Göğüs Hareketleri

+ Yorum Gönder
Erkeklere Özel ve Vücut Geliştirme Bölümünden Göğüs Hareketleri ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    murti05
    Özel Üye
    Reklam

    Göğüs Hareketleri

    Reklam



    Göğüs Hareketleri

    Forum Alev
    Göğüs Hareketleri
    Göğüs Hareketleri

    Pectoralis (Göğüs) Egzersizleri
    BENCH PRESS

    Özel olarak yapılmış "Bench" ismi verilen sıranın üzerine, bacaklar her iki yanda kalacak şekilde yatılır Barbell, Bench'in her iki yanında bulunan askıların üzerindedir Barbell barı, omuz genişliğinden biraz daha geniş tutuş açıklığı ile her iki el ile kavranır Nefes alınarak köprücük kemiğinin 5 santim kadar daha aşağısına gelecek şekilde indirilir Yine kontrollü ve yavaşça, kollar tam düzelinceye kadar, göğüs kaslarında tam gerginlik hissederek yukarıya kaldırılır Ellerin tutuş açıklığı omuz genişliğinden daha dar ise, göğüs kaslarının iç kısımları, daha geniş ise, dış ve yan kısımları daha etkili çalışır Bütün gövdenin kuvvet ve görünüşünü çok olumlu yönde etkileyen en faydalı temel hareketlerin başında gelir

    DECLINE BENCH PRESS

    Özel olarak düzenlenmiş " Decline Bench" adı verilen sıra üzerinde uygulanır Bu sıra üzerine uzanılır Ancak sıranın üst platformunun özel donanımı ve ayarlama mekanizması sayesinde, baş aşağıda, gövde ve bacaklar yukarıdadır Ayaklar, vücudun aşağıya kaymaması için özel bir bobine takılıdır Barbell, tutma askılarındadır Omuz genişliği kadar açıklıkla kavranan Barbell, nefes alınarak köprücük kemiğine doğru yavaş ve kontrollü olarak indirilir Sonra nefes verilerek, dirsekler tam gergin hale gelinceye kadar kaldırılır

    INCLINE BENCH PRESS

    Özel olarak düzenlenmiş "Incline Bench" adı verilen sıra üzerinde uygulanır Bu sıra üzerine uzanılır Ancak sıranın üst platformunun özel donanımı ve ayarlama mekanizması sayesinde, baş ve gövde yukarıda, bacaklar ise aşağıdadır Bench'in eğimi yaklaşık 35 derece kadardır Barbell, tutma askılarındadır Omuz genişliğinden biraz daha geniş açıklıkla kavranan Barbell, nefes alınarak köprücük kemiğine doğru yavaş ve kontrollü olarak indirilir Sonra nefes verilerek, dirsekler tam gergin hale gelinceye kadar kaldırılır Üst göğüs kasları için en verimli hareketlerin başında gelmektedir

    DUMBBELL BENCH PRESS

    "Simple Bench" denilen düz bir sıra üzerine, her iki ele birer dumbbell almak suretiyle uzanılır Dumbbell'ler omuz yanlarında ve avuç içleri bacak tarafına doğrudur Bu konumda, nefes verilerek kollar tamamen düzelinceye ve göz seviyesine gelinceye kadar, kontrollü ve yavaşça kaldırılır, ve nefes alınarak tekrar başlangıç durumuna dönülür Daha önce açıkladığımız "Bench Press" hareketinin dumbell'la yapılan versiyonu olup, daha ziyade şekillendirici çalışmalarda tercih edilir

    DUMBBELL FLYING

    "Simple Bench" denilen düz bir sıra üzerine, her iki ele birer dumbbell almak suretiyle uzanılır Dumbbell'ler omuz yanlarında ve avuç içleri gövdeye bakacak şekildedir Başlangıç pozisyonu olan göz seviyesine getirilen dumbbell'lar, yavaşça ve kontrollü olarak yanlara doğru nefes verilerek açılır Bu esnada dirsekler hafifçe kırıktır Tekrar, göğüs kasları sıkıştırılarak, nefes vermek suretiyle göz seviyesine kadar kaldırılır Dikkat edilmesi gereken husus; yanlara açarken dirseklerin hafifçe kırık olması ve açma hareketini iyice yanlara doğru yaparak, göğüs kaslarının tam gergin halde çalışmasını sağlamaktır

    DECLINE BENCH DUMBBELL FLYING

    Özel olarak düzenlenmiş " Decline Bench" adı verilen sıra üzerinde uygulanır Bu sıra üzerine uzanılır Ancak sıranın üst platformunun özel donanımı ve ayarlama mekanizması sayesinde, baş aşağıda, gövde ve bacaklar yukarıdadır Ayaklar, vücudun aşağıya kaymaması için özel bir bobine takılıdır Omuz genişliği kadar açıklıkla yukarıda tutulan Dumbell'lar nefes alınarak yanlara doğru yavaş ve kontrollü olarak açılır Sonra nefes verilerek, kollar göz seviyesinde düzelinceye ve dumbbell'lar birbirine yakınlaşıncaya kadar birleştirilir Tüm Hareket devamınca göğüs kasları hiç gevşetilmez ve dirsekler hafifçe kırık durumunu muhafaza eder Alt göğüs kaslarının şekillenmesini ve çizilerek estetik kazanmasını sağlayan bir egzersizdir

    CABLE CROSS OVER

    "Cable Cross Over" denilen bir istasyonda uygulanır İstasyonun her iki tarafında bulunan ve uçlarında ağırlık plakaları bulunan tutma kulpları, istasyonun tam ortasında durularak sıkıca kavranır Her iki yanda bulunan kulplar, vücut hafifçe öne eğik bir konumda, ortada birleştirilmek üzere ve göğüs kasları sıkıştırılarak, nefes vermek suretiyle çekilir Ortada birleştirme anında birkaç saniye beklenir ve sonra, her iki kulp, nefes alınarak yavaş ve kontrollü bir şekilde yine başlangıç durumuna, yani baş seviyesine kadar yanlara ***ürülür Kulplar ortada çapraz olarak birleştirilirse, göğüs kaslarının iç kısımları etkilenir Göğüslere şekil ve form kazandıran güzel bir egzersizdir

    CROSS BENCH DUMBBELL PULLOVER

    Kalçalar ve bel dışarıda kalacak şekilde, sırt Bench'e dayanır Baş ense kısmından itibaren arkaya doğru uzatılır ve omuzlar Bench'e iyice yerleştirilir İki el ile ortasından kavranan dumbbell, yüze teğet geçecek şekilde nefes alınarak arkaya doğru sarkıtılır Bu arada bütün gövde gergin vaziyettedir Göğüs kafesi ve sırt tamamen gergin-leşince, nefes verilerek yine başa teğet geçecek şekilde başlangıç durumuna gelinir Dikkat edilmesi gereken husus; kalçanın tamamen yere doğru tutulması ve dirseklerin hafif kırık olmasıdır Çok iyi bir nefes açıcı ve traksiyon hareketidir Yetişme çağındaki gençler için boy uzatma egzersizi olarak çok faydalıdır



  2. 2
    AZADE
    Bayan Üye

    Cevap: Göğüs Hareketleri

    Reklam



    Erkeklerin göğüs bölgesini geliştirmeleri için bazı hareketlerin yapılması ve özellikle bazı alet ve ağırlık çalışmalarının yapılması gerekmektedir.Özellikle yay ve ağırlık etkili olmaktadır.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi