Subaru Modelleri ve Genel Bilgiler

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 Sonuncu8Sonuncu9
Modifiye Bölümü ve Tuning Bölümünden Subaru Modelleri ve Genel Bilgiler ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Gönülce
    Özel Üye
    Reklam

    Subaru Modelleri ve Genel Bilgiler

    Reklam



    Subaru Modelleri ve Genel Bilgiler

    Forum Alev
    Subaru Legacy

    5MT / SPORTSHIFT* E-4AT, AWD)
    Ebatlar: U x G x Y : 4,665 x 1,730 x 1,425 mm
    Motor: Yatay Yerleşimli, 4-silindirli, DOHC,16 valfli
    Kursunsuz Benzinli motor
    Hacim:1,994 cc
    Azami çikis gücü: 110 kW (150 PS) / 6,000 d/d

    Yüksek Kaliteli Kokpit Legacy’nin araca tamamen hakim olmanızı sağlayan kokpiti, her türlü beklentinize cevap veren heyecan verici bir sürüş keyfi sunuyor. En mükemmel ergonomik prensiplerin kullanılması ve işlevsellikte gösterilen titizlik sayesinde yolculuğu sizin için her zaman eğlenceye dönüştürüyor. Kontrollerin tasarım ve şeklinden metalikorta panele ve kolayca görülebilecek şekilde yerleştirilmiş şık düğmelere kadar her detay titizlikle düşünülmüştür. Her şey iç mekana şık bir görünüm hissi verecek bir uyum içinde tasarlanmıştır




  2. 2
    Gönülce
    Özel Üye

    --->: Subaru Modelleri ve Genel Bilgiler

    Reklam






    (5MT Çift Kademeli / D – 4AT, AWD)
    Ebatlar: U X G X H: 4,485 X 1,735 X 1,590 mm
    Motor: Yatay yerlesimli; 4 silindir; Turbo DOHC, 16-Valf
    Kurşunsuz Benzinli motor
    Hacim: 1,994 cc
    Azami Çikis Gücü: 116 kW (158 ps) / 6,400 d/








  3. 3
    Gönülce
    Özel Üye

    [
    Ebatlar: U X G X H: 4,485 X 1,735 X 1,585 mm
    Motor: Yatay yerlesimli; 4 silindir;
    Turbo DOHC, 16-Valf
    Kurşunsuz Benzinli motor
    Hacim: 2,547 cc
    Azami Çikis Gücü: 169 kW (230 ps) / 5,600 d/d
    *SPORTSHIFT, Prodrive Ltd.’in tescilli markasidir.








  4. 4
    Gönülce
    Özel Üye



    Outback'in son derece ferah içmekanına bakın. Ayaklar için tasarlanan son derece ferah mekan arkanıza yaslanp mükemmel konforun keyfini sürebileceğiniz anlamına geliyor. Direksiyona oturduğunuz anda kendinizi bu heyecan verici atmosfere kaptıracaksınız. Böylece, siz aracınızla bütünleşirken yolcular da kendini ferah kabin alanının rahatlığınana bırakacaklar....


  5. 5
    Gönülce
    Özel Üye
    Subaru Tribeca





    B9 Tribeca tarzı, tüm aracı konforlu, pratik ve kullanımı kolay yapan zekice hazırlanmış tasarımı sayesinde daha da göz alıcı hale gelmiştir. Her yolculuğu unutulmaz kılacak olan her donanıma dikkatlice ve en ince ayrıntısına kadar itina gösterilip her şey önceden planlanarak görünüş cazibeli hale getirilmiştir. Tamamen en ince ayrıntısında kadar düşünülmüş bu kombinasyon, bu Cross-over tasarımın hayatınızda eşsiz bir yer edinmesini sağlar ancak bu kombinasyonu siz belirlersiniz.




  6. 6
    Gönülce
    Özel Üye
    Subaru Modellerinin Hepsi


    Subaru 1.8i Coupe

    Subaru Impreza WRX STi

    Subaru Impreza WRX STi type RA spec C

    Subaru Leone 1600 ST

    Subaru Leone GL Coupe

    Subaru Leone GSR Coupe

    Subaru M80

    Subaru 360-K163 (1958 Model)

    Subaru R-2 (1969 Model)

    Subaru FF-1 1300 G (1970 Model)

    Subaru FF-1 1300 G Sports (1970 Model)

    Subaru FF-1-A14 Star (1970 Model)

    Subaru 1600 GFT Hardtop (1978 Model)

    Subaru 1600 DL Estate (1980 Model)

    Subaru 1600 GFT Hardtop (1980 Model)

    Subaru 1600 GLF Series 2 (1980 Model)

    Subaru 1.8 4WD Turbo Estate (1984 Model)

    Subaru Rex Turbo (1984 Model)

    Subaru Rex Combi 4WD (1985 Model)

    Subaru Rex Combi Turbo (1985 Model)

    Subaru Rex Combi Turbo 4WD (1985 Model)

    Subaru Rex SE (1985 Model)

    Subaru XT Coupe 1.8 (1985 Model)

    Subaru 1.8 Coupe 4WD (1986 Model)

    Subaru Justy (1986 Model)

    Subaru Justy (1986 Model)

    Subaru XT-6 (1986 Model)

    Subaru XT-6 (1986 Model)

    Subaru Legacy 1.8 GL 4WD (1989 Model)

    Subaru Legacy 1.8 GL Estate (1989 Model)

    Subaru Legacy 2.2 GLX 4WD (1989 Model)

    Subaru Legacy 2.2 GX Estate (1989 Model)

    Subaru Legacy 2.2 Turbo Sport (1989 Model)

    Subaru Legacy 2.0 Turbo (1992 Model)

    Subaru Legacy 2.0 Turbo Estate (1992 Model)

    Subaru SVX (1992 Model)

    Subaru Vivio (1992 Model)

    Subaru Impreza 2.0 4WD Turbo (1993 Model)

    Subaru Legacy L Wagon (1994 Model)

    Subaru Impreza WRX STi Version II (1995 Model)

    Subaru Impreza WRX Type RA STi Version II (1995 Model)

    Subaru Outback 2.5 (1996 Model)

    Subaru Legacy 2.5 GT (1997 Model)

    Subaru Impreza 22B STi (1998 Model)

    Subaru Impreza S201 STi (2000 Model)

    Subaru Impreza WRX UK300 (2000 Model)

    Subaru Outback H6-30 (2000 Model)

    Subaru Forester S/20 typeA (2001 Model)

    Subaru Forester S/20 typeA Automatic (2001 Model)

    Subaru Impreza Type Euro 20K (2001 Model)

    Subaru Impreza Type Euro 20K Automatic (2001 Model)

    Subaru Impreza Type Euro 20N (2001 Model)

    Subaru Impreza Type Euro 20N Automatic (2001 Model)

    Subaru Impreza Type Euro I´s sport (2001 Model)

    Subaru Legacy B4 RS25 (2001 Model)

    Subaru Legacy B4 RS30 (2001 Model)

    Subaru Legacy B4 RSK (2001 Model)

    Subaru Legacy B4 RSK Automatic (2001 Model)

    Subaru Legacy B4 RStypeB (2001 Model)

    Subaru Legacy B4 RStypeB Automatic (2001 Model)

    Subaru Legacy GT30 (2001 Model)

    Subaru Legacy Touringwagon 250S (2001 Model)

    Subaru Legacy Touringwagon Brighton (2001 Model


  7. 7
    Gönülce
    Özel Üye
    Subaru Legacy Touringwagon GT-B E-tune II (2001 Model)

    Subaru Legacy Touringwagon GT-B E-tune II Automatic (2001 Model)

    Subaru Legacy Touringwagon TStypeR (2001 Model)

    Subaru Legacy Touringwagon TStypeR Automatic (2001 Model)

    Subaru Legacy Touringwagon TX (2001 Model)

    Subaru WX-01 (2001 Model)

    Subaru Impreza S202 STi (2002 Model)

    Subaru Impreza WRX STi (2002 Model)

    Subaru B11S Coupe (2003 Model)

    Subaru Forester Cross Sports (2003 Model)

    Subaru Forester Cross Sports 2.0i (2003 Model)

    Subaru Forester Cross Sports Automatic (2003 Model)

    Subaru Forester X20 (2003 Model)

    Subaru Forester X20 Automatic (2003 Model)

    Subaru Forester XT (2003 Model)

    Subaru Forester XT Automatic (2003 Model)

    Subaru Impreza 2.0 WRX (2003 Model)

    Subaru Impreza 2.0 WRX Sports Wagon (2003 Model)

    Subaru Impreza WRX (2003 Model)

    Subaru Impreza WRX Automatic (2003 Model)

    Subaru Impreza WRX Sport Wagon (2003 Model)

    Subaru Impreza WRX Sport Wagon Automatic (2003 Model)

    Subaru Impreza WRX STi (2003 Model)

    Subaru Impreza WRX STi (2003 Model)

    Subaru Impreza WRX STi spec C (2003 Model)

    Subaru Legacy 2.5i (2003 Model)

    Subaru Legacy 2.5i Automatic (2003 Model)

    Subaru Legacy 3.0R (2003 Model)

    Subaru Legacy 3.0R Sports Tourer (2003 Model)

    Subaru Legacy B4 2.0GT (2003 Model)

    Subaru Legacy B4 2.0GT Automatic (2003 Model)

    Subaru Legacy B4 2.0GT spec. B (2003 Model)

    Subaru Legacy B4 2.0GT spec. B Automatic (2003 Model)

    Subaru Legacy B4 2.0i (2003 Model)

    Subaru Legacy B4 2.0R (2003 Model)

    Subaru Legacy B4 2.0R Automatic (2003 Model)

    Subaru Legacy B4 3.0R (2003 Model)

    Subaru Legacy Outback 2.5i (2003 Model)

    Subaru Legacy Outback 2.5i Automatic (2003 Model)

    Subaru Legacy Sports Tourer 2.5i (2003 Model)

    Subaru Legacy Sports Tourer 2.5i Automatic (2003 Model)

    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0GT (2003 Model)

    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0GT Automatic (2003 Model)

    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0GT spec. B (2003 Model)

    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0GT spec. B Automatic (2003 Model)

    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i (2003 Model)

    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0R (2003 Model)

    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0R Automatic (2003 Model)

    Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R (2003 Model)

    Subaru R2 I (2003 Model)

    Subaru R2 I AWD (2003 Model)

    Subaru R2 I AWD CVT (2003 Model)

    Subaru R2 I CVT (2003 Model)

    Subaru R2 R (2003 Model)

    Subaru R2 R AWD (2003 Model)

    Subaru R2 R AWD CVT (2003 Model)

    Subaru R2 R CVT (2003 Model)

    Subaru R2 S (2003 Model)

    Subaru R2 S AWD (2003 Model)

    Subaru Impreza 2.5 RS (US) (2004 Model)

    Subaru Impreza 2.5 RS Automatic (US) (2004 Model)

    Subaru Impreza 2.5 RS Sport Wagon (US) (2004 Model)

    Subaru Impreza 2.5 RS Sport Wagon Automatic (US) (2004 Model)

    Subaru Impreza WR1 (2004 Model)

    Subaru Impreza WRX STI (US) (2004 Model)

    Subaru B9 Tribeca (US) (2005 Model)

    Subaru Impreza 1.5i (2005 Model)


  8. 8
    Gönülce
    Özel Üye
    Subaru Impreza 1.5i 4WD (2005 Model)

    Subaru Impreza 1.5i 4WD Automatic (2005 Model)

    Subaru Impreza 1.5i Automatic (2005 Model)

    Subaru Impreza 2.0R (UK) (2005 Model)

    Subaru Impreza 2.0R Automatic (UK) (2005 Model)

    Subaru Impreza 2.5 RS (US) (2005 Model)

    Subaru Impreza 2.5 RS Automatic (US) (2005 Model)

    Subaru Impreza Sport Wagon WRX (US) (2005 Model)

    Subaru Impreza Sport Wagon WRX Automatic (US) (2005 Model)

    Subaru Impreza Sports Wagon 2.0R (UK) (2005 Model)

    Subaru Impreza Sports Wagon 2.0R Automatic (UK) (2005 Model)

    Subaru Impreza Sportwagon 1.5i (2005 Model)

    Subaru Impreza Sportwagon 1.5i 4WD (2005 Model)

    Subaru Impreza Sportwagon 1.5i 4WD Automatic (2005 Model)

    Subaru Impreza Sportwagon 1.5i Automatic (2005 Model)

    Subaru Impreza Sportwagon 1.5i-S (2005 Model)

    Subaru Impreza Sportwagon 1.5i-S 4WD (2005 Model)

    Subaru Impreza Sportwagon 1.5i-S 4WD Automatic (2005 Model)

    Subaru Impreza Sportwagon 1.5i-S Automatic (2005 Model)

    Subaru Impreza STi S204 (2005 Model)

    Subaru Impreza WRX (2005 Model)

    Subaru Impreza WRX (UK) (2005 Model)

    Subaru Impreza WRX (US) (2005 Model)

    Subaru Impreza WRX Automatic (2005 Model)

    Subaru Impreza WRX Automatic (US) (2005 Model)

    Subaru Impreza WRX Sports Wagon (UK) (2005 Model)

    Subaru Impreza WRX Sportwagon (2005 Model)

    Subaru Impreza WRX Sportwagon Automatic (2005 Model)

    Subaru Impreza WRX STI (2005 Model)

    Subaru Impreza WRX STI (US) (2005 Model)

    Subaru Impreza WRX STI spec C (2005 Model)

    Subaru Impreza WRX STI spec C Type RA 2005 (2005 Model)

    Subaru Impreza WRX STI Type-UK (UK) (2005 Model)

    Subaru Legacy 2.0R (2005 Model)

    Subaru Legacy 2.0R Automatic (2005 Model)

    Subaru Legacy Sports Tourer 2.0R (2005 Model)

    Subaru Legacy Sports Tourer 2.0R Automatic (2005 Model)

    Subaru R1 i (2005 Model)

    Subaru R1 i AWD (2005 Model)

    Subaru Forester STI (2006 Model)

    Subaru Impreza WRX STI spec C Type RA-R (2006 Model)

    Subaru Legacy B4 STI (2006 Model)

    Subaru Legacy B4 STI Automatic (2006 Model)

    Subaru Legacy Touring Wagon B4 STI (2006 Model)

    Subaru Legacy Touring Wagon B4 STI Automatic (2006 Model)

    Subaru Stella Custom RS (2006 Model)

    Subaru Stella Custom RS AWD (2006 Model)

    Subaru Stella L (2006 Model)

    Subaru Stella L AWD (2006 Model)


  9. 9
    Gönülce
    Özel Üye


    Otomobil üreticilerinin genelde uyguladıkları bir reçete vardır. İlk başta turnayı gözünden vurmayı planladıkları standart yol versiyonu modellerini büyük bir reklam kampanyası ile satışa sunarlar. Sonrasında ise bakın bu otomobilin şu şekilde güçlendirilmiş versiyonu da var diyerek, model isminin arkasına bazı kısaltmalar ekleyip pazara çıkartırlar. Hatta sonrasında da ralli parkurlarında ya da pistlerde start alacak bir versiyonunu geliştirerek onu da piyasaya dahil ederler. Durum aslında genel hatları ile hep böyledir. Ancak Subaru'da anlaşılan işler biraz değişik yürüyor. İlk olarak bir modelin 200 HP'nin üzerindeki versiyonlarını piyasaya sürüp hemen ardından ralli parkurlarında arka arkaya birincilikler elde ettikten sonra o modelin standart yol versiyonunu satışa sunuyorlar. Bu aslında oldukça farklı bir pazarlama tekniği. Ancak gözler yollarda homurtulu bir şekilde dolaşan araçlara alıştıktan sonra, 105 HP'lik motorun kullanıldığı, standart yol versiyonu otomobiller biraz sönük kalabiliyor. Olaya bir başka açıdan daha bakarsak, sonradan ortaya çıkarılan bu model aslında hayalleri kurulan homurtulu ve kaslı modellere ulaşmanın en kolay yolu olarak görülebilir. Yani 120 bin YTL ödemek yerine, aynı Impreza 1.5R'da olduğu gibi 32 bin 480 YTL ödeyerek bir dört tekerlekten çekiş sistemine sahip Impreza'ya sahip olabilirsiniz. Tabii ki çok büyük hayaller kurmamak şartıyla.

    Beklentiye dikkat!
    Impreza denilince ilk olarak göze hitap eden, yerinden fırlamaya hazır bir ok akla geliyor. Ancak Impreza'nın 1.5R adı verilen modelini gördüğünüzde hevesiniz biraz olsun kursağmızda kalıyor. Fakat daha sonrasında toparlanıp araca alıcı gözle baktığınızda fena bir görüntü ile karşılaşmadığınızı anlıyorsunuz. Bu nedenle bu otomobile yöneltilen ilk bakışlar biraz aldatıcı olabiliyor. Sonuçta bu araca 32 bin YTL ödeyerek sahip olabiliyorsunuz. Ancak diğer homurtulu ve haşarı kardeşin fiyatı 100 bin YTL'nin bile üzerinde, işte biraz bunları da hesaba kattığınız zaman aslında 1.5R'ın albenisinin yüksek olduğu ortaya çıkıyor. Otomobile önden bakıldığında güçlü kardeşleri ile ortak özellikleri fark ediliyor. Burada tabi ki motor kaputunun üzerindeki devasa hava giriş yeri boş ama farlar, tamponun yapısı, hava girişleri, tamponun yanlarında bulunan ızgaralar gibi detaylar birebir aynı. Profilden bakıldığında kapıların daha düşük kalitede bir malzemeden yapıldığı ve aracın kaslı yapısının burada devam etmediği görülüyor. Bu bölümde dikkat çeken bir başka detay ise kapıların üzerinde cam çıtalarının olmamağı oldu. Dört kapı üzerinde de çıtaların olmaması nedeniyle camlar kapı açıkken sanki yere düşecekmiş gibi görünüyor. Subaru Irnpreza 1.5R'ın arka bölümü de ağabeylerine göre oldukça sade ve en azından alışık olduğumuz büyük spoylerin yerinde yeller esiyor.
    br> İç mekan oldukça ferah ve konforlu
    İç mekana geçildiğinde ilk olarak ferah bir ortam karşmıza çıkıyor. Kullanılan malzeme kalitesi açısından çok önemli bir sorunla karşılaşılmayan iç mekanda bazı aydınlatmalı uyarılar daha iyi olabilirmiş. Örneğin gündüz kullanımında klima açma-kapama düğmesinin ışığı hiç görünmüyor. Tıpkı klima düğmesinde olduğu gibi konsol üzerinde bulunan bütün kumanda düğmelerinde bu renk ledler (koyu san, kahverengi) tercih edilmiş ve aynı zorluk yaşanıyor. Gerek sürücü gerekse yolcu kolluğu yapışı nedeniyle övgüyü hak ederken, yan destekleri de kullanım sırasında çok işe yarıyor. Derinlik ayarı olmayan direksiyon biraz önde duruyor. Bu nedenle ideal sürüş pozisyonunu ayarlarken koltuğu biraz geriye itmek gerekiyor. Bu durumda da sürücü pedallardan uzak kalıyor. Bizce koltuklarda, koltuk ısıtması olacağına direksiyonda derinlik ayarı olsa daha iyi olurmuş. Gösterge paneli kullanım sırasında rahatlıkla takip edilirken, burada da farların açıldığına dair bir uyarı ışığı olmaması ekyasak kelimeyasak kelimeyasak kelimelik. Ön ve arka bölümde yeterli kullanım alanına sahip olan Impreza 1.5R'ın görüş açıları ise gerçekten sorunsuz. Kullanım sırasında sürücünün en önemli yardımcılanndan biri camların ve oturma pozisyonunun çok iyi ayarlanması. Bu sayede görüş açıları etkileyici. Subaru modellerinde görüşün net olması, görüşü kolaylaştıran ön bölüm ve kaput kenarları, kör noktaları en aza indiren ön direkler sayesinde gerçekleştiriliyor. Aslında buraya kadar yazdıklarımızı bir kenıra bırakmanızda yarar var. Çünkü Subaru denince elbette insanın aklına kışkırtıcı görünüme sahip bir otomobil geliyor. Ancak bundan çok daha önemlisi her yönüyle sürüş özellikleri. Subaru yetkileri yaptıkları açıklamalarda güvenliğin sağlanmalının Subaru'nun ilk önceliği olduğunu belirtiyor. Subaru'nun simetrik A"WD adını verdiği dört tekerlekten çekiş sistemi ve boxer motorun aracın gövdesine çok iyi konumlandırılması ile yol tutuş konusunda Subaru gerçekten birkaç adım öne çıkıyor. Subaru Boxer motor (Subaru Yatay Boxer Motorlar) ile "Symmetrical AWD"nin son derece iyi gerçekleştirilmiş tasarımı sayesinde impreza 1.5R, her türlü yol koşulunda ve her türlü zeminde etkileyici bir performans sergiliyor. Sürekli dört tekerlekten çekiş sistemleri konusunda oldukça başarılı bir marka olan Subaru işte burada sedan modeller arasında önemli bir fark yaratmış oluyor. Farklı motor tasarımı ile de rakiplerinden ayrı bir karaktere bürünen impreza 1.5R, kompakt sedan sınıfında farklı bir kişilik arayanlara rahatlıkla hitap edecekmiş gibi görünüyor. Arka arkaya girilen virajlarda bile yolu bırakmayı hiç niyeti olmayan otomobilin dört tekerlekten çekiş sistemi işte burada güvenliğini ortaya koyuyor. Araçta görev yapan 1498 cc hacmindeki motor, 6400 d/d'de 105 HP güç ve 3200 d/d'de 142 Nm tork üretiyor. 5 ileri manuel şanzıman seçeneği ile birlikte satın alınan otomobilde bir diğer özellikse beklendiği gibi üst devirlere kadar sorunsuzca çıkan bir motor performansı. Motorun 7000 d/d'ye ve hatta biraz dalıa üzerine kadar devir çevirme yeteneği sayesinde çok fazla bir güç gelmese bile performanslı bir otomobil kullanılıyormuş hissi duyuluyor. Şanzımanın kemikli yapışı sayesinde vites yolları net şekilde hissediliyor. Dört tekerlekten çekiş sisteminin konforunu da kullanımlar sırasında rahatlıkla hissedilirken, ayrıca güvenlik konusunda da limitlerin çok ama çok üzerine çıkılmadığı taktirde bir sorunla karşılaşılmıyor. Üç kollu bir simitle kontrol edilen dişli çubuk mekanizması direksiyon sistemi ile de yönlendirmeler son derece keskin bir şekilde gerçekleştiriliyor. Önde hava kanallı disklere eşlik eden arka bölümdeki kampanalar ise biraz gereksiz bir malzeme kısıtlaması gibi. Yaptığımız panik fren testlerinde 40 metre gibi limitlerde durmayı başaran Impreza 1.5R'ın fren performansı arka arkaya yapılan frenlerde biraz uzuyor. Ancak buna rağmen 4 sensörlü ABS sistemine sahip olan otomobil frenler sırasında stabil yapısını bozmayarak güven veriyor. Subaru impreza 1.5R'ın standart donanım listesinde ise radyoCD çalar, otomatik klima, SRS çift havayastığı (yolcu için iki kademeli), ISOFIX, ABS ve yükseklik ayarlı direksiyon gibi ekipmanlar yer alıyor.


  10. 10
    Gönülce
    Özel Üye
    SUBARU Forester 2.0 aracın genel özellikleri
    Subaru'nun yeni ürünü Forester tek bir karoserin altında bir arazi aracının yeteneklerini, bir minivanın geniş iç hacmini ve bir otomobilin kullanım zevkini aynı anda sunuyor.



    Karoser, iç mekan
    Subaru Forester, dış görünüşte bir arazi aracından çok yüksek ve geniş bir station wagon otomobili andırıyor. Geniş tamponların çizgilerini yan kapılardaki kalın koruma bantları takip ediyor. Tavanda güçlü bir portbagajı bulunan Forester' in yedek lastiği diğer arazi araçları gibi gövdenin dışında değil, bunun yerine bagajın altına ustalıkla yerleştirilmiş. Önde rahat ve yükseklik ayarlı koltuklar, otomobildekine benzer bir sürüş pozisyonu sağlıyor. Yükseklik ayarlı direksiyon kullanım konforunu ve sürüş zevkini artırıyor. Kontrol paneli büyük ve okunaklı göstergelerden oluşuyor. Havalandırma grubunun kullanımı kolay. Uzaktan kumanda joystikli müzik sistemi ve orta konsol ahşap kaplaması otomobilin standart donanımında sunuluyor. 70 santimetre uzunluğundaki büyük sunroof iç mekanın daha aydınlık ve ferah olmasını sağlıyor. Subaru Forester'ın bagaj bölümü de oldukça kullanışlı. Bagajda birçok küçük gözün yanısıra olta koymak için özel bir bölüm bulunuyor. Yine arka bölümde bulunan 12 voltluk elektrik soketiyle mini buzdolabı ve elektrikli su ısıtıcısı gibi cihazlar çalıştırılabiliyor. Forester'da sadece sırtlıkların yatırılması bile düz zeminli bir yükleme alanı oluşması için yeterli oluyor. Forester'da yükleme alanının genişliği 1360 mm, derinlik de 1884 mm.
    Motor, performans
    Subaru Forester'da 2.0 litrelik boxer motor bulunuyor. 5600 d/d' de 137 HP güç üreten motor 4 ileri oranlı otomatik şanzımanla uyum içinde çalışıyor. Ancak otomatik vites kutusu ve dört çekerli aktarma organları motor gücü ve yol performansında kayıplara yol açıyor. Forester'ın motoru hızlanmada otomobile yüksek performans sağlayamasa da arazide yeterli çekiş gücünü tekerleklere aktarıyor. Forester'ın otomatik vites kutusu aktarma için aynı zamanda tork dağıtıcısı görevini de üstleniyor. Motorun ürettiği tork, ön ve arka tekerlekler arasında otomobilin ağırlık dağılımı göz önünde bulundurularak dağıtılıyor.
    Yürüyen aksam, kullanım
    Hidrolik destekli ve yükseklik ayarlı direksiyon ele iyi oturuyor. Hassas direksiyon arazide oldukça kullanışlı. Direksiyon sistemindeki hidrolik desteğin motor devriyle ters orantılı olarak azalması sayesinde sürat arttıkça direksiyon sertleşiyor. Forester'ın süspansiyon sisteminde ilk olarak impreza'da kullanılan uzun stroklu amortisöre yer verilmiş. Uzun stroklu amortisörler arazide yumuşak bir sürüş sağlarken otomobilin viraj kahiliyetini de artırıyor. Arka süspansiyon sisteminde "selfleveling" ismi verilen otomatik yükseklik ayarı var. Araç yüklüyken ya da römork çekerken yüksekliğin değişmemesi kullanımda avantaj sağlıyor. Önde disk, arkada kampana ve dört sensörlü elektronik ABS'den oluşan fren sistemi 1320 kg'lik otomobili güvenle durdurabiliyor. 100 km/s hızda yapılan frende Forester 42 metrelik mesafede durdu


  11. 11
    Gönülce
    Özel Üye

    --->: Subaru Modelleri ve Genel Bilgiler

    Reklam



    SUBARU Forester 2.0 XT aracın genel özellikleri
    Uzun yıllar boyunca tasarım açısından ilgi çekmeyen modeller üreten Subaru, bu anlayışı yeni Impreza ve Legacy ile değiştirmeye başlamıştı. Yeni Forester da bu anlayıştan payına düşeni aldı. Eskisinden daha sert görünen burun tasarımında, yuvarlak formlu büyük sis farları, Subaru kimliğinin bir parçasını oluşturuyor. Turbo beslemeli motora sahip XT versiyonunda, kaputun üzerindeki hava girişi aracın gücü hakkında uyarıda bulunuyor. Yeni Forester'ın arka kısmında daha radikal değişiklikler bulunuyor. Büyük arka camın altındaki, siyah renkli geniş çıtada iri harflerle Subaru yazısı hemen dikkat çekiyor. Camı çevreleyerek tampona doğru inen geniş kuşak, bir çerçeve hissi veriyor. Forester'ın üçgen formlu stop lambaları, tasarımdaki en Avrupalı bölümü oluşturuyor. Karoser ve şasisinde güvenliğe yönelik güçlendirmeler yapılan Forester'ın ağırlık merkezini aşağıya çekebilmek için hafif alaşım teknolojisine yer verilmiş. Motor kaputu, ön ve arka tampon bağlantıları, sunroof ve tavan rayları alüminyumdan imal edilmiş. Platformunda önemli bir farklılık olmayan Forester'ın ------ mesafesi (2525 mm), uzunluğu (4450 mm) ve genişliği (1735 mm) değişmemiş. Buna karşılık aracın yüksekliği 5 mm kadar azalmış (2.0 X: 1590 mm, 2.0 XT: 1585 mm). Dış boyutlarda bir değişiklik olmaması iç mekan genişliğinin de değişmediği anlamına gelmiyor. Yeni iç mekan düzenlemesi, arka koltuktaki diz mesafesinin 25 mm genişlemesini sağlamış. Yeni Forester'ın iç mekanı eskisinden çok daha kaliteli görünüyor. Kokpitin üst kısmıyla torpido gözü çizgisi arasındaki bölümde kullanılan desenli plastik ve metal görünümlü orta konsol, kalite hissini pekiştiriyor. Tabii buna sportifliği de eklemek gerekir. Az sayıda düğmeye yer verilen orta konsolda müzik sistemi, kapaklı bir göz, portatif bardaklık ve havalandırma sistemi kumandaları bulunuyor. Elektronik klimanın üç adet dairesel kumandası son birkaç yıldır sık sık karşımıza çıkan bir tarz. Kokpitin üst kısmında, orta konsol hizasındaki kapaklı geniş göz de dikkat çekiyor. Tavana yerleştirilen iki adet gözlük kabı, arka koltuk sırasının hemen arkasındaki şemsiyelik, 12 V elektrik soketine ev sahipliği yapan orta kol dayanağı ile bagajın iki yanındaki gözler, kullanışlılığı artırıyor. Forester'ın 387 litrelik bagajı koltukların katlanmasıyla 1592 litrelik hacme ulaşıyor. Bagajın iki yanındaki eşya gözleriyle yedek lastik yuvasındaki plastik kap pratik ayrıntılardan.

    Motor, performans
    Forester 2.0 XT'nin kaputunun altında çok tanıdık bir motor bulunuyor. Bir Subaru klasiği haline gelen boxer motor, yapısı sayesinde ağırlık merkezinin aşağı çekilebilmesini sağlıyor. 1994 cc hacmindeki, 16 supaplı, değişken supap zamanlamak motor, 177 HP güç üretiyor. Eski Forester'da da kullanılan motorda bir takım yenilikler yapılarak hem sürüş kalitesinin artması hem de yakıt tüketiminin düşürülmesi amaçlanmış. Eskisinden daha sessiz çalışan motor, boxer motorların eşsiz sesini kaybetmiş gibi görünüyor. Halbuki Subaru tutkunları bu sesi çok sever. Özellikle 2500 d/d'den itibaren hızla devirlenen motor, üst devirlere doğru biraz sakinleşiyor. Turbo desteği sayesinde, dört tekerlekten çekiş sistemi ve otomatik şanzımanın getirdiği ek yüke rağmen kolayca devirlenen motor, gaz pedalına oldukça hızlı tepki verebiliyor. Ancak rölantide sarsıntılı çalışması eksi puan alıyor. Forester 2.0 XT'nin 4 ileri vitesli otomatik şanzımanı geleneksel yapıda. Her ne kadar elektronik kontrollü olsa da modern otomatik şanzımanlar gibi adaptif özelliği bulunmayan şanzımanın vites değişimlerini hızlı gerçekleştirmesi olumlu. Ancak hızlanmalarda, üst devirlerdeki vites değişimlerinde biraz gecikme yaşatması şaşırtıyor. Yüksek performansa yönelik Power ve kış modları bulunan şanzımanın aktif tork dağıtma sistemi, normal şartlarda gücün yüzde 60'ını ön, yüzde 40'ını arka tekerleklere yönlendiriyor. Ön ya da arka tekerlekler tutunma yeteneklerini kaybetmeye başladığında, güç otomatik olarak daha çok tutunan aksa yönlendiriliyor. Başarısını daha önce de kanıtlayan dört tekerlekten çekiş sistemi sessiz çalışıyor ama otomatik şanzımanlı versiyonda arazi modu olmadığı için arazi şartlarında tüm yeteneklerini göstermiyor. Otomatik şanzımanlı Forester 2.0 XT, yaptığımız testte 0-100 km/s hızlanmasını 9.1 sn'de tamamladı. Bu da manuel şanzımanlı ve 2.0 litre atmosferik motorlu orta sınıf otomobillerle yaklaşık olarak aynı. Turbo beslemenin diğer bir faydası da ara hızlanmalarda kendini gösteriyor. Otomatik şanzımanın hızla vites küçültmesi ve yüksek güç, Forester 2.0 XT'nin 60 km/s'den 100 km/s hiza 6.0 sn'de, 90 km/s'den 120 km/s'ye ise 5.2 sn'de ulaşmasını sağlıyor. Yani neredeyse spor otomobiller kadar hızlı. Diğer turbo beslemeli otomobillerde olduğu gibi Forester 2.0 XT'de de yakıt tüketimi gaz pedalının kullanımıyla doğru orantılı. Testte, 100 km'de ortalama 11.3 litre yakıt tüketen Forester'ın menzili 530 km'ye ulaşıyor. Sakin kullanımlarda tüketimi 10 litre düzeyine doğru inen Forester, sportif kullanımlarda savurgan hale geliyor.

    Kullanım, konfor
    Sürekli dört tekerlekten çekiş sisteminin öncülerinden biri olan Subaru, yol tutuş konusunda ortalamaların üzerinde olmayı başaran bir marka. Doğal olarak Forester da SUV sınıfının en başarılı yol tutuş özellikleri gösteren modellerinden biri. Bunu sağlayan unsurlarsa sürekli dört tekerlekten çekiş sisteminin yanı sıra düşük tutulan ağırlık merkezi. Pistonları yatay düzlemde hareket eden boxer motorun ağırlık merkezine olumlu etkisinin yanında motor kaputu gibi bazı parçaların alüminyumdan üretilmesi, ağırlık merkezinin yere daha yakın elmasım sağlamış. Bağımsız süspansiyonun da iyi düzenlenmesi sayesinde Forester, sürücüsünü virajlarda huzursuz etmiyor. Bozuk zeminlerdeki darbeleri iç mekana kısa ve hafif sertçe tepkilerle yansıtan süspansiyon sistemi, bu haliyle güvenli yol tutuşa yönelik olduğunu gösteriyor. Süspansiyon sisteminin bir önemli özelliği de araç yüksekliğini ayarlamaya yarayan "self levelizing" sistemi. Yönlendirme yeteneği yeterli olan direksiyon sistemiyse sürücüyü fazla bilgilendirmiyor. Ayrıca bozuk zeminlerdeki dönüşlerde direksiyon sisteminden gelen tıkırtılar dikkat çekiyor. Geniş cam alanları ve büyük sunroof sayesinde son derece aydınlık bir kabine sahip olan Forester'ın arka koltuklarındaki ekstra 25 mm'lik diz mesafesi uzun yolculuklarda rahatlık sağlıyor. Ön koltukların yanal destekleri ve portatif kol dayanakları başarılı. Ancak ayar kumandaları konusunda çok başarılı olduğunu söyleyemeyiz. Subaru'nun klayasak kelimeyasak kelimeyasak kelime özelliklerinden biri olan çerçevesiz kapı camları Forester'da da bulunuyor. Bu camların yüksek hızlarda bile rüzgar sesi sızdırmaması çok olumlu. 100 km/s sabit hızda ölçülen 65 dB(A)'lık gürültü düzeyi de Fores-ter'ın sessizliğin! ortaya koyuyor. Kapsamlı bir yenileme operasyonundan çıkan Forester'ın fren sistemi sınıf ortalamalarını tutturan duruş mesafeleri sunuyor. 100 km/s hızda elde edilen 42 metrelik duruş mesafesi binek otomobillere göre biraz uzun kalıyor.


  12. 12
    Gönülce
    Özel Üye
    SUBARU Impreza 1 6 4WD aracın genel özellikleri
    Subaru Irnpreza, dışarıdan bakıldığında iddiasız hatları nedeniyle pek göze batmıyor. Geleneklerine bağlı bir firma olarak tanımlayabileceğimiz Subaru, yine kapılarda cam çerçevelerim kullanmamış, Impreza' nın dışında olduğu gibi iç mekanında da bazı değişiklikler yapılmış. Akıcı ve sade hatlara sahip kokpitte kare ve yuvarlak köşeler birlikte kullanılmış. Yan yükseltileri yeterli olan ön koltukların oturma alanı da geniş. Arkada oturanlar için çok uzun boylu olmadıkları takdirde yeterli baş ve diz mesafesi bulunuyor. Koltuklarda kullanılan orta sert dolgu malzemesi, uzun yolculuklarda çeşitli ağrıların oluşmasını engelleyebilir. Irnpreza'nın 355 litrelik bagaj hacmi sınıf ve boyutlarına göre küçük; ancak arka koltuklar yatırılarak hacmin 600 litreye kadar yükseltilebilmesi bu olumsuzluğu az da olsa hafifletiyor.
    Motor, performans
    Impreza'nın 1.6 litrelik boxer motoru 5600 d/d'de 101 HP/SAE (90 HP/DIN) güç üretiyor. Maksimum torku 4000 d/d'de 137 Nm olan motor alt devirlerde güçsüz kalıyor ve ancak 3500 d/d'den itibaren canlanmaya başlıyor. 4 tekerlekten çekiş sisteminin getirdiği ağır yük kullanılan kısa vites oranlarına rağmen hissediliyor. Irnpreza'nın gücü tekerleklere viskoz orta diferansiyel yoluyla aktarılıyor. Fabrika verilerine göre 12.1 sn'de 0'dan 100 km/s'ye ulaşan impreza 1.6 yaptığımız testte bu hiza ancak 13.9 sn'de çıkabildi. Bunun sebebi otomobili teslim aldığımızda sadece 6 km'de olması, yani rodajının yapılmaması olabilir. Ancak motorun düşük devirlerdeki isteksizliği ve zayıflığı esneklik testlerinde daha belirgin hale geldi. 4'üncü viteste 60 km/s'den 100 km/s'ye 12.2 sn'de ulaşan impreza 5'inci viteste aynı hıza ancak 18.6 sn'de çıkabildi. Bu sonuçlar impreza 1.6'yla sollamaya çıkarken doğru vitesin seçilmesinin önemli olduğunu gösteriyor. Fabrika verilerine göre son hızı 175 km/s olan araç test koşullarında 9.7 litre/100 km yakıt tüketti. Bu tüketim 1125 kg'lik boş ağırlık ve 4 tekerlekten çekiş sistemi göz önüne alındığında makul karşılanabilir.
    Yürüyen aksam, kullanım
    Düz gidişte stabilitesi kolay kolay bozulmayan Impreza sert yan rüzgarlarda bile sürücüsünü tedirgin etmiyor. Bunu yürüyen aksamla birlikte hız yükseldikçe sertleşen başarılı direksiyon sistemi sağlıyor. Subaru'nun kuşkusuz en önemli özelliği 4 tekerlekten çekiş sistemi. Sürekli her tekerlekte güç olması virajların daha kolay ve daha yüksek limitlerde dönülmesin! sağlıyor. Bu sistemin getirdiği bir diğer avantaj da iki tekerlekten itişli ya da çekişli otomobillere göre kaygan zeminlerde daha iyi yol tutması ve yönlendirme kabiliyetinin daha yüksek olması. Orta sertlikteki süspansiyon sistemi darbeleri yeterince absorbe edebiliyor; ancak yanak yüksekliği 70 olan lastiklerin de etkisiyle otomobilin virajlarda yatmasını engelleyemiyor. Irnpreza'nın önde soğutmalı disk, arkada kampanadan oluşan fren sistemi kolayca dozlanabiliyor. 100 km mesafedeki 49 metrelik fren mesafesi ABS'nin ekyasak kelimeyasak kelimeyasak kelimeliğini hissettiriyor


+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 Sonuncu8Sonuncu9
subaru legacy 1.8 gl nasıl,  subaru legacy 1.8 gl 1992 yakit tuketimi ne kadar,  subaru legacy bc 1 motor güçlendirme
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi