı)

    cermen: kısa dönemde en başarılı halktır. ucuz ve hızlı asker üretmesi, bunun yanında oyunun başındaki yağmalama bonusu cermenlerin hızlı gelişmesine en büyük etken. cermen için önemli maden bu dönemde "odun"dur.

    galya: yüksek sığınak kapasitesi ve tuzakçı ile oyunun başında gelişen kimse galyalıya saldırmak istemez. 1 askerin dahi önemli olduğu oyun başında tuzakçıda kalan asker büyük bir kayıp olacaktır. bu sırada üretim ve askeri yöne eşit ağırlık veren galyalı bu dönemi başarı ile geçebilir. galya için önemli maden bu dönemde "tuğla"dır.

    roma: köyün içinden ve dışından bina yapmak oyunun başında avantaj sağlamaz. cermenlerin oyun başında en çok saldırdığı ırk olması roma için en büyük dezavantaj. bunun için sığınak seviyesi maksimize edilmeli ve düşmana maden kaptırmamak gerekmektedir. size düşmanın bir daha gelmemesi için en önemli faktördür. roma için en önemli maden bu dönemde "demir"dir.


    orta dönemde(3-6 ay)

    orta dönemde tecrübeli oyuncular merkezi taşımaya başlar. 15 ya da 9 tarlalı köyler merkez yapılır. işte bu dönemde roma bütün ırklardan avantajlı bir duruma geçer. kısa dönemi başarılı geçerse merkezini en önce geliştiren ırk olma avantajı elindedir.


    cermen: bu dönemde artık cermenin yağmalama avantajı yoktur. kimse 80.000 depo olan köyüne sığınak yapmaz. kime saldırırsanız saldırın asker kesip hammadde alırsınız. cermenin oyun boyunca süren en büyük avantajı kısa sürede gerçekleşen askeri eğitim. kışla 20 olduğu düşünülürse 2 dk. 6 sn içinde tokmakçı üretir. (tokmakçı da asker mi demeyelim aşağıda açıklıyacağım.)

    galya: bu dönemde gelişimini tamamlamaya başlamış ve güçlü bir piayde olan kılıçlıyı üretmeye başlamıştır. çok hızlı ve sanki yağmalama için doğmuş olan toytat bence bu ırkın en önemli silahıdır. orta dönemde en başarılı ırktır. yüksek savunma gücü doğru kullanıldığı takdirde( burada oyuncunun stratejisi büyük etken) köye giriş olur ama köyden çıkış neredeyse imkansızdır.

    roma: bu dönemde roma ırkı, köyü iç ve dış geliştirmenin faydasını görür. bu dönemde ortalama 4-6 köy kurulmuş olur ve roma hem içerde hem de dışarda çalışarak çok hızlı bir şekilde büyümeye başlar. travian'ın en güçlü saldırı piyadesi olan emperyan doğru kullanıldığı takdirde çok büyük işler yapar.

    uzun dönemde( wow'a kadar)


    bu dönemde ırkları ayrı ayrı incelemenin gereği yok. çünkü artık birlik ruhu oturmuş ve kimse tek başına hareket etmez.(mantıklı oyuncu) savunma için herkes mümkün olduğu kadar birbirine yardımcı olur. saldırı artık organize yapılır. kimse maden sıkıntısı çekmez. sadece tahıl sıkıntısı yaşar.

    şimdi askeri hesaplara gelelim.

    kısa dönemde hammadde açısından sıkıntı olacağından bu dönem tamamiyle oyuncunun tercihi ile değişir. onun için askeri hesaplara orta dönemden başlıyacağım. (hammadde problemi olmadığı varsayılarak)

    önce saldırı için. ideal ordu hem süvari hem de piaydeden oluşan ordudur.
    kışla, ahır seviye 20 varsayımı ve silah dökümhanesi sevie 20. seviye kahramanda ortalama %10 off bonus olduğunu düşünelim.

    cermen
    : günde ya 685 tokmak sallayan ya da 425 balta sallayan üretir. 173 de toyton.
    685 tokmak sallayan (52,42 * 685) = 35 907,7 + %10 = 39 498.4
    425 balta sallayan (75,42 * 425) = 32 049 + %10 = 35 253.9
    173 toyton (191,75 * 173) = 33 172,75 + %10 = 36 490

    (685 tokmak + 173 toyton) + kahraman = 1210 tahıl masrafı saatlik. vuruş gücü = 75 986
    (425 balta + 173 Toyton) + kahraman = 950 tahıl masrafı saatlik. vuruş gücü = 71 743

    galya: günde 355 kılıçlı üretir. 164 heduan ya da 206 toytat.
    355 kılıçlı ( 81.17 * 355) = 28 815 + %10 = 31 696
    164 heduan ( 180.25 * 164) = 29 561 + %10 = 32 517
    206 toytat (116.33 * 206) =23 964 + %10 = 26 360

    (355 kılıçlı + 164 heduan) + kahraman = 853 tahıl masrafı saatlik. vuruş gücü = (64 213)
    (355 kılıçlı + 206 toytat) + kahraman = 773 tahıl masrafı saatlik. vuruş gücü = (58 056)

    roma: günde 266 emperyan üretir. 194 imperatoris ya da 145 caesaris üretir.
    266 emperyan (86,92 * 266) = 23 120 + %10 = 25 432
    194 imperatoris (157,25 * 194) = 30 506 + %10 = 33 556
    145 caesaris ( 232,67 * 145) = 33 737 + %10 = 37 111

    (266 emperyan + 194 imperatoris) + kahraman = 854 tahıl tüketimi saatlik. vuruş gücü = (58 988)
    (266 emperyan + 145 caesaris) + kahraman = 852 tahıl tüketimi saatlik. vuruş gücü = (62 543)

    yukarıda görülen hesaplar kısa sürede en yüksek vuruş gücünü göstermek için yapılmıştır. uzun dönem hesapları çok farklıdır. yukarıda da görüldüğü gibi en kısa sürede en yüksek vuruş gücü tokmak sallayan toyton ordusunda. en fazla tahıl tüketimi de onda fakat burda önemli olan en kısa sürede en yüksek vuruş gücü elde etmek olduğu için tahılı göz ardı ediyoruz. yani ben dan dun her yere girerim ekonomi falan anlamam sürekli ordum başka köylerde kalır diyorsanız cermen sizin BU isteğinize cevap verir.



  2. 2
    IIMyErenII
    Özel Üye

    --->: Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi

    Reklam



    uzun dönemde yapılması gereken, tahılı maksimize ederek en yüksek vuruş gücünü elde etmektir. şimdi bununla ilgili hesapları yapacağım.

    ortalama olarak 100.000 tahıl üreten köyünüz olduğunu (15 ya da 9 tarla, vaha mevcut) düşünerek bu tahılı askerlere paylaştırarak bakalım nasıl sonuçlar elde edeceğiz.

    100.000 tahıl ile 100k emperyan, 100k balta sallayan ya da 100k kılıçlı besleyebilirsiniz. ama sadece piyade ya da sadece süvariden oluşan bir ordunun başarılı olması beklenemez. bu yüzden 100k tahılı orantılı şekilde dağıtarak yapabileceğimiz en büyük orduyu yapmalıyız.

    hesaplarda hammadde hesaba katılmıyacaktır çünkü, zaten oyunun belli bir bölümünden sonra odun, tuğla ve demir yönünden sıkıntı yaşanmayacaktır.

    gelelim hesaplara. bu hesaplarda da silah dökümhaesi seviye 20 kahraman off bonus % 10 olarak hesaplanacaktır. (

    cermen: 100k tahılı 45k balta sallayan 15k toyton ya da 45k tokmak sallayan 15k toyton olarak kullanabiliriz. 1000 mancınık ve 1000 koçbaşı yaptığımızı da hesaba katarak işlemlere başlıyorum. geriye kalan 1000 tahıl köy gereksinimi.

    (45k balta ) + (15k toyton ) + (1k mancınık ) + (1k koçbaşı ) + kahraman off bonus = vuruş gücü.

    (45.000 * 75,42) + (15.00 * 191,75) + (1000 * 96) + (1000 * 94) + % 10 =
    (3.393.900) + (2.876.250) + ( 96.000) + (94.000) + %10 =
    (6.460.150) + 646.015 = 7.106.165 vuruş gücü.

    (45k tokmak) + (15k toyton) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + kahraman off bonus =
    (2.358.900) + ( 2.876.250) + (96.000) + (94.000) + %10 =
    (5.460.150) + 542.515 = 6. 002.665 ( tokmak sallayanın uzun vadede büyük farkla geriye düştüğünü görüyoruz)

    galya: 100k tahılı 45k kılıçlı, 15k heduan olarak ya da 45k kılıçlı 22.5k toytat olarak bölebiliriz. 1k mancınık ve 1k koçbaşını da burada hesaplıyoruz. geriye kalan 1000 tahıl köy gereksinimi.
    (45k kılıçlı) + (15k heduan) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + kahraman off bonus = vuruş gücü.

    (45.000 * 81,17) + (15.000 * 180,25) + (1000 *119) + (1000 * 76,75) + %10 =
    (3.652..650) + (2.703.750) + (119.000) + (76.750) + %10 =
    (6.552.150) + 655.215 = 7.207.365 vuruş gücü.

    (45k kılıçlı) + ( 22.5k toytat) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + %10 =
    (3.652.650) + (2.617.425) + (119.000) + (76.750) + %10 =
    (6.465.825) + 646.582 = 7.112.407 vuruş gücü.







  3. 3
    IIMyErenII
    Özel Üye
    roma: 100k tahılı 40k emperyan 12.5k caesaris ya da 45k emperyan 15k imperatoris olarak bölebiliriz. 45k emperyan 11.250 ceasaris de başka bir seçenek olarak yapılabilir. ama atlı ile piyadeyi dengeli yapmak gerekir. 1k mancınık ve 1k koçbaşını da hesaplıyoruz. geriye kalan 1000 tahıl köy gereksinimi.

    (40k emperyan) + (12.5k caesaris) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + %10 =
    (3.476.800) + (2.908.375) + (124.750) + (88.250) + %10 =
    (6.598.175) + 659.817 = 7.257.992 vuruş gücü. (ceasaris'in üstünlüğü)

    (45k emperyan) + (11.250 caesaris) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + %10 =
    (3.911.400) + (2.617.537) + (124.750) + (88.250) + %10 =
    (6.741.937) + 674.193 = 7.416.130 vuruş gücü. (ceasaris'in üstünlüğü)

    (45k emperyan) + (15k imperatoris) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + %10 =
    (3.911.400) + (2.358.750) + (124.750) + (88.250) + %10 =
    (6.483.150) + 648 315 = 7.131.465 vuruş gücü.

    aynı koşullarda 3 ırk için durum bu.

    durumu özetleyelim: (savunma hesaplamaları başka bir gün)

    roma günde 266 emperyan, 145 ceasaris asker basabiliyor yani romanın hesapladığımız rakamlara ulaşması için 3 aydan uzun bir süre kışlasının ve ahırının hiç boş durmaması gerek. romanın asker kaybetme lüksü yok. alternatif olarak yan köyden kışla, büyük kışla, ahır ve büyük ahır ile beraber basılırsa bu süre yarı yarıya iner fakat romanın askeri pahalı olduğu için bu çok masraflıdır. tabii yan köyden bastığınız askeri merkezde besliceksiniz. roma iç ve dış geliştirmesiyle yıkıldığında çabucak toparlanabilir. pretoryan gibi yüksek savunma gücü olan bir asker de romanın en büyük avantajıdır. atlılara karşı zayıf olduğu için, evrensel yetiştirilen lejyoner sayısı fazla tutulursa bu alanda da başarılı olunabilir. suru da savunmaya fazladan güç katar. sur etkisi 1.03^x (x sur seviyesi.)

    galya ırkı ise romadan hızlı cermenden yavaş olarak gözüküyor. bir yandan romadan daha avantajlı, çünkü askeri çok pahalı değil. yan köyden romaya göre biraz daha ucuza asker çıkartabilir. ortalama bir sürede iyi bir orduya sahip olabilir. toytatlar ile çok hızlı yağma yapabilirler ve düşmanın beklemediği bir anda düşmana ağır darbe verir. savunmada ise druyid, phalanx ve heduan inanılmaz güçlüdür. heduan'ı yetiştirmek pahalı gibi dursa da zırh dökümhanesi seviye 20 de 209 savunma yapar(süvariye). 2.7 mızrakçı eder. kahraman defansda %10 bonus verirse heduan savunmada inanılmaz güce kavuşur. çiti savunmaya 1.025^x(x çit seviyesi) eklenirse galya savunmada çok iyi durumdadır.


    cermen ise çok kısa sürede ordusunu toplayabilir. devasa orduları kısa sürede yaparak düşmana büyük üstünlük sağlayabilir. yapılan orduların beslenmesi ilerleyen zamanlarda problem olacağından iyi hesaplanması gerkmektredir. savunma olarak zayıftır. paladin ve mızrakçısı savunma yükünü üstlenir. paladin piyadeye karşı başarılıdır. mızrakçı ise aynı kategorideki savunmacılara göre daha zayıftır. cermenlerin dış cephesi toprak siper savunmaya 1.020^x(toprak siper seviyesi) etki eder ve yıkılması zordur.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi