Vitaminler Ve Tahıllar

+ Yorum Gönder
Sağlık ve Vitaminler Bölümünden Vitaminler Ve Tahıllar ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Heroes*
    Emekli
    Reklam

    Vitaminler Ve Tahıllar

    Reklam



    Vitaminler Ve Tahıllar

    Forum Alev
    Sadece insanların değil, yeryüzündeki tüm canlıların en önemli enerji kaynağı tahıl tohumları. Tahılları ya oldukları gibi tohum olarak, ya da işleyip, un, nişasta, yağ, kepek, şeker olarak tüketiyoruz.

    Dünyanın en çok tüketilen tahıllarından ikincisi olan pirinç, özellikle yoksul Asya ülkelerinde temel besin maddesi. Bizim gibi ülkelerde ise pirincin yerini buğday alıyor. Buğdaydan, bulgur ve un elde ediliyor. Unla ise temel besinimiz ekmek ve diğer hamur işleri hazırlanıyor. Dünya pirincinin yüzde 93’ü Asya topraklarında üretiliyor. Ama tüm dünyadaki buğday tarlalarının kapladığı alan, pirinç tarlalarının iki misli. Tohum halinde olan tahıl ürünlerinin yüzde 10-14’ü nem, yüzde 58-72’si karbonhidrat, yüzde 8-13’ü protein, yüzde 2-5’i ise yağ. Bu arada tahılların madensel tuz ve çeşitli vitaminler içerdiklerini de unutmamak gerek. Tahılların beslenmemizdeki önemleri malum. İçerdikleri bol miktarda karbonhidrat ve protein sayesinde hem enerji sağlıyorlar hem de protein ihtiyacımızı karşılıyorlar. Ülkemizde, insanlar enerji ve protein ihtiyaçlarının yüzde 70-80’ini tahıllardan karşılıyorlar. Gelişmiş, zengin ülkelerde ise bu oran yüzde 25-30 civarında.

    Tahıl ürünleri olarak mısır, buğday, yulaf, arpa, çavdar ve pirinci sayabiliriz. Bunlar arasında en çok tüketileni daha önce de bahsettiğimiz gibi, buğday. Mısır da doyurucu tahıl ürünlerinden biri. Ülkemizde çavdar tüketimi yaygın olmamakla birlikte, Almanya, Norveç, İsveç ve Danimarka gibi ülkelerde buğday kadar tüketiliyor. Ülkemizde çavdardan ekmek yapma alışkanlığı yok. Ancak bu tahıldan üretilen ekmek, bol miktarda lif içerdiğinden bağırsaklar için faydalı olduğu biliniyor. Yulaf ezmesi, Amerika ve Avrupa’da, özellikle sabah kahvaltılarında tüketiliyor. Hem enerji veren hem de doyurucu olan yulafın ezme olarak süt ve yoğurtla yenmesi Türk damak tadına ve yemek alışkanlıkları göz önünde tutulunca pek çekici bir yiyecek değil. Biz de daha çok hasta çocuklara ve diyabet gibi rahatsızlığı olan yetişkinlere yedirilmesi söz konusu...



  2. 2
    AZADE
    Bayan Üye

    Cevap: Vitaminler Ve Tahıllar

    Reklam



    Tahıllar vitaminlerden daha çok karbonhidrat ve protein içermektedir.Vücudumuz için çok faydalı olan tahılları özellikle haftada iki kere tüketmek gerekir.Vücudumuzun enerjiye ihtiyacı vardır.Tahıllar da bunları sağlamaktadır.Aynı zamanda ekonomik oldukları için herkes tarafından rahatlıkla tüketilebilmektedir.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi